Gympie
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Slecht of geen signaal

Ziggo

Na een lastige start (slecht beeld) meer dan 10 jaar geleden toen ons signaal na vaak bellen en uitleggen in de wijkkast aangepast zodat alles naar behoren werkt
Dit is door de storings monteur allemaal uiteindelijk heel netjes voor elkaar gemaakt

Nu heeft ziggo alles van analoog naar digitaal veranderd door deze of andere werkzaamheden is het digitale signaal iets verslechtert waardoor we het 1 en ander aan zenders op onze tv boven slecht of niet meer ontvangen
Alle nodige basis stappen en controles van kabels en apparatuur zijn intussen al vele keren doorlopen zonder resultaat

In het verleden heeft de storings monteur in de wijkkast het signaal iets aangepast waardoor alles altijd maar behoren heeft gewerkt
Het lijkt mij daarom de makkelijkste manier dat dit ook nu weer even gedaan word

Omdat ik telefonisch niet verder kom dan de standaard checks probeer ik het op andere manieren
We zijn al vele jaren bij ziggo
En als dit opgelost word hopen we dat het ook nog vele jaren zo zal blijven 
Maar zonder goede service zal ik er ook geen moeite mee hebben om naar een andere provider te gaan

Het aanleggen van kabels en installeren van tv en radio apparatuur is in mijn vakgebied u mag er gerust van uit gaan dat de standaard checks en simpele dingen al meerdere keren gedaan zijn

Voor de duidelijkheid het heeft vele jaren goed gewerkt en het is mis gegaan na de omschakelings werkzaamheden
Daarom is het nu aan ziggo om het wel of niet op te lossen 

Ik hoor graag uw plan

Mvg Richard

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 11329Posts
  • 870Oplossingen
  • 3964Likes

Ah sorry. Ik was in de veronderstelling dat de problemen, na het bezoek van de monteur, nog niet verholpen waren. Omdat je het over de verbinding buiten had en de monteur hier niets mee gedaan heeft. 

Ik zie in de monteursbon dat hij het AOP en de eigen wandcontactdoos vervangen heeft. Het AOP valt onder onze verantwoordelijkheid, maar de wancontactdoos niet. Daarom “moest” hij een factuur voor reperatie aanmaken, maar hij heeft wel in de notitie achtergelaten dat de kosten voor deze keer uit coulance mogen worden vergoed. Dit is ook gedaan, zie ik. 

Ik ga dit topic bij deze sluiten. Er is duidelijk geen ondersteuning meer nodig :-). Een fijne dag!

Bekijk in context

49 Reacties 49
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15266Posts
  • 635Oplossingen
  • 3437Likes

Beste Richard,

Voor dit probleem is van belang eerst uw aansluiting in kaart te brengen waar Ziggo het huis binnenkomt, want bij een verouderde wandcontact doos kan al een storing veroorzaken.

Kunt hier foto’s van maken.

Dan kunnen we dit verder bekijken en kan eventueel bij veroudering een monteur door een Ziggo moderator worden geregeld.

Extra televisie die geplugd zijn met splitters, kunnen ook storingen dan veroorzaken.

Gympie
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Sorry maar lees mijn bericht even goed 

Het is duidelijk genoeg

Ter aanvulling 

Ook als de kabel rechtstreeks aangesloten is dan is het signaal te zwak

Er gaan straks kabels en dozen en allerlei dingen gestuurd worden maar dat is zonde van de kosten omdat deze goed zijn

Als het echt niet anders kan mag alles wat vernieuwd moet worden gestuurt worden dan vervang ik dat

Maar het is zonde geld en energie omdat het makkelijker kan 

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15266Posts
  • 635Oplossingen
  • 3437Likes

De wijkkasten zijn ingedeeld met de capaciteit die ze moeten krijgen, soms kunnen ze hier signaal verbeteren, maar als het voldoende is, dan laten ze dit zo zoals het is. Veel al kan je zelf aanpassen en door de foto’s te laten zien van de AOP en aansluitingen kan Ziggo een monteur sturen die dit gratis vervangt om je signaal te verbeteren.

Als je dit zelf wilt, kan je altijd nog in de Ziggo webshop kijken voor aanschaf van een signaal versterker en nieuwe kabels.

Gympie
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het signaal is altijd goed geweest tot het mis ging door ziggo werkzaamheden of veranderingen

Het signaal wat dus nu binnenkomt is niet voldoende

Ik ben niet van plan daar een versterker (stroomgebruiker)  voor te gaan halen

Dit probleem is gekomen door ziggo veranderingen of werkzaamheden , het lijkt me daarom normaal dat die door ziggo kosteloos opgelost word

Gympie
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15266Posts
  • 635Oplossingen
  • 3437Likes

Haal op foto 1 het witte kapje eens van de POA splitter dan zou het al beter moeten gaan,

De AOP is ook wat Ziggo niet meer gebruikt en deze kan kostenloos worden vervangen voor een nieuwe die wel aan de eis van Ziggo voldoet. 

Die grijze kabel waar gaat die heen?

En de Zwarte kabel met de aansluiting, is die zelf gemaakt of door monteur geplaatst.

Ik zie 2 kabels uit de doos komen en nog eens de splitter, dit zou dus een probleem kunnen veroorzaken.

Gympie
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De grijze kabel is van de tv naar boven wellicht een betere kwaliteit volgens de ziggo monteur dan de hirschman die ziggo adviseert en rechtstreeks aangesloten zonder splitters is het signaal nog te zwak

De zwarte is een Ziggo kabel lus voor de splitter

Dit alles is destijds zo gemaakt door de monteur en het werkte perfect tot de ziggo werkzaamheden van analoog naar digitaal

Stuur aub alles wat verouderd of slecht zou kunnen zijn op dan installeer ik dat om van het gezever af te zijn het zal niets uit gaan maken

Telefonisch heb ik al deze stappen enzo ook al doorlopen 

Gympie
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Foto

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47854Posts
  • 2897Oplossingen
  • 10564Likes

@Gympie schreef: “Stuur aub alles wat verouderd of slecht zou kunnen zijn op dan installeer ik dat om van het gezever af te zijn het zal niets uit gaan maken”

Dit is een klant helpt klant forum waar andere klanten je hulp aanbieden en Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan ook te hulp schieten als er meer advies en actie nodig is.

Signaalsterkte kan minder of slechter van kwaliteit worden vanuit buiten en/of door een minder goed contact in de straatkast of minder goed contact of slechtere werking in de wandcontactdoos van het dubbel galvanisch gescheiden Abonnee Overname Punt of een lagere sterkte door werkzaamheden in de wijk of straat.

Omdat 75% van de storingen zich in de bekabeling voordoet en 15% in het AOP wat zich in de woning bevindt en 5% in de gebruikte apparatuur, wordt er door Ziggo altijd eerst in de woning gekeken, omdat je dan al 95% van de problemen hebt getackeld.

Het Ziggo signaal wordt aangeboden voor grofweg 10 meter coaxkabel in je huis.
Mochten er in totaal meer dan 10 meter coaxkabels gebruikt worden, dan is dat voor jezelf en wordt een coax versterker aanbevolen.
Ziggo is verantwoordelijk tot en met het AOP en de eerste splitter met 2 korte kabels, als de oorzaak daar zit, zijn de kosten voor Ziggo, de rest is voor jezelf, Ziggo kan niet verantwoordelijk zijn voor de rest van de aansluitingen in een huis.

2 vragen om er mogelijk achter te komen wat de oorzaak is:

Hoeveel meter coaxkabel heb je in totaal in huis aangesloten liggen?

Om je binnenkomend- en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

Gympie
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dan wacht ik wel even tot er 1 met Ziggo achter de naam komt reageren bedankt voor de moeite 

Dit heeft geen zin helaas om.keer op keer hetzelfde verhaaltje te vertellen en dezelfde tests te doen

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47854Posts
  • 2897Oplossingen
  • 10564Likes

@Gympie Als je hier vast de antwoorden op de vragen neerzet, dan kan de Ziggo moderator die ook gelijk lezen en hoeven ze niet opnieuw opgevraagd te worden, dat scheelt weer tijd voor je.

Gympie
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor de interesse iig

Ik word telefonisch alleen maar afgescheept met hetzelfde check lijstje

als je mijn berichten goed leest vraag ik niet om tips of hulp en geef ik aan dat ik alle stappen en mogelijkheden meermaals geprobeerd heb

Ik weet precies hoe het mankement op te lossen is dit is hier eerder ook gebeurt, alleen weigert ziggo enge medewerking

Ook telefonisch heb ik gevraagd of alle mogelijke  dozen of splitters opgestuurd kunnen worden waar het aan zou liggen dan vervang ik deze volledig onnodig, maar om van het gedoe af te zijn doe ik het graag. 

Ze hebben een kort kabeltje gestuurd waar ik niets mee kan, dat is afschepen niet helpen

Het signaal was altijd goed en is door ziggo werkzaanheden zwakker geworden dan lijkt het me niet te veel gevraagd dat ziggo dit oplost in plaats van de klant ??

Ik ben hier dus voornamelijk om te zeiken omdat ik om 1 of andere reden niet verder kom dan het standaard helpdesk geneuzel??

Tips en ervaringen van andere goede providers zijn welkom ?

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47854Posts
  • 2897Oplossingen
  • 10564Likes

@Gympie schreef: “Tips en ervaringen van andere goede providers zijn welkom

Er zijn geen andere goede providers als je daar de forums leest, het kan overal evengoed misgaan.

“Ik ben hier dus voornamelijk om te zeiken omdat ik om 1 of andere reden niet verder kom dan het standaard helpdesk geneuzel

Ik schreef al: “Dit is een klant helpt klant forum waar andere klanten je hulp aanbieden en Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan ook te hulp schieten als er meer advies en actie nodig is.”

“Het signaal was altijd goed en is door ziggo werkzaanheden zwakker geworden dan lijkt het me niet te veel gevraagd dat ziggo dit oplost in plaats van de klant

Het signaal is altijd goed tot het om één of andere reden niet goed wordt en je problemen krijgt, het is voor jezelf voordelig als je de gevraagde gegevens hier plaatst.

Als je de gevraagde signaalwaarden informatie hier plaatst, dan wordt duidelijk wat er mis is met je signaal en kan ik een Ziggo moderator vragen om mee te kijken als er iets duidelijk fout is of een urgentie, maar ik kan niet aankomen met alleen maar: er gaat iets niet goed, zonder een mogelijke oorzaak en urgentie aan te kunnen geven, maar dat zal geen verrassing zijn als dit alles ook je vakgebied is.

Zie de Ziggo moderators als de 2e lijn bij Ziggo, zij kunnen dieper in de systemen kijken en allerlei logs zien en de nodige acties ondernemen en mensen aansturen,

Aan jou de keuze hoe snel er iemand van Ziggo hier langskomt.

In ieder geval veel succes verder.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, normaal gesproken vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic, door de huidige drukte kan het een paar werkdagen langer duren.

Gympie
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heb je in al.mijn berichten niet gelezen dat ik verder wil dan de standaard checks ?

Als vriendelijke gebruikers graag helpen is dat best maar lees dan iig even goed alles wat nodig is is al getest alles wat vervangen kan worden is vervangen op de hoofdaansluitdoos na maar ook daar mankeerd niets aan

De signaalwaardes op de modem zijn zeker goed genoeg om de klant verder te laten stikken deze zit met 50 cm afstand op de hoofdaansluiting deze plaatsen voegt niets toe, ze kunnen ook op afstand uitgelezen worden

Na ziggo werkzaamheden is het signaal verslechtert als dit heel simpel op de vorige waardes word ingesteld dan werkt hier alles weer

Inmiddels een splitter en kabel gekregen en vervangen en zoals ik voorspelde zonde van tijd en geld er is niets veranderd 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47854Posts
  • 2897Oplossingen
  • 10564Likes

@Gympie Ik heb je berichten heel goed gelezen, ik heb dan ook de hulp aangeboden om verder mee te kijken en het op de juiste plaats te leggen, je wilt dit niet, prima, dan wordt het wachten op een Ziggo moderator op één van de komende dagen, veel succes verder gewenst.

Gympie
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Als je goed had gelezen had je begrepen dat hulp niet nodig was omdat alles al nagekeken is. dit staat al in mijn eerste bericht

Als je goed had gelezen heb je gezien dat ik kennis genoeg heb om alles zelf na te kijken of vervangen mijn vakgebied . Dit staat al in mijn eerste bericht

Als je goed had gelezen had je kunnen opmaken dat het probleem buitenshuis is ontstaan . Dit had je al kunnen opmaken uit mijn eerste bericht. Daarom vind ik dat het buitenshuis opgelost dient te worden

Hoevaak zou ik iets moeten testen doormeten of laten zien voordat ik alle welwillende gebruikers en medewerkers tevreden heb gesteld ?

Er is 1 manier om dit op te lossen en dat is door een Ziggo monteur ter plaatse alle andere opties zijn nvt. Of al geprobeerd 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47854Posts
  • 2897Oplossingen
  • 10564Likes

“Als je goed had gelezen had je begrepen dat hulp niet nodig was omdat alles al nagekeken is.”

“Als je goed had gelezen heb je gezien dat ik kennis genoeg heb om alles zelf na te kijken of vervangen mijn vakgebied .”

“Als je goed had gelezen had je kunnen opmaken dat het probleem buitenshuis is ontstaan .”

“alle andere opties zijn nvt. Of al geprobeerd “

Dat kan zeker wel zo zijn en dat lezen we hier heel vaak, toch blijkt met zeer grote regelmaat uit deze check dubbelcheck met een externe blik, dat het er toch nog anders uitziet dan de huidige standaard die Ziggo aanhoudt om een storingsloos signaal te hebben of is een duidelijke externe oorzaak aan te wijzen met de waarden uit het modem rechstreeks op het AOP, waarmee een duidelijke beeld en verzoek naar de Ziggo moderators gedaan kan worden.
Nu is alles in nevelen gehuld en blijft het wachten tot een Ziggo moderator hier langskomt.

Gympie
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ook als er een moderator komt is alles al gecheckt en ge dubbelcheckt

De waarden uit de modem is niets mis mee heeft 0 toegevoegde waarde om hier te plaatsen. ze zijn echter door de ziggo werkzaamheden BUITEN  net iets minder dan de afgelopen 8 of 10 jaar

Dat is dus de reden waarom sommige zenders weg zijn en niet alle andere eventuele dingetjes 

De moeite om dit even door een monteur te laten fixen is vele malen kleiner  dan het ziggo afschuif systeem keer op keer te doorlopen zonder enig resultaat

Het enige wat ik wil weten is of er een mogelijkheid is dat dit door een monteur gedaan word en hoe ik dat voor elkaar krijg !!!!!!!!!

Buiten dat om heb ik niets aan goedbedoelde hulp en adviezen . Het maakt alleen de frustratie groter

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47854Posts
  • 2897Oplossingen
  • 10564Likes

“De waarden uit de modem is niets mis mee heeft 0 toegevoegde waarde om hier te plaatsen. ze zijn echter door de ziggo werkzaamheden BUITEN  net iets minder dan de afgelopen 8 of 10 jaar”

Als met je signaal op je modem niets mis mee is, dan is de sterkte ook in orde en heb je mogelijk binnen een coax versterker nodig om de zenders weer optimaal te kunnen kijken.

Bij meer dan 10 meter coaxkabel in totaal in huis adviseert Ziggo een coax versterker:

Coax signaalversterker | Ziggo