rms1

Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Slechte beeldkwaliteit i.c.m. Next Mini

Hallo, sinds kort klant met abonnement inclusief een next-mini box, waarbij de beeldkwaliteit van mijn nieuwe Philips niet overhoudt. Wat zwakke resolutie zeg maar, alsof het regent in het scherm. Tv instellingen uitgeprobeerd, alsook die van de next-mini box, geen verbetering. Alles via cat6 bekabeling en ziggo hdmi kabel aangesloten.

Ook doet de smartwifimodem(connectbox) het niet goed met mijn vpn verbinding, duurt veel te lang voordat een pagina laadt of uberhaupt een verbinding tot stand komt met een website.

 

Stel het erg op prijs als iemand mee zou willen denken richting mogelijke oplossingen.

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@rms1 welkom op de Ziggo Community. Top dat je ook zoveel informatie deelt, inclusief foto's, dat helpt enorm met de analyse. 

Het is wel duidelijk waar de lezers en leden op aansturen, en terecht. We gaan dit regelen. Een monteur zal sowieso je AOP vervangen voor een actuele variant. Dan ben je wat dat aangaat sowieso weer safe. Dit kan op 18-11 tuissen 08:00u en 13:00u. Schikt dit niet? Over enkele uren kan je de afspraak via je Mijn Ziggo account aanpassen!

Laat je ook weten wat het effect is? Als je daarna nog kuren ervaart, meld het dan hier ook even aub! 

Bekijk in context

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Mooi geregeld! @rms1 

Bekijk in context

38 Reacties 38
puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

Beeld kwaliteit ingesteld op 1080 ipv 4k wil ook wel eens helpen.

VPN vraag ....dat wil men graag de aansluiting zien van waar ziggo binnen komt en van de eventuele aangesloten splitters en versterkers.

rms1
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Merci Puppie, die instellingen heb ik allemaal uitgeprobeerd, tevergeefs. Bedoel je een foto hier plaatsen van de aansluitingen?

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

Ja de foto's hier plaatsen en dan komen er vanzelf meer vragen van leden die dan waarden uit je modem willen weten.

rms1
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Oke, helder. Ga ik even regelen dan. Merci!

rms1
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
 
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

OK, duidelijk, deze aansluiting heb ik hier ook gehad, alleen dat was eind vorige eeuw, begin deze eeuw en kan door een gratis Ziggo monteur vervangen worden voor een hedendaagse.

Hij is zeer gevoelig voor instraling van allerlei zenders als 4G 5G Digitenne enz. met als gevolg allerlei storingen met het internet en TV.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/... 

 

Kun je een foto hier plaatsen waar die groene kabel naartoe gaat met eventuele splitters. versterkers en het modem op de foto?

Mogelijk moet er nog veel meer vervangen worden.

 

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.

rms1
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Hallo Bert, dank voor het reageren en de tips. Zal straks meer fotoos maken en streamwaarden plaatsen.

 

rms1
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Situatieschets:  flatgebouw, binnengalerij eigen meterkast met AOP uit het jaar 2000, geen versterkers e/o splitters in gebruik. Coax komt vanuit buiten de meterkast in (onderzijde foto) en gaat via AOP(bovenzijde foto) naar wcd in de woonkamer. WCD woonkamer is BTV01-SET. (beschermdeksel even verwijderd voor de foto)

Connectbox is type CH7465LG-ZG en rechtstreeks aangesloten op wcd in woonkamer.

 

Up en downstreams zie bijlagen.

 

Merci!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@rms1 De wandcontactdoos in de woonkamer is prima in orde.

Het AOP moet vervangen worden door een Ziggo monteur, dat is gratis.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Ik ben het wel met @Bert  eens dat het beter is om de AOP te laten vervangen maar of het je beeldkwaliteit gaat verbeteren vraag ik me af. 

Signaal niveau's up en downstream zijn ook in orde.

 

Hoe krijgt de mini zijn signaal ? , via wifi of via een lan/utp kabel.

 

En kan je een foto plaatsen van het diagnose menu van de mini ? 

rms1
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Fijn jouw hulp Bert.  Kan ik dat zelf regelen met Ziggo of kan ik wachten op een Ziggo moderator?

rms1
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Dank voor de hulp @Ronihd.  Next-Mini is bedraad met cat6 en stroomadapter via lichtnet. Bijlagen zie fotoos, software is 4.43.

 

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@rms1  schreef:

Fijn jouw hulp Bert.  Kan ik dat zelf regelen met Ziggo of kan ik wachten op een Ziggo moderator?


@rms1 Je kunt het zelf regelen, dat gaat sneller als op een moderator wachten in het weekend.

Laat weten als het niet lukt om een afspraak te maken.

rms1
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

@BertIk heb het via de chat geprobeerd, maar lukt niet daar door heen te komen.   Graag wacht ik de Ziggo moderator hier rustig af.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@rms1 welkom op de Ziggo Community. Top dat je ook zoveel informatie deelt, inclusief foto's, dat helpt enorm met de analyse. 

Het is wel duidelijk waar de lezers en leden op aansturen, en terecht. We gaan dit regelen. Een monteur zal sowieso je AOP vervangen voor een actuele variant. Dan ben je wat dat aangaat sowieso weer safe. Dit kan op 18-11 tuissen 08:00u en 13:00u. Schikt dit niet? Over enkele uren kan je de afspraak via je Mijn Ziggo account aanpassen!

Laat je ook weten wat het effect is? Als je daarna nog kuren ervaart, meld het dan hier ook even aub! 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Jacob  schreef:



Laat je ook weten wat het effect is? Als je daarna nog kuren ervaart, meld het dan hier ook even aub! 


Ja daar ben ik ook erg nieuwsgierig naar.

 

De mini die ik heb zit aangesloten via UTP op ook een philips oled scherm van 1,5 jaar oud en voorzien van de laatste tv software.

De beeldkwaliteit ervaar ik als wisselend , vaak wel het gevoel van het kan beter maar dit is denk ik niet een Ziggo ding maar de aanbieders aan Ziggo. 

Verschil bijvoorbeeld tijdens een journaaluitzending en ik zie de presentator in de studio en als men dan overschakelt naar een item wat is opgenomen buiten op straat of live verbinding dan zie deze beelden er veel beter uit die in de studio. Ook geld dit voor diverse andere zenders.

rms1
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

@JacobDank, was een kleine moeite om de informatie met de forumleden te delen. Ik zal me hier melden zodra de monteur is geweest! 😊

rms1
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

@Ronihdzodra de moneteur geweest is, zal ik hier mijn ervaring verder delen, wellicht heb jij er ook wat aan.

rms1
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

@Jacob  en overige reageerders: Monteur is geweest, nieuwe aop geplaatst en het beeldsignaal bleek inderdaad te verbeteren. Dank voor jullie hulp en tips!

Alleen de vpn werkt nog steeds niet vloeiend met de witte smartwifimodem, via wifi 5 is het iets beter te doen, wifi 2.4 werkt het slecht of niet. Mocht iemand nog een oplossing weten, graag 🙂

Uitgelicht topic