1
Vraag
2
Reacties
Pefrikemi

Level 4
  • 22Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Smartcardnummer in MijnZiggo komt niet overeen met de smartcards die ik bezit en kan niet activeren

Ik bezit 4 smartcard waarvan ik er na mijn verhuizing vorig jaar drie in gebruik heb genomen in mijn nieuwe woning. Nu wilde ik de 4e smartcard na ruim een jaar niet gebruikt te hebben weer in gebruik gaan nemen, maar die gaf een foutcode, E100-4.

In MijnZiggo staan 4 smartcard, echter die hebben een ander nummer dan de smartcard die ik bezit.

Ik weet dan nu ook niet welke kaart niet werkt. Ik kan die kaart niet zelf activeren. Is er een mogelijkheid  te achterhalen welke kaart nu niet meer werkt en hoe kan ik deze alsnog te activeren?

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Pefrikemi
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

@Paul Hij werkt weer!!! Wat ben ik daar blij mee! Dank je wel voor de hulp! Ben benieuwd wat er verder nog uitkomt met betrekking tot de weergave van de smartcards. Maar vooralsnog ben ik erg goed geholpen. Nogmaals dank. Fijne dagen.

Bekijk in context

Pefrikemi
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

@Paul ik kan nu in de app wel weer de zenders opnieuw ophalen heb ik zojuist gezien. Dit kon eerst ook niet. In de browser gaat dit nu (uiteraard) ook weer.

Bekijk in context

25 Reacties 25
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hebben alle smartcards in Mijn Ziggo een ander nummer dan de 4 die je in huis hebt?

Pefrikemi
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Ja. Alle nummers in MijnZiggo zijn anders

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

heb je ook een mediabox xl of next ? 

 

of zou het kunnen dat je nog ergens een smartcard hebt liggen

helaas activeert ziggo geen losse smartcards meer 

mogelijk kan een moderator het wel voor je nakijken waarom de smartcard nummer niet klopt

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @Pefrikemi en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend vreemd dat de smartcardnummers in Mijn Ziggo afwijkend zijn ten opzichte van de smartcardnummers in bezit. Heb je de smartcards altijd wel bij de oorspronkelijke CI Plus/ Mediabox gehouden? Geef anders de serienummers van de Smartcards (SN) aan mij door via een privebericht. Dan kan ik voor je nagaan waarom e.e.a. niet overeenkomt. Je stuurt mij een privebericht door bovenin op "Berichten" te klikken. Klik daarna op het oranje-witte kladbloksymbool om een bericht op te stellen. Vul dan achter  "Verzenden naar" mijn naam in zodat het bericht direct bij mij uitkomt. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Pefrikemi Hartelijk dank voor de gevraagde gegevens per privebericht. Ik ben er even voor je ingedoken en de serienummers van de Smartcards en de virtual smartcard (Mediabox Next ) komen overeen. Ik vermoed dat je de foutmelding E100-4 te zien krijgt om dat de betreffende smartcard al langere tijd niet meer in een ontvanger gezeten heeft en daardoor dus niet meer weet tot welke zenders je toegang zou moeten hebben. Ik heb opnieuw signaal gestuurd naar de smartcards wat ervoor zorgt dat de zendes het binnen nu en 24 uur weer moeten doen. Laat maar weten of het gelukt is. 

Pefrikemi
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

@Paul @Hartelijk dank voor de hulp.

Op het moment dat je het signaal verzond zat de betreffende card niet in een module. Maakt dat nog iets uit? Ik heb hem nu in een module gedaan en die in de tv gedaan. De tv hoeft toch niet 24 uur aan te staan?

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Pefrikemi Dat maakt wel uit.

Je kunt ook zelf dit signaal sturen naar je smartcard in Mijn Ziggo met de TV aan.

Klik achter/onder de smartcard op de link en op de volgende pagina op Opnieuw ophalen met de smartcard in de TV.

Binnen 15 minuten zou die moeten werken.

Je kunt dit doen op alle smartcards mocht je niet de juiste kunnen vinden.

Pefrikemi
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

@Bert daar zit nu juist het probleem. Het lukt mij niet om dit zelf te doen. Ik krijg een foutmelding. 

Pefrikemi
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

@Bert  in mijn ziggonop de computer worden geen smartcards weergegeven. En als ik in de app kijk staan ze er wel. Maar dan corresponderen de nummers niet met de kaarten. Als ik er op klik om te activeren geven ze allemaal een foutmelding. @Paul ziet ze wel staan met de juiste nummers. Een heel vreemde situatie...

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Pefrikemi Het probleem is hier vermoedelijk dat de weergave van de digitale ontvanger(s) en smartcards in Mijn Ziggo niet klopt. Ik heb even jouw Mijn Ziggo account bekeken, en zie bij "Producten" en vervolgens "Mijn Televisie" de Mediabox Next met virtual smartcards staan. Dit lijkt dus te kloppen. Op het moment dat je klikt op de optie "Zenders en pincode herstellen" dan worden de zenders opnieuw opgehaald op de Mediabox Next en alle extra smartcards in jouw bezit. Kun je controleren of je de Next ook ziet staan als je inlogt in Mijn Ziggo? Mocht dit afwijken, dan ontvang ik graag een privebericht met daarin een foto of screenshot van de producten die jij ziet onder "Mijn Televisie" (Mijn Ziggo). 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Pefrikemi Hartelijk dank voor de gevraagde gegevens per privebericht! De gegevens van de door jouw doorgegevens smartcards en onze administratie komen overeen. De digitale zenders dienen dus te werken op alle ontvangers. Ik heb zojuist opnieuw een signaal gestuurd naar de smartcard met serienummer 42** 1*** 362 R. Als je de tv/ontvanger op NPO 1 HD laat staan moet je hier straks weer beeld op ontvangen op alle zenders. Er lijkt alleen wel iets mis te zijn met de weergave van de juiste smartcards in de Mijn Ziggo App. Hiervoor heb ik een interne werkbon aangemaakt voor mijn collega's van IT. Zij zullen het account onder de loep nemen en dit herstellen. 

Pefrikemi
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

@Paul Hij werkt weer!!! Wat ben ik daar blij mee! Dank je wel voor de hulp! Ben benieuwd wat er verder nog uitkomt met betrekking tot de weergave van de smartcards. Maar vooralsnog ben ik erg goed geholpen. Nogmaals dank. Fijne dagen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Pefrikemi Super dat het inmiddels werkt! Heel veel kijkplezier. Het probleem van de weergave v.d. Smartcards in Mijn Ziggo wordt momenteel onder de loep genomen door mijn collega's van IT. Als ik een update hierover heb, dan laat ik het jou weten onder dit topic. Jij ook alvast hele fijne feestdagen en gezond & gelukkig 2022!

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi @Pefrikemi, onze technici hopen het probleem van de smartcard weergave in Mijn Ziggo te hebben opgelost. Kun jij checken of het inderdaad goed staat nu?

 

(Zo nee, is de weergave exact hetzelfde als voorheen? Anders graag een actueel screenshotje van de foutieve weergave in een privebericht aan Paul.)

Pefrikemi
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Mark,

 

helaas staat alles nog steeds precies hetzelfde. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Pefrikemi Balen dat het nog niet goed staat in Mijn Ziggo! Kun je mij per privebericht een screenshot toesturen waarop de foutieve weergave te zien is? Dan koppel ik dit direct terug naar de collega's die hiermee bezig zijn. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Perfrikemi Het probleem met de weergave van de smartcards dient nu opgelost te zijn. Wil je nog eens testen of je de Smartcards nu wel goed ziet staan in Mijn Ziggo (browser + app)? Ik kan jou bevindingen dan direct terugkoppelen aan mijn collega's van IT. 
Alvast bedankt voor het controleren. 

Pefrikemi
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Ha Paul,

In de app is niets veranderd. Windows kan ik vanavond pas bekijken. 

Gr Peter

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Perfrikemi Het kan zijn dat de info in de app nog niet is bijgewerkt. Zou je dit morgen nog eens willen controleren. Ik ben ook erg benieuwd of je de smartcards wel ziet in Mijn Ziggo via de browser.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic