1
Vraag
2
Reacties
Wjanssen1

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Slechte kwaliteit replay na onderhoud

Op 4-5 aug is er onderhoud geweest aan het Ziggo netwerk. Sindsdien is de beeldkwaliteit bij replay erg slecht. Gewoon live TV kijken is prima. Hoe kan ik dit oplossen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wjanssen1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

De andere splitter er op gezet. 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Replay gaat via het modem.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Wjanssen1, na onderhoud verwacht je het tegenovergestelde! @Bert stelt een aantal hele belangrijke vragen, die ons een stuk meer inzicht geven. Wil je deze vragen beantwoorden? 

Wjanssen1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bijgevoegd de gevraagde informatie

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het zendvermogen (upstream) is hoog, op een enkel kanaal te hoog. Zou je de volledige twee downstream-tabellen willen plaatsen?

 

De splitter (SQ601R) is verouderd en dient te worden vervangen door een POA-01-B met IEC/F-kabel (groen en rood omrande stekkers) voor het modem. Het AOP (TRAS-1000 of DIO-01) is ook verouderd maar zou nog moeten voldoen voor dit modem.

Wjanssen1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
 
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De downstream vertoont instraling van 4G en 5G, zichtbaar aan de hoge aantallen correctable errors ('Post RS Errors') op een aantal kanalen. Het hierboven genoemde nieuwe aansluitmateriaal zou dit (grotendeels) moeten oplossen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Een Ziggo moderator kan je de splitter met nieuwe passende kabel naar je modem gratis toesturen.

Boris de Kat

Level 16
  • 1295Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes

@Wjanssen1  Op een foto is een Connectbox V1 te zien, als je het nog hebt, in de doos zit/zat een splitter en modemkabel

Wjanssen1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik zal vanavond eens in de doos met kabels etc kijken of het hier in zit.

 

Wjanssen1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

De andere splitter er op gezet. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Merk je verschil na het vervangen van de splitter @Wjanssen1? 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic