Winters1966
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Slecht beeld NEXT met Plasma TV donker schokkerig flets

Vandaag contact gehad met Ziggo omdat ik sinds enige dagen slecht beeld ervaar. Waarschijnlijk sinds laatste update 4.32. Het beeld is donkerder, schokkerig (met name bij sport), tekst op pagina 925 niet duidelijk en ondertitels ook minder. Bekend probleem.
De geboden oplossing: GEEN.

Voorlopig geen oplossing. Wachten op volgende update en hopen dat prioriteit heeft. 

Lekker klantgericht. Ik wacht een week en ga dan contract tussentijds beeindigen aangezien Ziggo niet levert waar ik voor betaal. Overstappen naar andere provider die klanten wel serieus neemt en niet laat wachten zonder oplossing.

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Winters1966
topicstarter
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

In tegenstelling tot eerdere instructies van jullie ben ik eigenwijs geweest. Ziggo geeft aan de instelling op automatisch te laten staan. Ik ben eigenwijs geweest en naar andere instelling. Waarschijnlijk na de update en toepassing 4K (heb geen 4K) moet er iets veranderd worden. Ik kies niet voor om HDMI resolutie op AUTOMATISCH maar te kiezen voor 1080i (zie bijlage) en OPGELOST. Hoop ergenis weer meegemaakt door onprofessionele oplossingen van jullie hulpdienst.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 45238Reacties
  • 2685Oplossingen
  • 9782Likes

Vreemd, want ik lees dit verder niet op dit forum na de update van 4.32.

Ik heb het zelf ook niet ervaren.

Bij vreemde issues zijn de eerste stappen:

Heb je de next al een keer 30 seconden van de stroom gehad?

Of de fabrieksinstellingen geprobeerd, alles wordt weer opgepakt, behalve opnieuw inloggen in apps die je gebruikt.

"Ik wacht een week en ga dan contract tussentijds beeindigen aangezien Ziggo niet levert waar ik voor betaal."

Even wat gratis juridisch advies, deze info komt van de Consumentenbond en het juridisch loket:

Stel eerst een leverancier bewijsbaar aansprakelijk met een oplostermijn van 14 dagen, dan nog een 2e keer en een derde keer, waarom: een leverancier moet meerdere malen de kans hebben gekregen om een probleem op te lossen als je geen gebruik kunt maken van hun diensten.

Jurisprudentie: De rechter zal minstens 2 pogingen willen zien voor je daar een zaak aan kunt brengen en zal dan nog een 3e bemiddeling wensen voor een contract ontbonden kan worden.

Ziggo heeft een compensatieregeling als je geen gebruik kunt maken van hun diensten.

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 701Reacties
  • 67Oplossingen
  • 157Likes

Hoi @Winters1966 Welkom op de Ziggo Community.

Ik kan mij voorstellen dat het frustrerend is wanneer je sinds de update problemen ervaart. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn van een update. 

Heb je de tips die Bert! stuurde al doorlopen en heeft dat geleid tot een oplossing?

Zo niet, wil je dan onderstaande vragen beantwoorden?

Ervaar je dit donkere en schokkerige beeld op alle zenders?
Wat ervaar je precies met de ondertitels. 
Zie je dat de tekst niet duidelijk op meer zenders of alleen op 925?
Kun je eens foto's sturen van wat je precies zien? Dan krijgen wij een beeld bij wat je ervaart.

Winters1966
topicstarter
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

In tegenstelling tot eerdere instructies van jullie ben ik eigenwijs geweest. Ziggo geeft aan de instelling op automatisch te laten staan. Ik ben eigenwijs geweest en naar andere instelling. Waarschijnlijk na de update en toepassing 4K (heb geen 4K) moet er iets veranderd worden. Ik kies niet voor om HDMI resolutie op AUTOMATISCH maar te kiezen voor 1080i (zie bijlage) en OPGELOST. Hoop ergenis weer meegemaakt door onprofessionele oplossingen van jullie hulpdienst.

Bekijk in context

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 45238Reacties
  • 2685Oplossingen
  • 9782Likes

"Ziggo geeft aan de instelling op automatisch te laten staan."

Duidelijk een issue na de update, dan had 30 seconden de stroom eraf ook de oplossing kunnen zijn, zoals uit de praktijk blijkt.

In ieder geval dank voor ook deze oplossing, dat kan anderen ook weer op weg helpen.

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 701Reacties
  • 67Oplossingen
  • 157Likes

Goed dat je in dit geval eigenwijs geweest bent, @Winters1966 en daarmee het probleem opgelost hebt. Ik kan mij voorstellen dat dit je een hoop ergernissen gescheeld had wanneer je dit gelijk geweten had.

Ik denk eerlijk gezegd dat mijn collega's iets te snel naar een lopend issue gewezen hebben zonder dat ze het probleem wat jij ervoer volledig in kaart hadden. Sorry hiervoor. 

Bedankt voor jouw terugkoppeling en feedback. Ik koppel het terug aan mijn collega's.

Uitgelicht topic