Op 4-5 aug is er onderhoud geweest aan het Ziggo netwerk. Sindsdien is de beeldkwaliteit bij replay erg slecht. Gewoon live TV kijken is prima. Hoe kan ik dit oplossen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
De andere splitter er op gezet.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Replay gaat via het modem.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Goedemorgen @Wjanssen1, na onderhoud verwacht je het tegenovergestelde! @Bert stelt een aantal hele belangrijke vragen, die ons een stuk meer inzicht geven. Wil je deze vragen beantwoorden?
Bijgevoegd de gevraagde informatie
Het zendvermogen (upstream) is hoog, op een enkel kanaal te hoog. Zou je de volledige twee downstream-tabellen willen plaatsen?
De splitter (SQ601R) is verouderd en dient te worden vervangen door een POA-01-B met IEC/F-kabel (groen en rood omrande stekkers) voor het modem. Het AOP (TRAS-1000 of DIO-01) is ook verouderd maar zou nog moeten voldoen voor dit modem.
De downstream vertoont instraling van 4G en 5G, zichtbaar aan de hoge aantallen correctable errors ('Post RS Errors') op een aantal kanalen. Het hierboven genoemde nieuwe aansluitmateriaal zou dit (grotendeels) moeten oplossen.
Een Ziggo moderator kan je de splitter met nieuwe passende kabel naar je modem gratis toesturen.
@Wjanssen1 Op een foto is een Connectbox V1 te zien, als je het nog hebt, in de doos zit/zat een splitter en modemkabel
Ik zal vanavond eens in de doos met kabels etc kijken of het hier in zit.
De andere splitter er op gezet.
Merk je verschil na het vervangen van de splitter @Wjanssen1? 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.