Gympie
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Slecht of geen signaal

Ziggo

Na een lastige start (slecht beeld) meer dan 10 jaar geleden toen ons signaal na vaak bellen en uitleggen in de wijkkast aangepast zodat alles naar behoren werkt
Dit is door de storings monteur allemaal uiteindelijk heel netjes voor elkaar gemaakt

Nu heeft ziggo alles van analoog naar digitaal veranderd door deze of andere werkzaamheden is het digitale signaal iets verslechtert waardoor we het 1 en ander aan zenders op onze tv boven slecht of niet meer ontvangen
Alle nodige basis stappen en controles van kabels en apparatuur zijn intussen al vele keren doorlopen zonder resultaat

In het verleden heeft de storings monteur in de wijkkast het signaal iets aangepast waardoor alles altijd maar behoren heeft gewerkt
Het lijkt mij daarom de makkelijkste manier dat dit ook nu weer even gedaan word

Omdat ik telefonisch niet verder kom dan de standaard checks probeer ik het op andere manieren
We zijn al vele jaren bij ziggo
En als dit opgelost word hopen we dat het ook nog vele jaren zo zal blijven 
Maar zonder goede service zal ik er ook geen moeite mee hebben om naar een andere provider te gaan

Het aanleggen van kabels en installeren van tv en radio apparatuur is in mijn vakgebied u mag er gerust van uit gaan dat de standaard checks en simpele dingen al meerdere keren gedaan zijn

 

Voor de duidelijkheid het heeft vele jaren goed gewerkt en het is mis gegaan na de omschakelings werkzaamheden
Daarom is het nu aan ziggo om het wel of niet op te lossen 

Ik hoor graag uw plan

Mvg Richard
 

49 Reacties 49
Erik S
Community Moderator
Community Moderator
  • 1683Posts
  • 229Oplossingen
  • 306Likes

Hoi @Gympie! Allereerst van harte welkom hier op de Community 🙂

Erg jammer dat je problemen ervaart na het uitschakelen van het analoge signaal in je regio en dat er (voor zover ik het goed begrijp) nog geen oplossing is.. Dat is allesbehalve fijn! Ik zie dat @Be rt gepoogd heeft het probleem met je te analyseren maar dat we volgens jou niets binnenshuis, maar buitenshuis moeten zijn voor de oorzaak. Lang verhaal kort: er moet een monteur gepland worden om op locatie de boel te onderzoeken. Toch?

Ik heb in ieder geval een monteursafspraak voor je gepland voor aankomende vrijdagmiddag 11 december, tussen 12.00 en 18.00 uur. Hopelijk past dit. Zo niet, dan wijzig je de afspraak eenvoudig via je Mijn Ziggo account of via de bevestigingsmail die je nog ontvangt. Het bezoek van de storingsmonteur is kosteloos voor je als blijkt dat het probleem in ons netwerk zit (van buiten t/m je hoofdaansluiting) of in onze apparatuur. Zit het probleem toch ergens in je binnenshuis installatie (denk aan defecte coaxkabel), dan berekend de monteur € 50,- om het op te lossen.

Verdere vragen? Laat het gerust weten!

Gympie
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dankje ?

Gympie
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nu heeft de monteur toch de dozen vervangen waar ik bij telefonisch contact gevraagd had of die op gestuurt kunnen worden zodat ik ze kan vervangen , zoals ik vaker heb aangegeven het is mijn vak ik had dit met de juiste materiaaltjes heel makkelijk zelf kunnen instaleren

 

De splitters en kabels die gestuurd waren zijn nu opgebruikt daar liggen nu al 2 complete sets van om dat ook de splitter volgens de monteur verkeerd was is de nieuwe weer vervangen voor een nieuwe dus 3

 

Het kan ook niet  anders dan zeer moeilijk bij ziggo 

Dan krijg je ook de rekening van 50 euro

Mijn zenders zijn verdwenen omdat ziggo de frequenties op de kop gooit ruim 8 jaar is alles goed geweest

Alle geneuzel daargelaten wens ik niet te betalen als door ziggo veranderingen er wat mis gaat dan verwacht ik kosteloze service om dat op te lossen na ,zoveel jaren vaste klant te zijn 

 

PS ik zoek hier geen meningen

Als ik niet geholpen kan worden met deze klacht door een ziggo medewerker reageer dan liever niet 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49483Posts
  • 3044Oplossingen
  • 11064Likes

@Gympie heb je nu wel een goed beeld boven?

Begrijp ik dat je een rekening hebt gehad van € 50,00?

Welke dozen zijn er allemaal veranderd?

Dan kan een Ziggo moderator kijken welke kosten al dan niet hierbij horen.

Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 6118Posts
  • 528Oplossingen
  • 2725Likes

Goedemorgen iedereen, 

Om de sfeer in dit topic te bewaren heb ik zojuist een of meerdere reacties verwijderd en/of aangepast. Ik zie graag dat we het online gezellig houden. 

@Gympie 
Je mede Community-leden doen hun best om je te helpen. Mocht het niet lukken met hun hulp, laat het weten. Dan kunnen wij (de moderators) altijd even kijken wat je we voor je kunnen betekenen.

Gympie
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik ben duidelijk en netjes begonnen heb ook vaak genoeg gevraag naar hulp van een mederwerker ipv. Een gebruiker, vooral bert verkloot hier de sfeer nogal door zich er ongevraagd mee te bemoeien terweil ik netjes heb aangegeven niets met zijn hulp te kunnen

Als je als ziggo medewerker het gezellig wil houden hier dan kun je je misschien eens in mijn onvrede verdiepen wie weet heb je een oplossing

Of misschien heb je contact gegevens van iemand die wel kan helpen. Via de normale wegen van bellen ed. Is het nogal vervelen om iemand aan de telefoon te krijgen die de standaard checklijst eens even niet doorloopt

hanh
Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3448Likes

Kun je wat specifieker zijn over wat er mis gaat met het signaal?

Tot nog toe lees ik alleen vaagheden en een persoonlijke overtuiging over een uit te voeren oplossing.
Samen met een Monteur kwam je daar niet uit op een bevredigende manier.

Dat vraagt om extra bezinning en helderheid vooraf ivm een succesvoller vervolg van deze case.

 

Gympie
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nop ik vraag specifiek om hulp van ziggo, niet van gebruikers daar is niets vaag aan

Ook geef ik duidelijk aan dat ik geen gebruikers hulp nodig heb omdat dat mij niet verder kan helpen ook daar is niets onduidelijk aan

Als je alles GOED gelezen hebt en je begrijpt het niet kun je je hoe goed bedoeld ook misschien beter niet mengen in de discussie. Alles staat er al

Als je goed gelezen zou hebben dan zie je duidelijk meerdere keren aangegeven dat ik geen gebruikers hulp zoek

Het bereiken van ziggo medewerkers buiten de standaard checks en regeltjes om is nagenoeg onmogelijk, dat is de reden dat ik hier loop te zeiken

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49483Posts
  • 3044Oplossingen
  • 11064Likes

“vooral bert verkloot hier de sfeer nogal door zich er ongevraagd mee te bemoeien terweil ik netjes heb aangegeven niets met zijn hulp te kunnen”

Wil je direct contact met Ziggo, gebruik dan het formulier op de contactpagina, plaats het dan niet op dit klant helpt klant forum waar de werkwijze duidelijk is te lezen: Over onze Community | Ziggo Community

 

Liever met ons mailen? Gebruik een contactformulier (ziggo.nl)

 

Gympie
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zo is lezen van dingen nogal moeilijk zoals je zelf ondervonden hebt en weer laat zien ? ?

 

Ik heb nu 4 verschillende wegen bewandeld om contact te krijgen met een ziggo medewerker die kan helpen  hoe fucking lastig kan dat gemaakt worden

Weer mengt bert zich onnodig  in de discussie omdat dit niets toevoegt in de richting van een oplossing 

Nogsteeds snapt be rt niet dat ik zijn hulp niet wil en niet nodig heb omdat het niets toevoegt

Wees verstandig wees geen be rt

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49483Posts
  • 3044Oplossingen
  • 11064Likes

@Gympie Berichten die hier geplaatst worden, zijn ook voor de meelezers en kan de informatie nuttig zijn en mogelijke hun vraag beantwoorden of hen de juiste weg wijzen, mochten ze hier langskomen.

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7501Posts
  • 279Oplossingen
  • 2432Likes

 

@Be rt  laat het voor wat het is……… dat is veel verstandiger  en het vinkje volg topic zet dat lekker uit 

Gympie
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Be rt  heeft helaas niet door dat zijn hulp aleen maar olie op het vuurtje is ?

Be rt wil niet  horen dat zijn hulp niets toevoegt, hij weet het beter denk ik ?

Ik ben in het begin (later niet meer) netjes en duidelijk geweest dat ik geen gebruikers hulp zocht be rt word geen vriend meer iig (sorry be rt)

Als het zo makkelijk is als het vinkje volg topic uitzetten is kan bert daar misschien een eigen topic over starten waarin hij uitleg vraagt hoe dat werkt ??

Gewoon zeiken om door te zeiken mag ook hoor ik doe gewoon mee ?

Tot ik uiteindelijk wel of niet ergens door een Ziggo medewerker verder word geholpen 

Remco81
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Be rt heeft alles prima in de smiezen hoor. Hij doet slechts het juiste, passende. Precies dat waar deze plek voor bedoeld is. Namelijk, hulp en meedenken, van en voor Ziggo-gebruikers.

Dat jij @Be rt nu voor de 32e, 33e, 34e, 35e en 36e keer gaat afzeiken, zegt dat jij niet wilt accepteren dat je op de verkeerde plek hulp wenst, en met alle hulp die hier wél beschikbaar kan zijn, je bips afveegt.

Je komt over en gedraagt je als een onhebbelijk figuur, @Gympie. Één enkele ad hominem aan een hulpvaardig persoon was al veel geweest. Zesendertig zijn domweg een teken van onvermogen en onkunde. Terwijl je de toon aanslaat van God zelve. Een duidelijke mismatch. En dat gaat je sowieso niet helpen in dit soort zaken. Hoe zeer je ook in je recht zou staan.

Wederom wens ik je veel succes met je zoektocht naar oplossingen. Maar neem 1 tip nou eens ter harte: die oplossingen ga je hier niet vinden, omdat de gebundelde expertise van tientallen welwillende gebruikers en kenners jou te min is, maar wel precies dat wat je hier, op een forum als dit, kunt vinden. Je zet hiermee Ziggo niet onder druk, niks.

Hooguit jezelf voor lul.

Gympie
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mijn dank is groot voor je duidelijke uitleg

Mij gedrag komt  doordat de goedbedoelde gebruikers mijn eerste berichten half hebben gelezen en genegeerd hebben dat ik contact zocht met een ziggo medewerker die mij verder kon helpen

Mijn gedrag komt er ook door omdat ziggo mij ook op geen enkele andere manier verder had geholpen

Ook jij voelt je groot genoeg om je volledig zonder functioneel doel in de discussie te mengen op een punt dat er allang duidelijk is dat ik hier contact probeer te krijgen met een ziggo medewerker en geen ziggo gebruiker die niets kan doen

Het lijkt hier dan ook erg dat je met je toon zelfs boven deze god wil uitstijgen ? suc 6 ?

Remco81
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Gympie wrote:

Mijn dank is groot voor je duidelijke uitleg

Mij gedrag komt  doordat de goedbedoelde gebruikers mijn eerste berichten half hebben gelezen en genegeerd hebben dat ik contact zocht met een ziggo medewerker die mij verder kon helpen

Mijn gedrag komt er ook door omdat ziggo mij ook op geen enkele andere manier verder had geholpen

Ook jij voelt je groot genoeg om je volledig zonder functioneel doel in de discussie te mengen op een punt dat er allang duidelijk is dat ik hier contact probeer te krijgen met een ziggo medewerker en geen ziggo gebruiker die niets kan doen

Het lijkt hier dan ook erg dat je met je toon zelfs boven deze god wil uitstijgen ? suc 6 ?

 

Ik ben blij dat je het nodig achtte mij de uitleg te geven die ik al 8 x van je las. Dan heb je mij goed ingeschat en is mijn boodschap over zelfreflectie goed overgekomen.

Als in, nul komma nul.

Veel succes met je trubbels. Hoop dat je er gauw uit komt.

Gympie
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Gympie wrote:

Sjah en deze mis  je ??

Ook jij voelt je groot genoeg om je volledig zonder functioneel doel in de discussie te mengen op een punt dat er allang duidelijk is dat ik hier contact probeer te krijgen met een ziggo medewerker en geen ziggo gebruiker die niets kan doen

Het lijkt hier dan ook erg dat je met je toon zelfs boven deze god wil uitstijgen ? suc 6 ?

 

Pasi
Expert
Expert
  • 4216Posts
  • 239Oplossingen
  • 1616Likes

Ik wil me er eigenlijk ( ook ) niet mee bemoeien, maar blijkbaar is hier kans dat e.e.a. uit de hand loopt. Misschien helpt het onderstaande, maakt dat de wensen van de TS duidelijk en voorkomt verdere ergernis en/of reacties.


DE TS WIL ALLEEN CONTACT / REACTIE VAN EEN ZIGGO MODERATOR.

Gympie
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Pasi wrote:

Ik wil me er eigenlijk ( ook ) niet mee bemoeien, maar blijkbaar is hier kans dat e.e.a. uit de hand loopt. Misschien helpt het onderstaande, maakt dat de wensen van de TS duidelijk en voorkomt verdere ergernis en/of reacties.


DE TS WIL ALLEEN CONTACT / REACTIE VAN EEN ZIGGO MODERATOR.

Zal wel loslopen denk ik ?

Het reageren om te reageren na de eerste 10 berichten blijkt belangrijker dan het daadwerkelijke helpen ?

De kans is groot dat dit het grootste topic word waar niets nuttigs gebeurd ???

 

 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49483Posts
  • 3044Oplossingen
  • 11064Likes

@Pasi Zie de specifieke wensen van TS en de reacties van de Ziggo moderators vanaf dit bericht → Link naar reactie (ziggo.nl)

Uitgelicht topic