Edwinweekend
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Smart tv streamt 2 minuten

Ik heb mijn nieuwe Toshiba smart tv aangesloten met een utp kabel aan de modem. De tv zegt dat hij verbinding met internet heeft en als ik via de browser naar Videoland ga en een serie start werkt dit ook. Echter niet langer dan een minuut of 2, dan staat er buffering in beeld en gebeurt er niks meer. Als ik de site vernieuw gaat de serie weer verder waar hij gebleven is, maar weer maximaal een minuut of 2.Weet iemand hoe dit komt?

2 Geaccepteerde oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum
Expert
Expert
  • 4438Reacties
  • 302Oplossingen
  • 662Likes

welke merk type tv heb je?

en kun je ook een app van videoland vinden op de tv 

waarschijnlijk is de site van videoland te zwaar voor de tv

Bekijk in context

Maud Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 480Reacties
  • 39Oplossingen
  • 36Likes

Hi @Edwinweekend! Wat ontzettend jammer dat je niet lekker kunt genieten van een avondje Videoland. Zoals al wordt aangegeven zal de website van Videoland te zwaar zijn voor je tv en gaat hij hierom bufferen. 

De app kun je niet downloaden, aangezien Videoland dat niet ondersteunt op een Toshiba TV. Hier lees je daar meer over. 
Heb je toevallig ook een Chromecast aan je tv? Dan zou je vanaf je telefoon kunnen streamen naar de Chromecast en kun je alsnog via de Videoland app kijken! 

Bekijk in context

10 Reacties 10
anoniemforum
Expert
Expert
  • 4438Reacties
  • 302Oplossingen
  • 662Likes

welke merk type tv heb je?

en kun je ook een app van videoland vinden op de tv 

waarschijnlijk is de site van videoland te zwaar voor de tv

Bekijk in context

Edwinweekend
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het is een Toshiba. Als ik zoek naar de app van Videoland vindt hij niks, kan dat kloppen?

RoWi.
Expert
Expert
  • 5330Reacties
  • 235Oplossingen
  • 1296Likes

Wat geeft een speed test aan?

Het is heel goed mogelijk dat Videoland Toshiba TV's niet ondersteund welk besturingssysteem zit daar op?

Een website van een stream dienst kan inderdaad te veel vragen van een tv.

Edwinweekend
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De tv geeft bij de speedtest 70 Mbps aan, dat is inderdaad niet zo snel aangezien de WiFi speedtest op mijn telefoon bijna 250 Mbps aangeeft. De tv is wel bedraad, direct aan de modem. 

Iemand een idee of en zo ja hoe ik dat sneller krijg? En klopt het dat je niet alle apps op elke tv kan downloaden (zoals de Videoland app op een Toshiba? 

Steefb
Expert
Expert
  • 8298Reacties
  • 1471Oplossingen
  • 2363Likes

Op de tv kun je geen goede speedtest uitvoeren, Het besturingssysteem is daar niet geschikt voor, bovendien zit er meestal ook nog een 100mb netwerk aansluiting op.

Overigens is 70mb ruim voldoende voor streamingdiensten.

Waarschijnlijk  is deze opmerking van @anoniemforum  juist '’waarschijnlijk is de site van videoland te zwaar voor de tv'’

RoWi.
Expert
Expert
  • 5330Reacties
  • 235Oplossingen
  • 1296Likes
Edwinweekend wrote:

En klopt het dat je niet alle apps op elke tv kan downloaden (zoals de Videoland app op een Toshiba? 

Als een TV merk een eigen variant voor hun smart software gebruikt, kan je niet verwachten dat elke app beschikbaar zal zijn.

De dienst zoals Videoland zal bijvoorbeeld naar het marktaandeel van een merk kijken. 

milanstan
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Edwin. Offtopic.  Even vraag aan je los van je onderwerp. Ik lees dat je ook een thosiba smart hebt. Heb jij toevallig ook een horizon XL media box. Zo ja is het jou wel gelukt om afstandbediening van XL te koppelen aan je tv. Mij lukt het niet met de code 3021 die volgens Ziggo goed moet zijn. Ik hoor graag van je 

Maud Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 480Reacties
  • 39Oplossingen
  • 36Likes

Hi @Edwinweekend! Wat ontzettend jammer dat je niet lekker kunt genieten van een avondje Videoland. Zoals al wordt aangegeven zal de website van Videoland te zwaar zijn voor je tv en gaat hij hierom bufferen. 

De app kun je niet downloaden, aangezien Videoland dat niet ondersteunt op een Toshiba TV. Hier lees je daar meer over. 
Heb je toevallig ook een Chromecast aan je tv? Dan zou je vanaf je telefoon kunnen streamen naar de Chromecast en kun je alsnog via de Videoland app kijken! 

Bekijk in context

Edwinweekend
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo @milanstan , ik heb geen smartbox dus ik kan je daar helaas niet verder mee helpen. 

groetjes Edwin 

Maud Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 480Reacties
  • 39Oplossingen
  • 36Likes

Hoi @milanstan! Inderdaad ineens een heel ander onderwerp 😉 Ik zie dat je zelf een topic hebt geopend! Laten we daar verder gaan! Zodat we alles overzichtelijk houden! 

Uitgelicht topic