1
Vraag
2
Reacties
Koen S

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht beeld op NPO1 UHD kanaal 999 met mijn nieuwste samsung Qe55Q90T

Ik heb helaas een donker en slecht beeld op kanaal 999 waar ziggo 4K NPO1 uitzending van het EK weergeeft. het beeld is donker en duidelijk slechter dan het Full HD npo1 

 

Ik heb alle beeldverbeteraars uitgezet maar helpt niet, het 4K videobeeld wat Samsung als demo heeft is inmens goed maar de 4K met de Netbox op npo1 via kanaal 999 is echt slecht. Ik heb neem ik aan de nieuwste technieken zoals HDR op mijn Samsung, die is splinternieuw en ook geupdate en alle check programma;s gedaan. heeft mijn tv wellicht geen HLG ?? kan het me niet voorstellen.

Ik had eerst de mediabox XL en na de zogenaamde upgrade begon de ellende, alle zenders veel slechetr dan voor deze upgrade. Ziggo bood de Next mediabox aan en ik moest ook iets meer betalen en nu is er eindelijk een 4K kanaal beschikbaar van de npo via de ziggo next box en het beeld is bedroevend. Weet iemand of weet ziggo een oplossing? Ik lees meer op internet over deze klacht. Ook al contact gehad met ziggo, de aanbevelingen opgevolgd, hielp niets. er teleurstellend...Ik lees dat meerdere deze klacht hebben.

22 Reacties 22
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@pox-ie  schreef:

dat moet toch niet uitmaken... de Love Nature zender wordt ook in 4K uitgezonden via de Next, en heeft een schitterend beeld. Als dan npo1 op 4K wordt uitgezonden met een baggerbeeld...dan ligt het niet aan de instellingen van je tv.


Punt één Love Nature is een IPTV stream de F1 via kanaal 14 en de NPO via 999 zijn DVB-C streams.

Punt twee Love Nature is geen live beeld maar netjes bewerkte programma's.

 

En daar heb je inderdaad een punt toch zal het een optel som zijn van meerdere factoren. Dat heeft met het HLG formaat te maken.

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@pox-ie De huidige problemen hebben niet zozeer met UHD te maken, maar met HDR (HLG) en de manier hoe je TV met deze HDR variant omgaat. Love Nature en Ziggo Spart zenden zonder HDR uit en hebben dit probleem niet.

Instellingen van je TV verbeteren kan (hoeft niet) een groot verschil maken.

 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @Koen S@pox-ie

 

Tv-kijken in 4K is bijzonder mooi, maar het is nog wel een nieuwe techniek die door verschillende fabrikanten en omroepen net iets verschillend worden ingezet. De UEFA levert beelden aan de NPO met bepaalde instellingen en wij geven die door op Ziggo kanaal 999, voor klanten met een Mediabox Next en een 4K-televisie. 

 

Het hangt van de verschillende merken tv’s en tv-types af hoe ze de wedstrijden laten zien. Het kan zijn dat je prachtig beeld hebt, of dat de gebruikte techniek niet (helemaal) wordt ondersteund. Het is ook mogelijk dat je de beeldverbetering in de instellingen voor 4K moet uitschakelen, of zelfs dat je een firmware-update moet uitvoeren voor je televisie. 

 

Omdat het voor ons niet mogelijk is om hier voor alle beschikbare tv’s de precieze oplossing te vinden, raden we je aan om het EK in 4K-topic te bezoeken. Daar vind je tips en oplossingen van klanten met misschien jouw tv-merk of -type.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic