1
Vraag
2
Reacties
Noel

Level 9
  • 293Posts
  • 1Oplossingen
  • 83Likes

Smartcard FZiggo

Wie kan mij helpen.

Ik wil graag mijn ouders naar Ziggo omzetten.

Maar belangrijk is dat eigen hardware gebruikt kan worden.

Krijg je in FZiggo gebied bij een mediabox XL of een CI+ een smartcard erbij?

Zou het heel fijn vinden als iemand me kan helpen.

 

53 Reacties 53
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Met uitwisselen bedoel ik smartcard A in module B, binnen Fupc gebied, maar dat heb je vast al getest @Willem-A1 

Ik neem aan dat de Pace ook met Nagra en en smartcard werkt, deze wordt net als de Humax  in fziggo gebied niet meer nieuw geleverd.

Het is Next en Mediabox XL meer niet.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Je kan daar niet zomaar een module gebruiken @RoWi. Je zal daar bv. ook geen Quantis module krijgen. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Willem-A1  schreef:

Je kan daar niet zomaar een module gebruiken @RoWi. Je zal daar bv. ook geen Quantis module krijgen. 


Zo bedoel ik het ook niet, als iemand daar drie geschikte CI module's met smartcard heeft maakt het dan iets uit in welke module welke smartcard gaat?

 

Aanvulling in dit ouder bericht wordt toch een echte koppeling genoemd.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1663621

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Naar mijn weten is dat daar ook niet het geval. Maar ik gebruik zelf geen CI module, ondanks mijn nieuwe Tv, maar een XL, welke ik al kreeg toen ik mijn Plasma nog had. Men neme gewoon een module, met ene smartcard, en voilà, kijken maar. Valt me ook op dat er eerder ook nooit werd gesproken over de 'pairing'  tussen die 2, maar nu zie ik dat op veel plaatsen, zo ook op het Ziggo forum, waar andere dan weer aangeven dat dit helemaal niet aan de orde is, omdat zij nog een smartcard hadden en daarbij zelf een module hebben gekocht. Dat zie ik in fZiggo en fUPC gebied. 

Zoals ik eerder al aangaf is volgens mij de verwarring hierover ontstaan doordat men gestopt is met het uitgeven van losse smartcards, en elders gekochte smartcards ook niet meer activeert. Dan huurt men een module mét smartcard en gaat men ervan uit dat deze bij elkaar horen. Dat word dan nog versterkt door het gegeven dat men bij een defecte module ook weer een nieuwe smartcard ontvangt en dat de oude terug moet. Bij een defecte smartcard zit dan ook weer een module, dus de verwarring is ook wel weer te begrijpen. Maar goed, we zien heel vaak dan men de smartcard ergens anders in plaatst. Zeker mensen met een Humax die men zelf heeft gekocht, zijn blij dat dit nog kan. 

 

Heb ik nu wel een goed antwoord gegeven? Anders durf ik straks niet meer hoor... 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Laat ik het zo zeggen het zal mij echt niks verbazen dat er toch echt verschil bestaat tussen fziggo en fupc gebied ook op dat vlak. Dat kan enkel een moderator ophelderen of een medeklant in fupc gebied met meerdere CI module's en smartcards.

 

Ik kan daar ook niet echt eenduidigheid over terugvinden.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Bij Tweakers klopt de info vaak ook totaal niet. Daar plaatsen ze bij een moderne Tv nog dat daarvan ge beeldformaat 4:3 is... 

@Mariska kan vast wel aangeven of er wel of niet een koppeling is in fUPC gebied tussen module en smartcard. Nu er zoveel heen en weer word geschreven draai ik een beetje dol ...

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

O, en mij verbaast sowieso niks meer, maar veel dingen weet ik toch nog wel zeker gelukkig. Maar van het Internet uitgaan kan ook lang niet altijd meer, want daar staan bergen aan foutieve info...

Noel
Topicstarter
Level 9
  • 293Posts
  • 1Oplossingen
  • 83Likes

Super bedankt voor jullie reacties waardeer ik enorm.

Ik ga morgen de stap zetten. Weten jullie of het wat uitmaakt als je zeg maar een extra Ci+ module neemt en daar het VOD gedeelte bij zit? Ik neem aan van niet want het VOD gedeelte ga ik toch niet gebruiken.

In Fupc gebied( heb ik via iemand anders vernomen) lijkt toch echt de koppeling te zijn gelegd tussen CI+ en Kaart wat gelukkig in FZiggo gebied niet zo is.

Je schijnt verschillende vormen van Pairing te hebben in FUpc gebied wordt het dus een moeilijke zaak om die pairing te omzeilen.

Maar goed we hebben het hier gelukkig over FZiggo. Morgen ga ik over van glasvezel naar Ziggo juist vanwege dat er gelukkig nog keuze is.

 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Noel Wat de pairing betreft gaan we in rondjes draaien en ik zal @Mariska nogmaals vragen of zij kan bevestigen of ontkrachten dat er sprake van een pairing is tussen smartcard en module in fUPC gebied.

 

En niet verkeerd bedoeld @Noel maar je vraagt het behoorlijk veel mensen, en dan zal je vaak ook verschillende antwoorden krijgen. Er zijn ook mensen die absoluut vasthouden aan de stelling dat er ook in fZiggo sprake is van pairing. En alhoewel je meermaals noemt dat je geen twijfels meer hebt, merk ik duidelijk dat deze er nog steeds doorheen schijnen. En dan maakt het denk ik niet meer uit wat we zeggen...

 

In fZiggo gebied krijg je voorts een CI module waar ook I-TV/VOD in zit, maar de Tv dient dan wel aangesloten te zijn op het Internet, en geschikt te zijn voor Ziggo. Dat Internet is nodig, omdat de Tv, net als de Humax het signaal wel via de kabel ontvangt, maar de opdrachten voor I-TV via het Internet verzend. 

Noel
Topicstarter
Level 9
  • 293Posts
  • 1Oplossingen
  • 83Likes

Hoi Willem,

 

Je hebt me volkomen overtuigd. Twijfel is er niet meer..ik kan alleen maar zeggen super bedankt voor je hulp!!

Heb ik heel veel aan gehad!

Ga morgen mijn ouders omzetten.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Noel Graag gedaan. Eigenlijk maakt het nu qua fUPC gebied niet uit, maar ik wacht Mariska even af. Ik kan dat helaas niet testen. Misschien kan @Bert daar ook wel iets over vertellen want hij woont volgens mij al langer in fUPC gebied. Ik nog maar net, en gebruik geen module.

Succes morgen. 

Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics

Noel
Topicstarter
Level 9
  • 293Posts
  • 1Oplossingen
  • 83Likes

Hoi Willem,

 

Nee maakt niks uit inderdaad qua Fupc gebied.

Ik ben jou enorm dankbaar. Zo fijn dat er mensen zijn die iemand willen helpen. ..dank daarvoor!

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Graag gedaan. Als wel elkaar ook al niet meer kunnen helpen zakken we wel heel erg af vind ik. Maar fijn dat je het waardeert, want dat doet helaas niet iedereen. Maar als ik zie dat ik al over de 11000 reacties heen ben (niet alles on topic hoor) is dat best veel. 

En wat de mensen van Ziggo hier betreft; dat zijn moderators die in staat zijn ook achter de schermen te zien wat er speelt, wat voor ons als mede klant niet mogelijk is. Ook zij doen heel goed werk. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Noel met het betere systeem van Telfort en de door KPN overgenomen glasvezel providers, bedoel ik het TV platform, de kwaliteit daarvan was beter dan wat Ziggo en KPN ons leveren. 

 

Je kan nog zo'n goede mediaspeler hebben als de kwaliteit van het signaal laag is maakt dat weinig uit.

 

Wat kosten betreft dat is lastig, wat maandlasten betreft is dat bij Ziggo hoger dan elders. Vanwege de wens wat betreft de eigen hardware snap ik het.

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic