1
Vraag
2
Reacties
renevdleur

Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Slecht beeld op Veronica

Hoi.

 

Sinds afgelopen week werkt de Veronica zender slecht bij ons. Het beeld en geluid is blokkerig (foto beneden) en hapert enorm. Als ik op de televisie kijk naar de signaal sterkte geeft deze 31% aan bij Veronica. Andere zenders zitten tegen de 100% aan en enkele zitten rond de 80%. Wanneer ik de Coax kabel rechtstreeks aansluit op de muur stijgt de Veronica zender naar 70-80% en is het zover ik kan zien opgelost. Maar dan geef ik mijn internet op omdat ik een splitter gebruik..

 

De splitter (foto beneden) is enkele maanden geleden nog vervangen zoals te lezen in dit topic, dus ik weet eerlijk gezegd niet waar ik het probleem moet zoeken... Kan iemand mij verder helpen?

 

 

0.jpg

 

0.jpg

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey @renevdleur 🙂 

De monteur inplannen is de beste vervolgstap zoals Bert ook al aangaf! 🙂 Ik heb de afspraak voor ingepland en de monteur komt langs op vrijdag 4 maart tussen 08.00 en 13.00 uur. Komt dit niet uit dan wijzig je de afspraak gemakkelijk via je Mijn Ziggo account (Gegevens -> Mijn monteursafspraken)

We zien je reactie graag verschijnen als de monteur langs is geweest! 

Bekijk in context

renevdleur
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hoi,

 

De monteur is net langs geweest! Het aansluitpunt is vervangen en het signaal verder was goed. Nu de komende dagen even afwachten of het daadwerkelijk geholpen heeft.

 

Met vriendelijke groet

Bekijk in context

14 Reacties 14
renevdleur
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Kleine toevoeging: In de ochtend is signaal sterkte wel gewoon 100%. Het probleem begint pas aan het eind van de middag / in de avond

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie een niet meer hedendaags Abonnee Overname Punt / wandcontactdoos.

Een Ziggo monteur kan die gratis komen vervangen.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Zie ik ook @Bert , maar het is dan wel vreemd dat het issue niet constant is. Maar ze zouden de gegevens qua waarden op Tv's een gelijk moeten trekken/moeten standaardiseren. Nu heeft de ene Tv genoeg aan een sterkte van bv. 40%, waar de andere 100% sterkte moet aangeven. In beide gevallen moet natuurlijk wel de kwaliteit 100% zijn en blijven, maar dat zie ik in de post van @renevdleur niet terug. Dus hoe zit het met de kwaliteit @renevdleur ? En zie je het probleem alleen bij Veronica? Doorgaans zie je het issue nl. ook wel terug bij andere zenders in dezelfde stream, ofwel, met dezelfde frequentie. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Willem-A1 Veronica is vaak de eerste die er last van krijgt op een bepaalde frequentie.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Weet ik @Bert , maar vaak is het dan niet de enige zender. Er zit meer op die frequentie. Maar dat het AOP oud is, en dat vervangen dient te worden is dan inderdaad wel de juiste eerste stap. Wie weet is het daarmee al verholpen. Als de monteur dat toch doet kan ie natuurlijk alles meteen even checken. 

renevdleur
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Bert,

Bedankt voor je reactie! Hoe kan ik een gratis afspraak met een Ziggo monteur regelen?

 

Met vriendelijke groet,

 

renevdleur
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Willem, 

 

Bedankt voor je reactie! Ik heb het nog even nagevraagd. Veronica is by far het slechtse qua kwaliteit. Maar schijnbaar zijn er ook andere zenders die af en toe schokken vertonen (op het moment dat Veronica ook slecht werkt)

 

Gisteren ging het tot een uur of 21:30 goed en hadden we ook op Veronica constant 100% signaal sterkte. Daarna zakte dit ineens tot een procent of 15 en was het weer dramatisch helaas. Andere avonden begon het al eerder.

 

Met vriendelijke groet

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Mogelijk vandaag nog.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey @renevdleur 🙂 

De monteur inplannen is de beste vervolgstap zoals Bert ook al aangaf! 🙂 Ik heb de afspraak voor ingepland en de monteur komt langs op vrijdag 4 maart tussen 08.00 en 13.00 uur. Komt dit niet uit dan wijzig je de afspraak gemakkelijk via je Mijn Ziggo account (Gegevens -> Mijn monteursafspraken)

We zien je reactie graag verschijnen als de monteur langs is geweest! 

renevdleur
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Beste Mariska,

 

Top! bedankt! ik hou jullie op de hoogte.

 

Met vriendelijke groet

renevdleur
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Beste,

 

Afgelopen maandag zag ik de monteurs afspraak er staan... op dit moment staat er niks... gaat deze afspraak nog door?

 

Met vriendelijke groet,

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Ik zal @Mariska even een seintje geven met je vraag @renevdleur 

renevdleur
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hoi,

 

De monteur is net langs geweest! Het aansluitpunt is vervangen en het signaal verder was goed. Nu de komende dagen even afwachten of het daadwerkelijk geholpen heeft.

 

Met vriendelijke groet

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @renevdleur

 

Wat fijn om even een terugkoppeling van je te ontvangen. Top dat de monteur er vanmorgen al zo vroeg was, dan kun jij weer lekker het weekend inluiden.

Laten we er vanuit gaan dat het nu is opgelost. We houden de komende dagen even een slag om de arm. Maar, geen bericht is goed bericht 🙂
Alvast een goed weekend!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic