Gympie
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Slecht of geen signaal

Ziggo

Na een lastige start (slecht beeld) meer dan 10 jaar geleden toen ons signaal na vaak bellen en uitleggen in de wijkkast aangepast zodat alles naar behoren werkt
Dit is door de storings monteur allemaal uiteindelijk heel netjes voor elkaar gemaakt

Nu heeft ziggo alles van analoog naar digitaal veranderd door deze of andere werkzaamheden is het digitale signaal iets verslechtert waardoor we het 1 en ander aan zenders op onze tv boven slecht of niet meer ontvangen
Alle nodige basis stappen en controles van kabels en apparatuur zijn intussen al vele keren doorlopen zonder resultaat

In het verleden heeft de storings monteur in de wijkkast het signaal iets aangepast waardoor alles altijd maar behoren heeft gewerkt
Het lijkt mij daarom de makkelijkste manier dat dit ook nu weer even gedaan word

Omdat ik telefonisch niet verder kom dan de standaard checks probeer ik het op andere manieren
We zijn al vele jaren bij ziggo
En als dit opgelost word hopen we dat het ook nog vele jaren zo zal blijven 
Maar zonder goede service zal ik er ook geen moeite mee hebben om naar een andere provider te gaan

Het aanleggen van kabels en installeren van tv en radio apparatuur is in mijn vakgebied u mag er gerust van uit gaan dat de standaard checks en simpele dingen al meerdere keren gedaan zijn

Voor de duidelijkheid het heeft vele jaren goed gewerkt en het is mis gegaan na de omschakelings werkzaamheden
Daarom is het nu aan ziggo om het wel of niet op te lossen 

Ik hoor graag uw plan

Mvg Richard

49 Reacties 49
Gympie
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ah gelukkig be rt is er nog ?

Ik was al bang dat je afgehaakt was ?

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7403Posts
  • 273Oplossingen
  • 2332Likes
Gympie wrote:

Ah gelukkig be rt is er nog

Ik was al bang dat je afgehaakt was

Je zou je eens af moeten vragen wie @Be rt  is en welke drive hij heeft om mede klanten te helpen. 

Kijk bijvoorbeeld eens naar zijn palmares en zijn 38055 reacties….. dan kom ik net pas kijken.

En kijk ook eens hoeveel waarderingen hij op zijn naam heeft staan , ipv van hem af te *******

Onhebbelijk dat is idd een nette uitdrukking……….

Gympie
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Je zal zonder meer je best doen

Maar als ik vraag niet te helpen of niets met je hulp te kunnen, waarom is het dan zo ongelooflijk moeilijk om je daar gewoon bij neer te leggen ?

Als ik aangeef dat dit in.mijn vakgebied is en kennis genoeg heb is het dan zo moeilijk te geloven ? dan nog moet ik het doen zoals jij het wil ?

Je zal zonder meer veel mensen goed helpen maar als niemand netjes aangeeft dat ik wacht op hulp van een medewerker waarom blijf je jezelf dan opdringen ?

Al dit gezeik heeft er wel toe geleid dat een ziggo medewerken het 1 en ander heeft toegezegd (hopelijk opgelost) ik ben benieuwd..

Het is gewoon jammer dat mensen buiten het standaard protocol heel moeilijk contact krijgen  met ziggo,  dat is de hoofdzaak van deze onvrede

Het werkt nu maar er zijn veel onnodige kosten gemaakt en er is veel onnodig gedoe geweest

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7403Posts
  • 273Oplossingen
  • 2332Likes
Gympie wrote:

Je zal zonder meer je best doen

Maar als ik vraag niet te helpen of niets met je hulp te kunnen, waarom is het dan zo ongelooflijk moeilijk om je daar gewoon bij neer te leggen ?

Als ik aangeef dat dit in.mijn vakgebied is en kennis genoeg heb is het dan zo moeilijk te geloven ? dan nog moet ik het doen zoals jij het wil ?

Als je kennis genoeg hebt waarom kom je dan hier ? zoek je een manier om buiten de normale contactmogelijkheden snel of sneller geholpen te worden ? 

Als je hier komt dan springen mensen in de ik wil hulp geven modus….en ja dan krijg je hulp, en als je aangeeft niks met de hulp te kunnen vraag ik me weer af waarom ben je dan hier.

Gympie wrote:

Je zal zonder meer veel mensen goed helpen maar als niemand netjes aangeeft dat ik wacht op hulp van een medewerker waarom blijf je jezelf dan opdringen ?

Al dit gezeik heeft er wel toe geleid dat een ziggo medewerken het 1 en ander heeft toegezegd (hopelijk opgelost) ik ben benieuwd..

Het is gewoon jammer dat mensen buiten het standaard protocol heel moeilijk contact krijgen  met ziggo,  dat is de hoofdzaak van deze onvrede

Het werkt nu maar er zijn veel onnodige kosten gemaakt en er is veel onnodig gedoe geweest

En met alle respect een beetje vervelend ( onhebbelijk overkomen zoals iemand anders schreef  ) was/deed je zeker.

En nu weer on topic , ik zet het vinkje volgen uit en het gaat je goed en succes met de oplossing van je probleem.

vulliw
Gedreven Meedenker
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Helaas daar is dit topic toch niet mee geholpen !!!

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 11329Posts
  • 870Oplossingen
  • 3964Likes

Hey @Gympie . 

Mijn collega heeft je eerder gevraagd het hier gezellig te houden en elkaar met respect te behandelen. Lukt dit niet; prima, maar zoek dan een andere plek om hulp te vragen. Deze Community is een klant-helpt-klant forum. Ja, Ziggo medewerkers zijn ook aanwezig om te helpen waar dit nodig is. Maar dat is niet de basis van de Community. Andere gebruikers naar beneden halen, terwijl ze hun vrije tijd besteden aan het vrijwillig helpen van andere klanten, dat lijkt me toch verre van respectvol. 

Hoe dan ook. Je geeft aan dat je voorbij de standaard vragen wilt. Dat snap ik. Maar zonder een basis van de situatie, heb ik natuurlijk ook niets om me aan vast te houden. Daarom herhaal ik hier de vragen die @Be rt al stelde (maar nu dan vanuit mij )

Hoeveel meter coaxkabel heb je in totaal in huis aangesloten liggen?

Om je binnenkomend- en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

De waarden uit de modem is niets mis mee heeft 0 toegevoegde waarde om hier te plaatsen. ze zijn echter door de ziggo werkzaamheden BUITEN  net iets minder dan de afgelopen 8 of 10 jaar

. Als de waardes "buiten” niet goed zijn, moeten we dit ook kunnen zien aan de waardes in je modem. Die komen immers, uiteindelijk, van buiten. 

Gympie
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Lycke Ziggo wrote:

Hey @Gympie . 

ik zocht contact buiten de standaard vragen en checklist  waarom stel je ze nu weer ?

Dit had op vele betere manieren gekunt, maar door de onbereikbaarheid van ziggo telefonisch of anders loopt de frustratie op

Lycke Ziggo wrote:

nu het probleem er niet meer is komt eindelijk een medewerker die dan ook alleen even gal wil spuwen ??

Heb je niet gelezen dat er al een oplossing was ?

Template
Expert
Expert
  • 1261Posts
  • 30Oplossingen
  • 248Likes
Gympie wrote:
Lycke Ziggo wrote:

Hey @Gympie . 

ik zocht contact buiten de standaard vragen en checklist  waarom stel je ze nu weer ?

Dit had op vele betere manieren gekunt, maar door de onbereikbaarheid van ziggo telefonisch of anders loopt de frustratie op

Lycke Ziggo wrote:

nu het probleem er niet meer is komt eindelijk een medewerker die dan ook alleen even gal wil spuwen ??

Heb je niet gelezen dat er al een oplossing was ?

Dan kan je beter naar www.ziggoforum.nl

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47605Posts
  • 2879Oplossingen
  • 10487Likes

@Gympie schreef: “Heb je niet gelezen dat er al een oplossing was ?”

Waar zat de oorzaak en het probleem precies?

Wij zijn altijd benieuwd wat de oplossing uiteindelijk was, dat kan anderen ook weer verder helpen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 11329Posts
  • 870Oplossingen
  • 3964Likes

Ah sorry. Ik was in de veronderstelling dat de problemen, na het bezoek van de monteur, nog niet verholpen waren. Omdat je het over de verbinding buiten had en de monteur hier niets mee gedaan heeft. 

Ik zie in de monteursbon dat hij het AOP en de eigen wandcontactdoos vervangen heeft. Het AOP valt onder onze verantwoordelijkheid, maar de wancontactdoos niet. Daarom “moest” hij een factuur voor reperatie aanmaken, maar hij heeft wel in de notitie achtergelaten dat de kosten voor deze keer uit coulance mogen worden vergoed. Dit is ook gedaan, zie ik. 

Ik ga dit topic bij deze sluiten. Er is duidelijk geen ondersteuning meer nodig :-). Een fijne dag!

Bekijk in context