1
Vraag
2
Reageer en help mee
HenkGrim

Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Smart TV wat nodig en wat beste?

Wil smart tv kopen als extra tv op kantoor. 

 

Heb nu :

Samsung mediabox

Ziggo modem

Wifibooster op kantoor .

 

Kan ik deze zomaar aansluiten op stopcontact en een kaart erin van Ziggo en dan klaar?

 

Werd ook verteld een extra mediabox beste zou zijn.

 

Welke tv/merk het meest compatible met Ziggo?

Wil ook graag internetten op TV om voetbalwedstrijden via sites te bekijken.

26 Reacties 26
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@HenkGrim 

Daar vraag je wat: er is geen beste oplossing omdat elke keuze een persoonlijke keuze is. Ikzelf zou kiezen voor Apple TV omdat je dan onafhankelijk van Ziggo bent en zelf kunt bepalen welke apps je wèl en niet wilt installeren. Maar nadat ik dit opschrijf is er vast een aantal dat per se geen Apple in huis wil hebben en datzelfde geldt ook voor Google Chrome.

Wie volgt?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

 

waarschijnlijk is opnemen en terugkijken niet nodig op kantoor, dan kan u ook gewoon een CI+ module ( en smartcard) nemen. Dan geen gezeur met 'externe' zaken en alles via de tv.

Voorwaarde is wel, dat u de tv moet aansluiten op de coaxkabel. Is dat niet mogelijk, dan is de nieuwe Next-mini de oplossing ( via wifi of netwerk kabel ).

 

Als u veel wilt gaan internetten op tv, dan is een draadloos keyboard en muis ook erg handig.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@HenkGrim en @Pasi op dit moment zijn er met de Mediabox Mini nogal wat onopgeloste issues. Persoonlijk zou ik nog even wachten totdat deze problemen zijn opgelost. 🤔

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wil ook graag internetten op TV om voetbalwedstrijden via sites te bekijken

 

Daarvoor zou ik eerder een PC op de TV aansluiten, een web browser op een TV is voor video's niet het meest geschikt.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

De storing lijkt al vrijwel opgelost te zijn met de Next mini.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Wim C.  schreef:

@HenkGrim en @Pasi op dit moment zijn er met de Mediabox Mini nogal wat onopgeloste issues. Persoonlijk zou ik nog even wachten totdat deze problemen zijn opgelost. 🤔


😮😇

 

Wat een onzin, met Ziggo's boxen is nooit wat aan de hand. Altijd prima getest en volledig uitontwikkeld. Héél soms een enkel bugje misschien ( kuch ) 🤔😉😏🤐 .

HenkGrim
Topicstarter
Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Jawel. Opnemen en terugkijken ook belangrijk!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

 


@HenkGrim  schreef:

Jawel. Opnemen en terugkijken ook belangrijk!


Als dat belangrijk is dan zal het toch een mediabox worden. Of kiezen voor een Philips of Sony TV deze zijn gebaseerd op AndroidTV dan kunt u daar de Ziggo Go TV app voor gebruiken. Belangrijk is dan wel dat Ziggo ook de internet leverancier is.  Lees hier voor meer.

HenkGrim
Topicstarter
Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb alles van Ziggo. 

Wil dus zo eenvoudig mogelijk de TV installeren. Zonder allerlei poespas!

Stekker erin en Mediabox kan dan via LAN of Wifi? En ben ik dan klaar?

 

En welke TV dan beste kopen? 32 inch. Want zie dat Philips ook een eigen platform heeft en niet altijd Android TV

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Als het om Philips gaat het moet echt een model gebaseerd op AndroidTV zijn om de Ziggo Go TV app te gebruiken

Dan zou een mediabox niet eens nodig zijn. Met een mediabox is een kale monitor al genoeg, als deze maar een HDMI poort en speakers heeft.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

En dan maar hopen dat Philips de TV blijft updaten, anders kun je over 3-5 jaar weer een nieuwe TV kopen, want dan zijn de apps op de TV mogelijk niet meer te gebruiken.

Daarom heb ik een 32 inch 4K monitor achter de Next hangen.

Buurman

Level 14
  • 986Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

Heb je naast je kantoor thuis al een TV & Mediabox elders staan (Woonkamer) ?

Zo ja dan zou de nieuwe Mediabox Next Mini extra een mooie optie zijn dan hoef je geen coax aan te sluiten, maar enkel een netwerkkabel of via WiFi.

De Next Mini bevestig je eenvoudig uit het zicht achterop de TV d.m.v. meegeleverd klittenband setje. 
De smart TV van je keuze kan dan ook via WiFi aangesloten worden.

Een draadloze muis en toetsenbord kun je dan op je TV aansluiten zodat je kan internetten via een browserapp op de TV.

Als je WiFi booster een voldoende en stabiele snelheid geeft op je kantoor moet WiFi voor de TV en Mediabox geen probleem zijn, alhoewel een aansluiting via de netwerkkabel voor de mediabox wel de geadviseerde voorkeur heeft.

 

Een Mediabox Next Mini extra huur je voor € 4 pm

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het kan natuurlijk allemaal veel eenvoudiger via www.ziggogo.tv kijken.

 

Het beleid wat apps betreft ligt echt niet alleen bij de fabrikanten, deze maken de apps niet.

 

Een vaker door mij gegeven voorbeeld is Netflix die op 10 jaar oude TV's nog werkt.

 

 

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Bert je hebt zeker een punt, maar ik geloof niet dat Philips de enige smartTV is die na een paar jaar de updates stopt. Ik heb zelf een Samsung en na verloop van tijd sterft de een na de andere app en heb je na verloop van tijd een gewone TV. Niks mis mee, want als domme TV doet-ie het prima. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Wim C.  schreef:

 ...maar ik geloof niet dat Philips de enige smartTV is die na een paar jaar de updates stopt... 


inderdaad, natuurlijk niet!

Het is natuurlijk ook een commercieel verhaal, uiteindelijk moeten er nieuwe tv's ( of wat dan ook ) verkocht worden.

De techniek gaat tegenwoordig erg snel en sommige nieuwe technieken wil je eigenlijk niet missen. Sommige nieuwe technieken moet je gewoon hebben, wil je optimaal ( dat is voor iedereen wat anders ) gebruik maken van een apparaat. En sommige technieken kan je gerust overslaan, b.v. 3D op tv's.

Maar zoals vroeger, waarbij een tv misschien wel 10 jaar ( of langer ) gebruikt kon worden, is commercieel gezien natuurlijk een ramp voor de fabrikant. Daarom gaat apparatuur vaak 'automatisch' na zoveel jaar kapot, of wordt deze steeds trager gemaakt of schrapt de fabrikant gewoon de ondersteuning van b.v. app's. Zo dwingt de markt, je tot het kopen van nieuwe apparatuur.

Eigenlijk is de beste tv, zoals @Bert al aangeeft, gewoon een 'domme' monitor ( alleen een scherm ), zonder tuners e.d. Waarbij alle ( zo nodige ) smart-zaken extern aangesloten kunnen/moeten worden.
Grote kans, dat het huidige 4K 'tijdperk' misschien wel 10-20 gaat duren. Er zal vast-en-zeker wel 8K en nog meer komen, maar vooral omdat de fabrikanten wat ( nieuws ) moeten/willen verkopen en niet omdat de grootste groep mensen nóg beter willen.
Dus zal een 4K scherm/monitor in principe erg lang mee kunnen, als er om de zoveel jaar een nieuw kastje naast gezet wordt, waarin de laatste ( of de gewilde ) technieken zitten.

Maar ook dat hebben de fabrikanten natuurlijk allang ingezien, dus zal dat 'domme' scherm na een paar jaar 'spontaan' defect raken.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Met de Smart TV'S  ligt het echt niet alleen bij de fabrikanten, het zit ook bij de app aanbieders en de beveiliging methoden, Ziggo ondersteund zelf ook geen oudere Android TV versies dat ligt echt niet aan Sony of Philips of......

Net zo goed dat voor TVOS van Apple minimaal versie 11 nodig is.

We mogen niet uit gemakzucht alles op de TV fabrikanten afschuiven.

HenkGrim
Topicstarter
Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Als ik alles zo lees dan denk ik dit beste:

- Extra mediabox : geeft de beste kwaliteit

- Geen Philips / LG / Samsung : Eigen platformen vooral 

- ik wil TV ook met internetbrowser 

- minimaal Full HD

- 32 inch

- kabel en WiFi mogelijk


wie een tip?

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Het was niet mijn bedoeling om het verhaal alleen op de smart TV’s af te schuiven. App-bouwers  volgen de updates van televisiefabrikanten en steken geen energie en geld meer in verlopen smart TV’s. Wat wèl zo is is dat de levensduur van een TV gelukkig heel wat jaren langer is dan de ondersteuning duurt.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@HenkGrim met name vanwege de browser vergeet een TV gebruik een Computer met een monitor. Een TV is in mijn ervaring niet geschikt om te browser dan zijn er zoals genoemd weer een externe toetsenbord en muis nodig.

Ga voor de website www.ziggogo.tv of probeer dat eerst uit, dat zal nu al kunnen op je kantoor, zonder veel extra kosten.

 

Als een PC twee of meer video uitgangen heeft kan je vrij makkelijk het TV beeld op een tweede scherm weergeven. Via beeldscherm uitbreiden bijvoorbeeld.

Zo doe ik dat hier ook op monitor 1 werk ik op monitor twee draait iets anders.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic