1
Vraag
2
Reageer en help mee
dappr32

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Smart Card defect

Wij maken gebruik van een Ci+ module, deze enige tijd geleden zelf aangeschaft. Nu is onze smart card defect. Deze is nog van Multikabel en reeds zeker 15 jaar oud. 

Nu geeft Ziggo geen nieuwe Smart Card af zonder dat je hiervoor 2,- per maand voor moet betalen, hier krijg je dan wel een CI module bij! Dit is voor ons niet van nodig omdat we een werkende CI module hebben. 

Helaas is TV kijken op dit moment niet mogelijk, alleen analoog. 

 

Wij vinden het zonde om 2,- per maand te betalen voor iets wat een service dient te zijn van Ziggo want als we hier dan weer 15 jaar mee doen (doordat wel blijkbaar zuinig zijn) de kosten € 360,- zijn.

 

Ik zou graag willen weten hoe andere mensen dit hebben opgelost.

 

Groet Jelle

 

 

12 Reacties 12
Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Er is geen andere mogelijkheid via Ziggo. Die levert, zoals je zelf al gemerkt hebt, géén losse smartcard meer aan. Je ontvangt een setje, dus een smartcard én een Module tegen betaling. 

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Wat doet het precies niet? 

In het topic https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Irdeto-smartcard-defect-vervangen-kan-alleen-als-ik-een-CI/m-... wordt de tip gegeven om met een gummetje over de contacten op de smartcard te wrijven en de eventuele corrosie zo weg te halen. Best mogelijk dat na 15 jaar er wat corrosie op zit. Als de kaart niet gebroken is en altijd in de module heeft gezeten kan die niet stuk zijn.

Als het niet werkend te krijgen is, kijk je nog steeds digitaal naar het ongecodeerde pakket. Analoog is al een tijd geleden gestopt.
Wanneer het niet werkend te krijgen is heb je de keus tussen het huren van een module + smartcard of een goedkoper tv-abonnement nemen zonder smartcard. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Multikabel en @Home, waar dit mogelijk was, bestaan niet meer en ook hun diensten niet meer.

Ziggo bepaald nu het beleid en de kosten.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

analoge tv wordt niet meer aangeboden door Ziggo

wel kun je gebruik maken van kabel tv dat werkt ook zonder smartcard

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/activeringscode-frequentie-netwerk-id-instellen#...

 

als je een oud abonnement hebt kan een wijziging naar nieuwere abonnement vorm er mogelijk voor zorgen dat je kosteloos een ci+ module of mediabox bij het abonnement geleverd krijgt 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

"analoge tv wordt niet meer aangeboden door Ziggo"

@anoniemforum Die smartcard werkte toen niet via analoog, maar toen al via digitaal signaal.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

@Bert 

 

Helaas is TV kijken op dit moment niet mogelijk, alleen analoog.”

 

vandaar mijn reactie over analoog tv

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@dappr32  ik was vandaag bij kennissen om een nieuwe pc te installeren hadden een TV staan en een cisco ontvanger. Een monteur had een gezegd. Gooi die cisco maar weg daar kun je toch niks meer mee. Ze hadden geen (werkende) smartcard maar. Ze stelden ook geen speciale eisen aan het zenderpakket, waardoor ik voor stelde om de cisco in te stellen met de netwerkfrequentie 474 MHz en netwerk ID 4444 (dit is ID die je kunt gebruiken als je geen smartcard meer hebt of geen werkende) en vervolgens kunnen ze van de standaard tv pakket zenders genieten met een Cisco en tv wat volgens de monteur niet mogelijk was EN zonder extra kosten.

Mocht je wel de zenders uit het met een smartcard gecodeerde pakket willen kijken dan is dit helaas GEEN optie.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

@jansmarcel 

om welk type Cisco ging het ?

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@anoniemforum  Het was de zwarte, de 8485DVB.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

@jansmarcel 

dat type Cisco zou gewoon met smartcard kunnen werken in oud Ziggo gebied

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@anoniemforum  klopt. Heb je helemaal gelijk in. Maar als er geen smartcard meer beschikbaar is en je moet er dan een gaan huren en je bent  tevreden met het standaard tv pakket dan is dit een prima oplossing. 

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Die Cisco's van meer dan 10 jaar oud zijn nog best te gebruiken als DVB-C-ontvanger, ook zonder smartcard. Maar als je tv een DVB-C-tuner aan boord heeft zou ik die eerder gebruiken dan de Cisco.

De Cisco heeft de irritante bijkomstigheid dat er permanent een groen led-lampje blijft knipperen als die niet is verbonden met het internet. Om die verbinding tot stand te brengen moet de wandcontactdoos geschikt zijn voor een retoursignaal. 

Ik weet niet eens meer of je de verbinding met het modem wel tot stand kunt brengen zonder smartcard. Het is alweer een tijdje terug dat we de Cisco in gebruik hadden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic