1
Vraag
2
Reacties
Noel

Level 9
  • 293Posts
  • 1Oplossingen
  • 83Likes

Smartcard FZiggo

Wie kan mij helpen.

Ik wil graag mijn ouders naar Ziggo omzetten.

Maar belangrijk is dat eigen hardware gebruikt kan worden.

Krijg je in FZiggo gebied bij een mediabox XL of een CI+ een smartcard erbij?

Zou het heel fijn vinden als iemand me kan helpen.

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Een Mediabox XL heeft geen fysieke smartcard. Die is virtueel, softwarematig, ingebouwd. Een CI+ module wordt geleverd met smartcard.

Bekijk in context

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Een ci+ module moet je apart bestellen en wordt inclusief smartcard geleverd.

Een mediabox XL heeft een ingebouwde smartcard, die wordt er niet los bij geleverd .

 

Extra CI+ Module | Televisie | Ziggo

Bekijk in context

53 Reacties 53
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Een Mediabox XL heeft geen fysieke smartcard. Die is virtueel, softwarematig, ingebouwd. Een CI+ module wordt geleverd met smartcard.

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Een ci+ module moet je apart bestellen en wordt inclusief smartcard geleverd.

Een mediabox XL heeft een ingebouwde smartcard, die wordt er niet los bij geleverd .

 

Extra CI+ Module | Televisie | Ziggo

Noel
Topicstarter
Level 9
  • 293Posts
  • 1Oplossingen
  • 83Likes

Dankjewel voor je reactie.

Dus in FZiggo gebied is bij de mediaboxXL of Horizon de smartcard geïntegreerd?

Zou je me dan aub kunnen vertellen of die smartcard ook aan de Ci+ module gekoppeld is?

Dat wil ik niet want ik wil mijn eigen hardware gebruiken.

Alvast bedankt voor je reactie.

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

De smartcard kan in je eigen hardware gebruikt worden.

Bij mijn (eigen) humax en ci+ module wekt dat zonder probleem .

Noel
Topicstarter
Level 9
  • 293Posts
  • 1Oplossingen
  • 83Likes

Dankjewel voor de reacties!

 

 

 

De helpdesk geeft weer verkeerde informatie en doet net alsof de smartcard aan de CI+ gekoppeld is.

De onjuiste info wordt wellicht door onwetendheid geleverd maar toch altijd vervelend. Op een gegeven moment ging dat zo ver dat ie ging overleggen en mij de smartcard zonder de koppeling wilde leveren.

Het ging er wellicht om dat men mij iets wilde verkopen en dus extra commissie kreeg of zo maar ik voelde aan dat de informatie niet juist was. Ik kon op dat moment nog niet beslissen maar alleen hij kan mij , exclusieve, deal bieden..als ik zelf ging bellen was het kans van 1 op de 1000 dat ik deze deal weer zo zo krijgen. Heb maar gezegd dat hij terug mocht bellen maar ik voelde aan dat het niet klopte op deze manier.

 

Weten jullie zeker dat de smartcard bij de CI+ module geleverd wordt? Ik geloof het wel dat hij erbij komt maar dat de smartcard niet alleen met de CI+ werkt want dat wil ik dus niet.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Ik weet zeker dat er een smartcard met de module geleverd woerdt.

En ben voor 99% zeker dat je deze in geschikte eigen apparatuur kunt gebruiken, dat advies is hier vaker gegeven en werkte dan.

Je kunt de card 14 dagen uitproberen, werkt het niet stuur je hem gewoon terug.

 

Bedenktijd
Zodra je je bevestiging ontvangt, heb je wettelijk 14 kalenderdagen bedenktijd. In deze periode mag je kosteloos je bestelling afzeggen. Meer over de bedenktijd.

Noel
Topicstarter
Level 9
  • 293Posts
  • 1Oplossingen
  • 83Likes

Super bedankt voor je reactie..waardeer ik zeer.

Tsja de zoveelste keer al dat de helpdesk onjuiste informatie geeft wellicht deze keer om mij meteen over de streep te trekken maar ik vindt het wel jammer dat de helpdeks verkeerde informatie geeft.

Tijdje terug belden ik voor internet only toen werd mij gezegd dat je dan het kabel tv gedeelte ook kwijt bent wat ook niet klopt. Gelukkig heb je dan zelf nog enige kennis hieromtrent maar dat er onjuiste info gegeven wordt maakt het wel verwarrend.

 

Terugsturen..

Dat wordt iets problematischer..laat ik het uitleggen:

Mijn ouders hebben KPN nu. Ik ben bereid zo om te zetten mits..we eigen hardware in kunnen zetten. Als dat niet zo is dan neem ik geen Ziggo maw dan wil ik mijn ouders ook niet omzetten. Tsja hoe ga je dat dan annuleren? Dan zou ik KPN al aan moeten houden maar kan ik nummer behoud dan ook achteraf omzetten?

Of ik zal dan bij mijn abo van internet only naar tv start moeten gaan met de module erbij. Maar dat kost mij dan ook 11 Euro ongeveer meer in de maand.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@Noel  schreef:

 

De helpdesk geeft weer verkeerde informatie en doet net alsof de smartcard aan de CI+ gekoppeld is.

De onjuiste info wordt wellicht door onwetendheid geleverd


Wat de helpdesk waarschijnlijk heeft gezegd of bedoeld is dat de smartcard niet los geleverd wordt. Het is onderdeel van een vast pakket: CI+ module en smartcard. De smartcard kan echter wel in bv een Humax ontvanger worden gebruikt. Houdt er wel rekening mee dat de CI module en smartcard in bruikleen worden verstrekt als onderdeel van een abonnement en bij beëindiging daarvan retour moeten.

Noel
Topicstarter
Level 9
  • 293Posts
  • 1Oplossingen
  • 83Likes

Hoi Jan,

 

Dankjewel voor je reactie.

Nee ik heb het met de helpdesk medewerker erover gehad dat ik wist dat Ziggo geen losse smartcards meer levert .

Hij zei inderdaad dat de Horizon niet met een losse smartcard komt. Maar hij zei dat de CI+aan de smartcard gekoppeld is. Ik heb aangegeven dat ik mijn eigen STB wil gebruiken.

Hij begreep dat en ging ( volgens mij zogenaamd) even met de floormanager overleggen...en zowaar er kon nu een uitzondering gemaakt worden. Het lijkt er sterk op dat zo,n medewerker zeg maar iets extra,s krijgt als hij een verkoop door laat gaan. Misschien zie ik dat verkeerd maar zo kwam het toch echt over.

Zeker nadat zo,n medewerker wederom verwarring wekt en ermee komt dat de CI+ aan de smartcard gekoppeld is. Overigens kan ik me zelfs herinneren dat hij zei dat ik er dus niet vanuit kon gaan dat ik dan effe de smartcard die met de CI+ komt in de eigen hardware kan doen omdat deze gekoppeld is.

Echt niet fijn dat zo,n medewerker gewoon niet weet waar ie over praat als doet ie of ie alles weet..maar ik heb echt het idee dat hij meteen wilde verkopen dmv van de uitzondering strategie te komen. 

 

Ik denk echt dat jullie gelijk hebben en het gewoon mogelijk is..moet zeggen dat ik me best wel kan verplaatsen in zo,n medewerker maar nu toch wel een beetje boos wordt als je wederom tot de ontdekking moet komen dat je er weer achteraan moet om duidelijkheid te krijgen. Zo,n medewerker wekt alleen maar verwarring en probeert perse iets te verkopen ipv de juiste informatie in een keer te geven.

Zoals gezegd had ik eerst ook een issue met een help deskmedewerkster. Hele aardige vrouw en ik neem haar niets kwalijk( omdat het op de site van Ziggo ook onduidelijk staat) dat zijn me vertelde dat als je internet only neemt je dan geen kabel tv meer hebt. Dat klopte dus ook niet en opnieuw moet erachter aan terwijl een zoekende klant gewoon gebaat is met duidelijke info.Dan mag je blij zij dat je zelf nog iets erover weet anders maak je gewoon verkeerde keuzes.

 

In bruikleen maakt me niks uit dat weet ik.

Dus als ik jullie goed begrijp krijg ik bij de CI+ de smartcard en deze is niet gekoppeld aan de CI+?

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @Jan F. ! Alles goed? 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

het is wel zo dat een smartcard van de ci module in een eigen humax  of samsung mediabox alleen in het fziggo gebied werkt 

in het oud upc gebied is dat niet mogelijk met interactieve tv gewoon kabel tv op de humax of samsung is wel mogelijk in het oud upc

 

 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Steefb schreef:

"En ben voor 99% zeker dat je deze in geschikte eigen apparatuur kunt gebruiken, dat advies is hier vaker gegeven en werkte dan".

Maak daar maar 100% van @Steefb . De smartcards gaan nl. vaak in een Humax. Maar dan dus wel alleen in fZiggo gebied. 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

We zaten gelijk te pennen @anoniemforum 

Noel
Topicstarter
Level 9
  • 293Posts
  • 1Oplossingen
  • 83Likes

Dank ook voor je reactie waardeer ik enorm.

Klopt is had ook aan de helpdeskmedewerker gezegd dat ik wist dat FZiggo wat anders is dan FUPc

Ik zit in fZiggo gebied dat wist hij ook. Ik vraag me wel af hoe ze de koppeling dan tot stand brengen bij UPC mbt de Ci+ module? Maar goed gelukkig heb ik hier niks van doen waarbij ik meteen kan zeggen dat als mij de keuze voor mijn eigen hardware op zo,n radicale wijze ontnomen wordt ik hier ook nooit voor zou kiezen.

Tsja ik gaan geen STB van honderden Euro,s kopen om een paar zenders in HD te kijken.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Noel in fUPC gebied krijg je een andere module met een NAgravision smartcard. In fZiggo gebied is dat een IRdeto smartcard.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Noel let op: je kan geen losse smartcards meer krijgen. Zou je er een op marktplaats vinden, word deze ook niet meer geactiveerd. Ik zie nog steeds dat men ze soms verkoopt, maar deze zijn dus waardeloos. Heb je een of meer werkende smartcards voor het fZiggo gebied, en je verhuist naar fUPC gebied, dan gaan je smartcards ook meteen verloren en zijn daarna niet meer te gebruiken. Dit had ik zelf ook recent aan de hand. Andersom geld ook dat de boel moet worden omgezet qua module en fysieke smartcards. 

Noel
Topicstarter
Level 9
  • 293Posts
  • 1Oplossingen
  • 83Likes

Dat was me bekend maar hoe leggen ze de koppeling daar dan? Of heeft het ermee te maken dat je met Nagravision gewoon weinig tot geen keuze hebt mbt STB,s? Waar zit hem dat dan in?

Zou je met dat uit kunnen leggen.

Dan wordt het denk ik ook duidelijker dat de smartcard in FZiggo gebied mbt dat dat smartcard niet aan de CI+ gekoppeld is.

Noel
Topicstarter
Level 9
  • 293Posts
  • 1Oplossingen
  • 83Likes

Losse smartcard weet ik.

Het gaat zich mij om de CI+ module. Daar zit de smartcard bij.

Alleen komt de helpdesk weer dat de kaart gekoppeld is. Dat klopt dus kennelijk gewoon niet.

Echt niet prettig dat zo,n helpdesk medewerker telkens met verkeerde informatie komt.

 

Dus de CI+ met de smartcard kan ik gewoon in mijn eigen STB gebruiken??

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Noel er is niet echt een koppeling. Men neme gewoon ene smartcard die in de module gaat. En dat werkt dan doordat er natuurlijk wel een samenwerking tussen die 2 is. Dat is net zo als dat je een IRdeto smartcard in een Humax gebruikt. In fUPC gebied is er nu naast het NAgravision signaal, nu ook het IRdeto signaal aanwezig, maar daar gebruikt men dus wel andere modules, met een NAgravision smartcard. 

In de XL en Next zit een virtuele smartcard welke in beide gebieden werkt. Is in feite ook logisch, omdat dus in beide gebieden, beide signalen aanwezig zijn. Maar geloof me, een fysieke smartcard is niet gekoppeld aan een module of mediabox. Als je dus een module met smartcard huurt in fZiggo gebied, kan die smartcard bv. zo in je Humax (als voorbeeld, omdat ik daar veel mee werk en ondersteuning voor verleen).  

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic