1
Vraag
2
Reageer en help mee
TonK54

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slimme speakers opnieuw opstarten

Ik heb twee Harman-Kardon speakers, en die moet ik geregeld opnieuw opstarten via Google Home omdat ze dan niet meer willen streamen (bv Q-Music). Verlichting etc. werken dan nog wel via voice. Dit gebeurt 's-nachts. Kan er een modem/router-instelling verkeerd staan.

Beide speakers hebben eigen IP en draaien op 2,4 GHz. Iemand een suggestie? Ik hoor graag! Mvrgr.

13 Reacties 13
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Ik heb iets dergelijks gehad met mijn LG soundbar. Die moest regelmatig opnieuw opgestart worden. LG heeft me geen oplossing kunnen bieden. Uiteindelijk heb ik het probleem "opgelost" door de stroomvoorziening van de soundbar via een tijdklok te laten lopen. Iedere morgen om 7 uur wordt die nu uit en weer in geschakeld. Sindsdien geen problemen meer.

TonK54
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je wel Jan.

Punt is alleen dat de speakers via de Home app kunnen worden opgestart.

Het probleem is dat er niet gestreamed kan worden (Spotify, Q-Music etc.).

Verlichting etc kan gewoon met voice worden bediend via de speakers.

Ik ben met een speaker begonnen en toen werkte het goed. Na een maand heb ik een tweede toegevoegd mbt stereo weergave en sinds die tijd heb ik dit probleem. Van alles geprobeerd, home app opnieuw geinstalleerd, speakers naar fabr. instellingen, eigen IPadres gegeven etc. Werkt goed maar na een, of enkele dagen dan stopt het weer.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @TonK54

Wat irritant dat je de speakers regelmatig opnieuw moet opstarten omdat het anders niet meer werkt. 

Goed dat je al zoveel geprobeerd hebt. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik hierin niet thuis ben. De oplossing van @Jan F. klinkt als een workaround, maar kan wellicht wel voorkomen dat je hem zelf steeds handmatig moet resetten doordat dit geregeld wordt door een tijdschakelaar. 
Wellicht dat @robbo of @Ronihd nog andere opties voor je hebben. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Jiri  schreef:

Hallo @TonK54

Wat irritant dat je de speakers regelmatig opnieuw moet opstarten omdat het anders niet meer werkt. 

Goed dat je al zoveel geprobeerd hebt. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik hierin niet thuis ben. De oplossing van @Jan F. klinkt als een workaround, maar kan wellicht wel voorkomen dat je hem zelf steeds handmatig moet resetten doordat dit geregeld wordt door een tijdschakelaar. 
Wellicht dat @robbo of @Ronihd nog andere opties voor je hebben. 


Dit is een lastige.

Mogelijk een firmware probleem ?  ik weet niet of dat bij Harman & Kardon ook regelmatig plaatsvind ? 

Of het aan het Ziggo modem ligt durf ik niet te zeggen , lijkt met beetje sterk omdat je er 1e met 1 geen last van had.

TonK54
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt weer voor jullie reactie. Het probleem is eigenlijk tweeredig. Soms in de ochtend geef je een opdracht en dan zegt de HK ''log in via de homeapp'' en is er niets mee te beginnen. Dat kan ik oplossen met het advies van Jan, de stekker eruit en opnieuw opstarten. Dit kan NIET via de Home app, dan zijn ze niet te bereiken. Het andere probleem, ook altijd in de ochtend is dat hij niet wil gaan streamen, verlichting etc. doet het dan wel via voice. Dan krijg je melding " sorry er is een fout opgetreden, probeer het opnieuw als je klaar bent". Dit kan ik oplossen door in de Home app de speakers opnieuw op te starten. Echter......Ik ben een lang weekend weg geweest en bij thuiskomst werkte de zaak normaal. Het begint erop te lijken, naar mijn idee dat er iets in de Home app od verstoord wordt, want tijdens het weekend hadden wij onze telefoons en tabs bij ons. Nu hebben wij twee nachten onze tabs uitgezet en tot op heden geen problemen gehad. Toeval?..Modem lijkt mij (vooralsnog) uitgesloten. Zou een app in de achtergrond de Home app kunnen zieken? Ik heb bv Norton360 draaien en die wil nog wel eens een scan uitvoeren op malware ed. Of iets anders? Ik ben druk aan  het uitproberen. Misschien heeft iemand nav dit verhaal nog wat tips voor mij? Alvast mijn hartelijke dank.

Eric D.

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@TonK54,  ik heb precies hetzelfde probleem dus ik volg even. Ik heb 2 HK Citation 100 speakers als stereopaar en die vertonen precies de klachten die jij ook hebt. Daarnaast heb ik een Citation One in een andere ruimte en die werkt probleemloos. Heb al van alles geprobeerd maar het paar blijft om de paar dagen storing geven, soms via opnieuw opstarten op te lossen en soms moeten beiden volledig gereset worden en opnieuw verbonden. De firmware van de speakers zou up-to-date moeten zijn want die wordt als het goed is bij reset bijgewerkt. Hoor graag suggesties wat de mogelijke oorzaak kan zijn. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @TonK54 en @ Eric D.

Is het jullie toch gelukt een oplossing te vinden voor dit euvel? Hebben jullie ook contact gehad met Harman-Kardon hierover?

 

TonK54
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ben er nog mee doende.

Het lijkt er nu vooralsnog op dat het probleem in een speaker, (laatst aangeschafte) zit.

Afwachten maar weer. Ik heb de laatste keer alleen deze opnieuw opgestart waarna de zaak weer werkte.

Eric D.

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Rikst bedankt voor je post. Ik heb het stereopaar gescheiden en eerst 1 van de speakers gekoppeld. Die draait nu al ruim een week zonder problemen, ik ga binnenkort de andere speaker alleen aansluiten als die ook probleemloos werkt lijkt het probleem zich alleen voor te doen als de speakers als ‘stereopaar’ gekoppeld zijn. 

TonK54
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mij inmiddels de derde keer in een week dat het probleem opgelost werd door de laatst aangeschafte, (In mijn geval) linker speaker alleen opnieuw op te starten in de Google Home app.

Ik ga een weekje weg, daarna ben ik benieuwd wat er gebeurt als ik terug kom. (zie bericht twee weken geleden. Daarna ga ik de truc van Erik uitproberen.

nicoba

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik exact hetzelfde probleem: Ik heb 2 HK Citation 100 speakers als stereopaar en die vertonen precies de klachten die jij ook hebt. 

Wekelijks dezelfde storing en dan enkele keren de boxen resetten ( stroom eraf en erop ).

Is daar geen andere oplossing voor ?

TonK54
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi,

Beetje late reactie van mijn kant op dit forum, Excuses hiervoor.

Op een gegeven moment ben ik er achter gekomen dat ik Citation 0ne model "MKII" speakers had.

Na een hoop gedoe de speakers een voor een omgeruild voor Citation One model "MKIII"

Hierna tot nu toe geen problemen meer gehad. 

 

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

Hi @nicoba goed dat je de problemen die jij ervaart hier met ons deelt, welkom op de Ziggo Community. Ik zie dat @TonK54 het probleem inmiddels heeft opgelost, is deze oplossing wellicht ook iets voor jou? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic