gkamsteeg

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht beeld, vage kleuren,Next

Goedendag. 
Na veel verschillende berichten  gelezen te hebben over vage kleuren van de Next, kom ik er niet uit. 
Wat moet ik nu doen om het probleem op te lossen?

De Next terug naar fabrieksinstellingen?

Het probleem zijn de vage slechte kleuren, wazig beeld. Zeker gezichten. 
Het is alleen  bij tv uitzendingen. Als ik via mijn tv naar bv. Netflix kijk dan is alles super helder, zoals het hoort. 
Heb een Sony Af9 oled. 
Next versie 4.36

ik heb nieuw coax met stekkers, Hirschman,nieuwe hdmi, en oude aop met 3 aansluitingen. 
mij hoor het graag. 

Ik hoor het graag. 

16 Reacties 16
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51083Posts
  • 3196Oplossingen
  • 11614Likes

Hoe staat de HDMI instelling in de Instellingen Beeld en geluid?

gkamsteeg
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb verschillende geprobeerd, auto 4K 1080p en i. Helaas zonder resultaat. Hij staat nu op auto. 

gkamsteeg
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan de kleurruimte ook aanpassen op mijn Sony naar bt 709 ,dci ,bt 2020 maar daar wordt het ook niet beter van. Heb hem nu op auto staan. 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51083Posts
  • 3196Oplossingen
  • 11614Likes

Ik lees overal wel dat allerlei beeldverbeteringsinstellingen uit moeten staan op de TV's met het signaal van de Next.

Verder geen idee hoe en wat betreft de Sony, hopelijk komt er snel iemand langs die hier meer van weet.

gkamsteeg
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je reactie 👍

Ik heb alle beeldverbeteraars ziz uit staan. 

robbo
Super Expert
Super Expert
  • 16564Posts
  • 704Oplossingen
  • 2981Likes

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 2614Posts
  • 222Oplossingen
  • 344Likes

Hoi @gkamsteeg,

Je wilt natuurlijk met "gewoon" TV kijken ook het beste beeld! Heb je het artikel van @robbo al kunnen doornemen en wat tips getest?

AlexHelpt
Expert
Expert
  • 1031Posts
  • 186Oplossingen
  • 344Likes

Ik merk sinds deze week ook wazige kleuren nadat ik HDR/4K-materiaal heb bekeken, zowel binnen de Next (van Prime Video-app in HDR weer terug naar live tv) als via TV (Disney+-materiaal in HDR, dan weer terug naar TV). Wat ik te zien krijg:

  • Overstuurd/'overgesatureerd' beeld (te rode gezichten bijvoorbeeld)
  • Menuoverzichten zijn juist weer te flets (zoals bijv Instellingen, Radio, TV-gids, ook aan de onderzijde in beeld na schakelen naar andere zender)

Op de een of andere manier gaat er iets niet goed met de kleurinstellingen ná HDR-materiaal. Of dit aan de Next of TV ligt, durf ik niet te zeggen.. Even uit en aan lost het probleem weer op, maar erg irritant.

 

Ik weet niet of dit probleem ook bij jou speelt na 4K/HDR @gkamsteeg? Anders heb ik wellicht een ander probleem aangekaart, excuses 😅

robbo
Super Expert
Super Expert
  • 16564Posts
  • 704Oplossingen
  • 2981Likes

@AlexHelpt ik heb een stukje geschreven over UHD/HLG. Velen ondervonden gelijke klachten die jij ondervond. Mijn vermoeden is als het mogelijk is om ook deze tips te kunnen uitvoeren ( ondanks wel of geen HLG en even niets te maken met espn maar verwerking idem als ik jou bericht zo lees) Kan je wellicht ook even testen. Zal even de link zo plaatsen. 

 

Bij deze de link: https://community.ziggo.nl/t5/Kennisbank/ESPN-in-Ultra-HD-uitgebreid-getest/ba-p/851733

superaart

Gedreven Raadgever
  • 880Posts
  • 6Oplossingen
  • 722Likes

Heb de moed hierover opgegeven. Bij een aantal tv’s gaat het schakelen niet goed. Had hierover met 1 van de moderators een wat dieper gaande analyse. Maar blijkbaar komen ze er niet uit en nu wordt

er niet meer gereageerd op mijn berichten.  Wat dat betreft is het probleem dus niet groot genoeg voor ze. 

heb zelfs ergens het filmpje op YouTube staan van wat er gebeurd:

https://youtu.be/qV8xlBFq6MQ

gkamsteeg
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat ik nu heb gedaan is: de Next terug naar fabrieksinstellingen en een nieuwe hdmi kabel gekocht, de oude was nog geen 2 jaar oud en was zeker niet de goedkoopste. 
Het beeld lijkt iets beter maar blijf de kleuren flets vinden bij gewoon tv kijken, helaas. 
Ik heb het idee dat het signaal wat binnen komt niet in orde is. 
Is dit mogelijk?

En kan een ziggo- monteur dit zo meten?

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51083Posts
  • 3196Oplossingen
  • 11614Likes

Een Ziggo monteur kan wel een signaal meten, maar dat is alleen de sterkte en of er het signaal goed of niet goed is, wat betreft ruis.

 

Een digitaal signaal is simpel, het is goed of niet goed, niet goed signaal geeft blokken en haperingen of geen beeld, maar geen fletser beeld.

 

Mogelijk kan een Ziggo moderator iets vinden in vergelijkbare zaken.

Maud
Community Moderator
Community Moderator
  • 1578Posts
  • 142Oplossingen
  • 244Likes

@gkamsteeg, ik heb het signaal uitgelezen en dat ziet er goed uit. Goed dat je de HDMI kabel al hebt vervangen.  Kun je eens een foto sturen van de hoofdaansluiting en hoe je deze nu hebt aangesloten? 

gkamsteeg
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

2B9009C7-C45A-4297-8617-3E870F79794C.jpeg

 de Hirschmann coax kabel (nieuw)gaat naar een Hirschmann versterker, dit omdat ik een lange coax nodig heb voor tv bovenverdieping. 
heb de coax rechtstreeks op Aop gedaan maar helaas zonder resultaat. 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 524Posts
  • 54Oplossingen
  • 115Likes

Hmmm vreemd dat je nog steeds tegen dit probleem aanloopt, @gkamsteeg
Als het rechtstreeks aansluiten niet de oplossing is en je dit probleem ervaart op alle verschillende HDMI instellingen, dan ben ik heel benieuwd of je mogelijk nog een andere televisie in huis hebt staan om tijdelijk te testen? 

robbo
Super Expert
Super Expert
  • 16564Posts
  • 704Oplossingen
  • 2981Likes

Even de vraag of je mijn tip hebt doorgelezen. Dat is nog niet helemaal duidelijk voor mij, of ik heb ergens overheen gelezen @gkamsteeg 

Uitgelicht topic