1
Vraag
2
Reacties
Koen S

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht beeld op NPO1 UHD kanaal 999 met mijn nieuwste samsung Qe55Q90T

Ik heb helaas een donker en slecht beeld op kanaal 999 waar ziggo 4K NPO1 uitzending van het EK weergeeft. het beeld is donker en duidelijk slechter dan het Full HD npo1 

 

Ik heb alle beeldverbeteraars uitgezet maar helpt niet, het 4K videobeeld wat Samsung als demo heeft is inmens goed maar de 4K met de Netbox op npo1 via kanaal 999 is echt slecht. Ik heb neem ik aan de nieuwste technieken zoals HDR op mijn Samsung, die is splinternieuw en ook geupdate en alle check programma;s gedaan. heeft mijn tv wellicht geen HLG ?? kan het me niet voorstellen.

Ik had eerst de mediabox XL en na de zogenaamde upgrade begon de ellende, alle zenders veel slechetr dan voor deze upgrade. Ziggo bood de Next mediabox aan en ik moest ook iets meer betalen en nu is er eindelijk een 4K kanaal beschikbaar van de npo via de ziggo next box en het beeld is bedroevend. Weet iemand of weet ziggo een oplossing? Ik lees meer op internet over deze klacht. Ook al contact gehad met ziggo, de aanbevelingen opgevolgd, hielp niets. er teleurstellend...Ik lees dat meerdere deze klacht hebben.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @Koen S@pox-ie

 

Tv-kijken in 4K is bijzonder mooi, maar het is nog wel een nieuwe techniek die door verschillende fabrikanten en omroepen net iets verschillend worden ingezet. De UEFA levert beelden aan de NPO met bepaalde instellingen en wij geven die door op Ziggo kanaal 999, voor klanten met een Mediabox Next en een 4K-televisie. 

 

Het hangt van de verschillende merken tv’s en tv-types af hoe ze de wedstrijden laten zien. Het kan zijn dat je prachtig beeld hebt, of dat de gebruikte techniek niet (helemaal) wordt ondersteund. Het is ook mogelijk dat je de beeldverbetering in de instellingen voor 4K moet uitschakelen, of zelfs dat je een firmware-update moet uitvoeren voor je televisie. 

 

Omdat het voor ons niet mogelijk is om hier voor alle beschikbare tv’s de precieze oplossing te vinden, raden we je aan om het EK in 4K-topic te bezoeken. Daar vind je tips en oplossingen van klanten met misschien jouw tv-merk of -type.

Bekijk in context

22 Reacties 22
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Koen S sluit je maar aan in het rijtje het probleem is bekend en ligt niet alleen bij Ziggo, het zit deels ook bij de NPO zelf.

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Het-EK-voetbal-beleef-je-bij-Ziggo-in-4K-op-NPO1/bc-p/7...

 

Mogelijk dat de tips hier nog nuttig zijn.

https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q90-q90t-qled/settings

 

 

 

Koen S
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik las het inderdaad ook op internet deze link ook gezien, wat een teleurstelling...

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Koen S  schreef:

ik las het inderdaad ook op internet deze link ook gezien, wat een teleurstelling...


Heb je mijn laatste aanvulling nog gezien?

Koen S
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ja gezien, dank. Ik merk geen echt verschil, ziggo heeft het over HLG, hoe kan ik die 'aanzetten'?

 

Koen S
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

zou de samsung Qe55Q90T veel slechter zijn dan de voorloper de 90R ? dat kom ik nu ook tegen... 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

HLG zou je via de beeld instellingen kunnen aanzetten, vermoedelijk bij de expert instellingen.

 

Welke TV nu echt wel of niet beter is ook wat merk betreft durf ik geen uitspraak over te doen, er kan best andere hardware zijn gebruikt van mindere kwaliteit.

Boris de Kat

Level 16
  • 1295Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes

@Koen S  schreef:

ja gezien, dank. Ik merk geen echt verschil, ziggo heeft het over HLG, hoe kan ik die 'aanzetten'?

 


Dat kan je niet aanzetten, het schakelt vanzelf om, je moet wel een aantal instellingen goed hebben staan.

Zet bij Beeld, de beeldmodus op Standaard.

Zet bij "Algemeen/Beheer externe apparaten/invoersignaal extra" het extra signaal aan voor de HDMI aansluiting waar de Next op zit en zet Intelligente modus uit.

Dit geeft mij het beste beeld met een 55Q95T.

Koen S
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

dank, heb ik gedaan maar helpt niet...

Boris de Kat

Level 16
  • 1295Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes

@Koen S  schreef:

dank, heb ik gedaan maar helpt niet...


Schakelt hij ook niet naar HLG?

 

IMG_0418.jpg

Koen S
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Je leest ook over dat de 90T serie of de 95T serie aanzienlijk slechter zou zijn dan de 90R en 95R . Wat weet jij daarvan? Mijn beeld wat bv samsung als demo als 4K heeft is fantastisch dus het lijkt me een prima tv. een gebruiker had al na enkele maanden scherm afwijkingen zoals vlekken. Die heb ik niet. Hoe lang heb jij je toestel?

toestel schakelt naar HLG

Boris de Kat

Level 16
  • 1295Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes

@Koen S  schreef:

Je leest ook over dat de 90T serie of de 95T serie aanzienlijk slechter zou zijn dan de 90R en 95R . Wat weet jij daarvan? Mijn beeld wat bv samsung als demo als 4K heeft is fantastisch dus het lijkt me een prima tv. een gebruiker had al na enkele maanden scherm afwijkingen zoals vlekken. Die heb ik niet. Hoe lang heb jij je toestel?

 


Ik heb mijn TV nu 11 maanden

Koen S
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

dat ga ik even uitproberen. dank!

 

VRK

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een Samsung qe65q95r en kanaal 999 zag er op die tv ook niet uit, totdat ik de gamemodus had aangezet, gelijk een heel mooi strak beeld, niet te donker (contrastbewerking op hoog en nog even de instellingen aanpassen aan jouw voorkeuren) en mooie strakke lijnen ipv trillende witte zijlijnen.

 

En in gamemodis kan HLG ook nog worden aangepast.

 

Nu heel erg blij met het beeld.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Die vlekken kan inbranding zijn dat is deels puur het gebruik. Dan ben ik wel benieuwd wat voor vlekken.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@VRK  schreef:

Ik heb een Samsung qe65q95r en kanaal 999 zag er op die tv ook niet uit, totdat ik de gamemodus had aangezet, gelijk een heel mooi strak beeld, niet te donker (contrast op hoog en nog even de instellingen aanpassen aan jouw voorkeuren) en mooie strakke lijnen ipv trillende witte zijlijnen.

 

Nu heel erg blij met het beeld.


Dat is een  goede tip wezenlijk kan je de Next hetzelfde behandelen als een gameconsole.

Koen S
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ja staat op HLG bij 4K, maar beeld vind ik erg donker blijven en niet natuurlijk..

Boris de Kat

Level 16
  • 1295Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes

@Koen S  schreef:

ja staat op HLG bij 4K, maar beeld vind ik erg donker blijven en niet natuurlijk..


Staan Helderheid en Contrast op 100%?

pox-ie

Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes

dat moet toch niet uitmaken... de Love Nature zender wordt ook in 4K uitgezonden via de Next, en heeft een schitterend beeld. Als dan npo1 op 4K wordt uitgezonden met een baggerbeeld...dan ligt het niet aan de instellingen van je tv.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic