Vraag
Reacties
HenkGrim
Level 2

Smart TV wat nodig en wat beste?

Wil smart tv kopen als extra tv op kantoor. 

Heb nu :

Samsung mediabox

Ziggo modem

Wifibooster op kantoor .

Kan ik deze zomaar aansluiten op stopcontact en een kaart erin van Ziggo en dan klaar?

Werd ook verteld een extra mediabox beste zou zijn.

Welke tv/merk het meest compatible met Ziggo?

Wil ook graag internetten op TV om voetbalwedstrijden via sites te bekijken.

0 Kudos
26 Reacties 26
Meldingen
Aan Uit
RoWi.
Level 20

@Wim C.  schreef:

Het was niet mijn bedoeling om het verhaal alleen op de smart TV’s af te schuiven. App-bouwers  volgen de updates van televisiefabrikanten en steken geen energie en geld meer in verlopen smart TV’s. Wat wèl zo is is dat de levensduur van een TV gelukkig heel wat jaren langer is dan de ondersteuning duurt.

Daar gaat het om de wisselwerking. YouTube levert niet voor niks hun app niet meer voor de Mediabox XL. De genoemde argumenten betreffende Smart TV'S volgend ligt dat dus aan Ziggo die voor de hardware en firmware verantwoordelijk is. Terwijl de werkelijkheid in het midden ligt. Aangezien smart TV'S uit 2017 de diverse nieuwe stream apps beschikbaar hebben vertrouw ik er op dat de ondersteuning beter zal worden op dat gebied.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

"Maar ook dat hebben de fabrikanten natuurlijk allang ingezien, dus zal dat 'domme' scherm na een paar jaar 'spontaan' defect raken."

Ik ben nog nergens tegengekomen dat beeld monitoren eerder defect raken dan vroeger, ze gaan eerder langer mee dan vroeger en worden ze vaak al vervangen voordat ze defect zijn vanwege een betere resolutie die de nieuwe computer heeft.

Afhankelijk van de kwaliteit gaan monitoren tussen de 30.000 - 60.00 - 100.000 uur mee.

30.000 uur met 8 uur per dag is al 10 jaar.

0 Kudos
Pasi
Level 19

We gaan het zien. 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Pasi  schreef:

We gaan het zien. 

Ik denk het niet, er is geen belang voor een fabrikant om een scherm ineens 5 - 10 keer korter mee te laten gaan.

"Maar ook dat hebben de fabrikanten natuurlijk allang ingezien, dus zal dat 'domme' scherm na een paar jaar 'spontaan' defect raken."

De eerste die een scherm na een paar jaar defect laat raken, wordt volledig afgebrand op het internet en kan het verder wel vergeten als de rest 10+++ jaar mee blijft gaan.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@Bert  schreef:

@Pasi  schreef:

We gaan het zien. 

Ik denk het niet, er is geen belang voor een fabrikant om een scherm ineens 5 - 10 keer korter mee te laten gaan.

De eerste die een scherm na een paar jaar defect laat raken, wordt volledig afgebrand op het internet en kan het verder wel vergeten als de rest 10+++ jaar mee blijft gaan.

Het inbranden buiten beschouwing  gelaten dan.

0 Kudos
Pasi
Level 19

@Bert  schreef:

@Pasi  schreef:

We gaan het zien. 

Ik denk het niet, er is geen belang voor een fabrikant om een scherm ineens 5 - 10 keer korter mee te laten gaan...

Heb ik dat ergens geschreven ?

@Pasi  schreef:

....Maar zoals vroeger, waarbij een tv misschien wel 10 jaar ( of langer ) gebruikt kon worden, is commercieel gezien natuurlijk een ramp voor de fabrikant. Daarom gaat apparatuur vaak 'automatisch' na zoveel jaar kapot, of wordt deze steeds trager gemaakt of schrapt de fabrikant gewoon de ondersteuning van b.v. app's. Zo dwingt de markt, je tot het kopen van nieuwe apparatuur....

Dat is toch heel wat anders !!

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Pasi "Dus zal een 4K scherm/monitor in principe erg lang mee kunnen, als er om de zoveel jaar een nieuw kastje naast gezet wordt, waarin de laatste ( of de gewilde ) technieken zitten.

Maar ook dat hebben de fabrikanten natuurlijk allang ingezien, dus zal dat 'domme' scherm na een paar jaar 'spontaan' defect raken."

0 Kudos