1
Vraag
2
Reacties
tonbonts

Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Slecht TV beeld na Ziggo werkzaamheden.

Op 20 mei J.l. heeft Ziggo onderhoud bij ons in de buurt gepleegd. Voorheen hadden wij nooit problemen met de tv. Wel heel vaak met het internet maar niet met de TV. Op dezelfde dag werd op 11:40 gemeld dat de werkzaamheden waren afgerond, helaas begon vanaf dat moment de problemen.

 

Dezelfde avond nog contact gezocht met de klantenservice van Ziggo, hierbij werd door de medewerker gemeld dat er inderdaad iets niet helemaal goed was gegaan bij de werkzaamheden en dat er een monteur onderweg was om het probleem te verhelpen.

 

Echter hebben we vanaf dat moment elke dag in meer of mindere mate problemen met het TV beeld. Het beeld blijft vaak stilstaan, het geluid loopt soms door maar blijft ook vaak stilstaan en het beeld is erg blokkerig(zie foto).

 

Voor de verduidelijking, voordat het onderhoud gepleegd is was het TV beeld altijd perfect. De tab met de diagnostiek van de TV geeft aan dat het signaal “goed” is, maar dat het Internet signaal “traag” is.  

 

Zie foto voor onze aansluiting. Zwarte kabel gaat naar de Horizonbox, de witte kabel gaat naar de connectbox.

2 Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 10884Posts
  • 650Oplossingen
  • 4057Likes

Ik zie opnieuw de oorspronkelijke problemen, hoge DS (C)CER en sterk fluctuerend zendvermogen US tussen 48 en 57 dBmV, resultaat partial bonding = kanaaluitval. Een netwerkmonteur voor onderzoek zowel binnens- als buitenshuis lijkt mij de volgende stap.

Bekijk in context

tonbonts
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Even een update op deze post. Op 1 juli is de monteur langs geweest en heeft een aantal metingen en reparaties uitgevoerd en tot nu toe geen problemen meer gehad met het beeld van de TV en het internet ziet er ook stabieler uit(het modem is tot heden niet uitgevallen).

 

Bij de metingen van de coaxkabels in Huis waren goed en de meting van de groene kabel was ook goed. Wel heeft de monteur in de verdeelkast/ wijkkast bij ons in de straat ook nog een onderdeel vervangen die ook niet goed was en in de wijkkast was ook iets niet goed met de aansluiting van de groene kabel.  

 

Daarnaast was de aansluiting van de groene kabel op de AOP volgens de monteur ook niet goed aangesloten. De kern van de coax was te lang gestript. 

 

Nog even ter vergelijking de data van de modem hieronder:

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1618000000138256qam3
2602000000138256qam1
3610000000138256qam2
4626000000238256qam4
5634000000238256qam5
6642000000138256qam6
7650000000138256qam7
8658000000138256qam8
9666000000138256qam9
10674000000138256qam10
11682000000138256qam11
12690000000137256qam12
13698000000137256qam13
14706000000138256qam14
15714000000137256qam15
16722000000137256qam16
17730000000137256qam17
18738000000137256qam18
19746000000137256qam19
20754000000137256qam20
21826000000037256qam29
22834000000037256qam30
23842000000037256qam31
24850000000037256qam32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)38.60511894822258530
2Goed (Locked)38.60511893685898624
3Goed (Locked)38.60511893688216656
4Goed (Locked)38.98311893688834337
5Goed (Locked)38.60511893686864446
6Goed (Locked)38.98311893688970610
7Goed (Locked)38.60511893681583689
8Goed (Locked)38.60511893682878587
9Goed (Locked)38.60511893689372435
10Goed (Locked)38.60511893681814594
11Goed (Locked)38.60511893686426549
12Goed (Locked)37.63611893689238662
13Goed (Locked)37.356118936898811041
14Goed (Locked)38.605118936901841101
15Goed (Locked)37.63611893682158709
16Goed (Locked)37.63611893693915702
17Goed (Locked)37.63611893696234570
18Goed (Locked)37.63611893694339535
19Goed (Locked)37.63611893694868551
20Goed (Locked)37.63611893691331514
21Goed (Locked)37.636118936915151512
22Goed (Locked)37.636118936812741036
23Goed (Locked)37.356118936909431082
24Goed (Locked)37.35611893689081

1404

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

158800000475.12064qam1
238400000465.12064qam4
345200000465.12064qam3
452000000475.12064qam2

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00010
22.00000
32.00000
42.00010

 

Kortom voor nu bedankt voor de reacties en de geboden hulp!

Bekijk in context

17 Reacties 17
Pasi
Expert
Expert
  • 5438Posts
  • 318Oplossingen
  • 2360Likes

Hallo,

Ziggo is bezig haar netwerk te upgraden en omdat een moderner/sneller network hogere eisen stelt, is nu misschien uw huis-netwerk ook aan een update toe. Plaatst u hier de gegevens van uw modem en wat foto's van de AOP ( het Abonnee Overname Punt, het witte Ziggo muurkastje ), splitters en bekabeling. Dan kunnen de experts op dit forum e.e.a. controleren.
 
Maar ook het splitter kapje kan een probleem zijn.

tonbonts
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor uw reactie, 

 

Gegevens van de connectbox: 

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1626000000038256qam4
2602000000038256qam1
3610000000037256qam2
4618000000038256qam3
5634000000038256qam5
6642000000038256qam6
7650000000037256qam7
8658000000038256qam8
9666000000038256qam9
10674000000037256qam10
11682000000037256qam11
12690000000037256qam12
13698000000037256qam13
14706000000037256qam14
15714000000037256qam15
16722000000037256qam16
17730000000037256qam17
18738000000037256qam18
19746000000037256qam19
20754000000137256qam20
21826000000-137256qam29
22834000000037256qam30
23842000000-136256qam31
24850000000-136256qam32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)38.60511657493838494188
2Goed (Locked)38.60511410992558746985
3Goed (Locked)37.63610963817326559334
4Goed (Locked)38.60511221321511554185
5Goed (Locked)38.60511150778513268349
6Goed (Locked)38.60511272856434301837
7Goed (Locked)37.63611300047831376383
8Goed (Locked)38.60511285102085322130
9Goed (Locked)38.60511145611656229803
10Goed (Locked)37.35611348560817231150
11Goed (Locked)37.63610996525727275651
12Goed (Locked)37.63611508537367245776
13Goed (Locked)37.35611544950199260838
14Goed (Locked)37.63611409898330174421
15Goed (Locked)37.63611378865210146425
16Goed (Locked)37.63611363605662148802
17Goed (Locked)37.63611533364638144018
18Goed (Locked)37.63611400457943126804
19Goed (Locked)37.6361144986622086681
20Goed (Locked)37.35611378403212124816
21Goed (Locked)37.3561165922290371389
22Goed (Locked)37.3561158188516154472
23Goed (Locked)36.6101161150925650319
24Goed (Locked)36.6101184042757354206

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

138400000485.12064qam4

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.000350

 

AOP + Plaats Horizon + Connectbox

Zie foto's. Hierbij is de plaats zichtbaar waar de Horizon staat en de connectbox staat met daarbij de bekabeling. Zwarte kabel gaat naar de horizon, witte kabel gaat naar de connectbox. In ons geval zit de AOP niet in de meterkast maar in de hoek van de foto.

 

Splitter kapje

Zal deze er zo ook even af draaien. Zal voor het beeld dan ook de Up en downstream nogmaals erbij vermelden. Deze informatie volgt dan als reactie. 

tonbonts
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Vervolg van vorige reactie:

 

Het splitter kapje losgemaakt. Bijgevoegd een foto van de splitter zoals die van de AOP af kwam. Ook nog een foto van de AOP zelf. 

 

Informatie uit de connectbox:

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

18-06-2022 14:04:14noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=52.29.187.159 MAC=00:01:5C:B3:84:46;CM-MAC=ac:22:05:10:4f:00;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:84:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-06-2022 14:03:59noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.66];CM-MAC=ac:22:05:10:4f:00;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:84:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-06-2022 14:03:43noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2603:10b0:0b0f:8923:0000:0001:0060:ee54 MAC=01:5C:B3:84:46:86;CM-MAC=ac:22:05:10:4f:00;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:84:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-06-2022 13:50:12noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.66];CM-MAC=ac:22:05:10:4f:00;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:84:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-06-2022 13:49:48noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=139.47.254.251 MAC=00:01:5C:B3:84:46;CM-MAC=ac:22:05:10:4f:00;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:84:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-06-2022 13:34:54noticeTR069 start;CM-MAC=ac:22:05:10:4f:00;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:84:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-06-2022 13:34:53noticeTR069 unexpected exit;CM-MAC=ac:22:05:10:4f:00;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:84:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-06-2022 13:34:50noticeTR069 stop ;CM-MAC=ac:22:05:10:4f:00;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:84:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-06-2022 13:34:48noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2600:1901:0001:0a98:0000:0000:0000:0000 MAC=01:5C:B3:84:46:86;CM-MAC=ac:22:05:10:4f:00;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:84:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-06-2022 13:34:47noticeTR069 start;CM-MAC=ac:22:05:10:4f:00;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:84:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-06-2022 13:34:46noticeTR069 unexpected exit;CM-MAC=ac:22:05:10:4f:00;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:84:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-06-2022 13:34:43noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=35.186.224.47 MAC=00:01:5C:B3:84:46;CM-MAC=ac:22:05:10:4f:00;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:84:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-06-2022 13:34:43noticeTR069 stop ;CM-MAC=ac:22:05:10:4f:00;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:84:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-06-2022 13:34:41noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2603:10b0:0b19:8167:0000:0001:0021:8751 MAC=01:5C:B3:84:46:86;CM-MAC=ac:22:05:10:4f:00;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:84:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-06-2022 13:34:41noticeTR069 start;CM-MAC=ac:22:05:10:4f:00;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:84:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-06-2022 13:34:39noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2600:1901:0001:0a98:0000:0000:0000:0000 MAC=01:5C:B3:84:46:86;CM-MAC=ac:22:05:10:4f:00;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:84:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-06-2022 13:34:38noticeTR069 unexpected exit;CM-MAC=ac:22:05:10:4f:00;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:84:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-06-2022 13:34:36noticeTR069 stop ;CM-MAC=ac:22:05:10:4f:00;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:84:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-06-2022 13:34:35noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2600:1901:0001:0a98:0000:0000:0000:0000 MAC=01:5C:B3:84:46:86;CM-MAC=ac:22:05:10:4f:00;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:84:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-06-2022 13:34:32notice

TR069 start;CM-MAC=ac:22:05:10:4f:00;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:84:58;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1642000000138256qam6
2602000000137256qam1
3610000000137256qam2
4618000000138256qam3
5626000000138256qam4
6634000000138256qam5
7650000000138256qam7
8658000000138256qam8
9666000000138256qam9
10674000000137256qam10
11682000000138256qam11
12690000000137256qam12
13698000000137256qam13
14706000000137256qam14
15714000000137256qam15
16722000000137256qam16
17730000000137256qam17
18738000000137256qam18
19746000000137256qam19
20754000000137256qam20
21826000000037256qam29
22834000000037256qam30
23842000000036256qam31
24850000000-136256qam32

 

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1Goed (Locked)38.98364853407180
2Goed (Locked)37.63664852822165
3Goed (Locked)37.636648183734
4Goed (Locked)38.60564852369194
5Goed (Locked)38.60564852430201
6Goed (Locked)38.605648177475
7Goed (Locked)38.60564852145206
8Goed (Locked)38.605648173896
9Goed (Locked)38.605648170663
10Goed (Locked)37.356648169000
11Goed (Locked)38.605648165536
12Goed (Locked)37.636648162726
13Goed (Locked)37.636648161181
14Goed (Locked)37.636648159230
15Goed (Locked)37.636648157672
16Goed (Locked)37.636648153360
17Goed (Locked)37.636648151630
18Goed (Locked)37.356648149356
19Goed (Locked)37.63664850176153
20Goed (Locked)37.6366481449221
21Goed (Locked)37.35664849469108
22Goed (Locked)37.6366484922793
23Goed (Locked)36.610648139576
24Goed (Locked)36.610648137801

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
152000000475.12064qam2
238400000465.12064qam4
345200000475.12064qam3
458800000475.12064qam1

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
12.00000
22.00000
32.00000
42.00000

 

 

Pasi
Expert
Expert
  • 5438Posts
  • 318Oplossingen
  • 2360Likes

Hallo,

Alles op de foto's ziet er goed uit, o.a. de AOP is ook up-to-date. Het witte kapje op de splitter lijkt me wel van het verkeerde ( oude ) type, dus dat kapje kan u beter verwijderen en dan gewoon de splitter weer plaatsen.

Ik ben beslist geen expert m.b.t. de modem waarden, maar deze waarden lijken mij toch niet zo verkeerd, dat e.e.a. helemaal niet wil werken. Wel staan in de log een aantal meldingen, die problemen aanduiden. Gelukkig komen er vaak vanzelf experts langs, die wel toppers zijn op dat gebied, zoals @tobiastheebe.

Maar misschien veroorzaakte het splitter kapje de problemen en werk nu ( na het verwijderen van het kapje ) alles wel goed/beter? Misschien na het vervangen dan het kapje, de ConnectBox opnieuw starten, waardoor alle waarden weer op nul staan.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 10884Posts
  • 650Oplossingen
  • 4057Likes

In de eerder geplaatste set gegevens is een upstream-probleem zichtbaar, drie van de vier kanalen waren niet meer gekoppeld. Dit werd mogelijk door een contactprobleem tussen splitter en AOP veroorzaakt, op diens beurt veroorzaakt door het kapje. Daarnaast was vrij veel CER (ruis, RS errors) zichtbaar in de downstream.

 

In de tweede set gegevens zijn de US-kanalen hersteld, maar is nog steeds veel CER aanwezig op een aantal DS-kanalen.

 

Vermogen en MER zijn in beide sets gegevens goed, zowel DS als US.

 

Het is inderdaad verstandig om het modem nog eens opnieuw op te starten dan wel stroomloos te maken en over enkele uren nogmaals de gegevens te plaatsen.

tonbonts
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beide bedankt voor de reactie, 

 

Heb de connectbox gisterenavond helemaal stroomloos gemaakt en opnieuw laten starten. Hieronder de nieuwste data vanuit de connectbox.

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1642000000137256qam6
2602000000138256qam1
3610000000137256qam2
4618000000138256qam3
5626000000138256qam4
6634000000138256qam5
7650000000137256qam7
8658000000138256qam8
9666000000138256qam9
10674000000137256qam10
11682000000137256qam11
12690000000137256qam12
13698000000137256qam13
14706000000137256qam14
15714000000037256qam15
16722000000037256qam16
17730000000137256qam17
18738000000137256qam18
19746000000137256qam19
20754000000137256qam20
21826000000036256qam29
22834000000037256qam30
23842000000037256qam31
24850000000036256qam32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)37.6362181302568288
2Goed (Locked)38.6052174295771339
3Goed (Locked)37.6362184095625354
4Goed (Locked)38.6052083259639181
5Goed (Locked)38.9832189294390329
6Goed (Locked)38.6052097132998255
7Goed (Locked)37.6362193107282329
8Goed (Locked)38.6052133774790227
9Goed (Locked)38.9832193115757293
10Goed (Locked)37.6362193104902330
11Goed (Locked)37.6362127441543312
12Goed (Locked)37.6362113034785339
13Goed (Locked)37.3562193115306625
14Goed (Locked)37.6362189287141997
15Goed (Locked)37.3562193115899435
16Goed (Locked)37.6362193116636359
17Goed (Locked)37.6362127409253275
18Goed (Locked)37.6362193100561317
19Goed (Locked)37.6362193104692268
20Goed (Locked)37.6362193117291301
21Goed (Locked)36.6102193117954401
22Goed (Locked)37.6362193118923270
23Goed (Locked)37.3562193118013313
24Goed (Locked)36.6102193110370343

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

138400000485.12064qam4
245200000495.12064qam3
352000000495.12064qam2
458800000495.12064qam1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00020
22.00000
32.00000
42.00000

 

Wat betreft het TV beeld zelf is het al een stuk beter. Het beeld heeft nog wel een paar keer stilgestaan, maar niet zo frequent en erg waarmee ik deze post begon. Ik zal dit de komende dagen nog wel in de gaten houden. 

robinjoo19
Expert
Expert
  • 2681Posts
  • 38Oplossingen
  • 831Likes

het vermogen in de upstream zit nog steeds tegen het kritieke niveau aan 

mijn idee zou zijn om een moderator een eventuele signaal meting vanuit het cmts in te zien 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 10884Posts
  • 650Oplossingen
  • 4057Likes

Kritiek niveau is 51 dBmV, daarboven gaat partial bonding optreden, 48~49 dBmV is nog net acceptabel.

robinjoo19
Expert
Expert
  • 2681Posts
  • 38Oplossingen
  • 831Likes

49-49dbmv zou ik zeker niet accepter als klant 

mijn inziens zou er dan een monteur naar moeten kijken

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 10884Posts
  • 650Oplossingen
  • 4057Likes

Wat mij voornamelijk opvalt is dat er vrij grote verschillen zijn in unerrored codewords ('Pre RS Errors'), dit kan op een CER-probleem duiden. De correctable errors lopen naar mijn mening ook wat sneller op dan wenselijk.

 

Bij familie van mij heeft de upstream jarenlang probleemloos op 48~50 dBmV gestaan, recentelijk heb ik dit verbeterd naar 46~48 dBmV door de POA 03-UPC door een POA-254 + POA-01-B te vervangen. Ik heb er destijds een opmerking over gemaakt bij de monteur die een AOP kwam plaatsen, maar ik kon hem niet overtuigen.

 

Er is zeker ruimte voor verbetering, opvallend is dat het vermogen gisteren 46~47 dBmV was.

tonbonts
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik lees dat mijn upstream in de buurt zit van het kritieke niveau van 51 dBmV.

 

Ik lees dat robinjoo de waarde niet acceptabel vind en dat er een monteur naar moet kijken met een eventuele signaalmeting. Aan de andere kant lees ik de reactie van tobiastheebe die de waardes net acceptabel noemt.

 

Ook lees ik dat er mogelijk een CER?-probleem aanwezig is.

 

Is het niet een optie om er een monteur naar te laten kijken of om eventueel de splitter te vervangen? Wat zouden de mogelijkheden voor mij hiervoor kunnen zijn?

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 10884Posts
  • 650Oplossingen
  • 4057Likes

Met CER (Codeword Error Rate) wordt bedoeld dat een percentage van de 'codewords' met data onherstelbaar beschadigd op het AOP binnenkomt. Waarschijnlijk speelt dit zowel op het modem als op de decoder.

 

Ik verwacht niet dat de splitter de problemen veroorzaakt. Om deze uit te sluiten, zou je de Mediabox XL tijdelijk direct op het AOP kunnen aansluiten en controleren of de problemen aanhouden.

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2120Posts
  • 264Oplossingen
  • 674Likes

Goedemiddag @tonbonts, slecht beeld is natuurlijk niet de bedoeling! Ik zie dat er al goed met je meegekeken is. Heb je getest hoe het gaat wanneer je hem rechtstreeks aansluit op de hoofdaansluiting? Wij zijn benieuwd! 

tonbonts
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dit heb ik op het moment niet getest. Het probleem is niet direct of heel de tijd. Dan zou het betekenen dat de connectbox meerdere uren losgekoppeld moet worden en dat is helaas niet werkbaar.

 

Sinds 19 juni is het een aantal dagen goed gegaan, en verwacht daardoor zoals eerder ook benoemd door tobias dat het niet aan de splitter ligt. Het beeld heeft minimaal stilgestaan en het internet was oké.

 

Echter was dit van korte duur, vanaf 23 juni begonnen weer veel problemen. Heb voor het gemak en overzicht een Word bestand gemaakt met de problemen en daarbij elke keer dan de gegevens vanuit het connectbox erbij gezet. Dit bestand heb ik bijgevoegd als bijlage. 

 

Wat ik zelf zie is dat de upstream kanalen weer waren verdwenen en dat de upstream vermogen boven de kritische grens van 51dBmV zat. In sommige gevallen lost het probleem zich soms vanzelf op maar stabiel vind ik het netwerk echter niet. 

 

Daarnaast even als extra aandachtspunt. Vandaag voelde ik ook de Horizon box en deze was ook extreem warm, zou deze ook voor problemen kunnen zorgen?

 

Hoop dat de stabiliteit en de problemen opgelost kunnen worden. 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 10884Posts
  • 650Oplossingen
  • 4057Likes

Ik zie opnieuw de oorspronkelijke problemen, hoge DS (C)CER en sterk fluctuerend zendvermogen US tussen 48 en 57 dBmV, resultaat partial bonding = kanaaluitval. Een netwerkmonteur voor onderzoek zowel binnens- als buitenshuis lijkt mij de volgende stap.

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2120Posts
  • 264Oplossingen
  • 674Likes

Goedemiddag @tonbonts, wat jammer om te lezen dat het allemaal nog niet loopt. Ik sluit me aan bij @tobiastheebe, het lijkt me handig om een monteur in te plannen die het netwerk onder de loep neemt. De monteur kan ook de mediabox vervangen. Ik heb de monteur ingepland  op 01-07-2022  tussen 8:00-13:00 uur. Je krijgt een bevestiging per e-mail. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo! 

tonbonts
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Even een update op deze post. Op 1 juli is de monteur langs geweest en heeft een aantal metingen en reparaties uitgevoerd en tot nu toe geen problemen meer gehad met het beeld van de TV en het internet ziet er ook stabieler uit(het modem is tot heden niet uitgevallen).

 

Bij de metingen van de coaxkabels in Huis waren goed en de meting van de groene kabel was ook goed. Wel heeft de monteur in de verdeelkast/ wijkkast bij ons in de straat ook nog een onderdeel vervangen die ook niet goed was en in de wijkkast was ook iets niet goed met de aansluiting van de groene kabel.  

 

Daarnaast was de aansluiting van de groene kabel op de AOP volgens de monteur ook niet goed aangesloten. De kern van de coax was te lang gestript. 

 

Nog even ter vergelijking de data van de modem hieronder:

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1618000000138256qam3
2602000000138256qam1
3610000000138256qam2
4626000000238256qam4
5634000000238256qam5
6642000000138256qam6
7650000000138256qam7
8658000000138256qam8
9666000000138256qam9
10674000000138256qam10
11682000000138256qam11
12690000000137256qam12
13698000000137256qam13
14706000000138256qam14
15714000000137256qam15
16722000000137256qam16
17730000000137256qam17
18738000000137256qam18
19746000000137256qam19
20754000000137256qam20
21826000000037256qam29
22834000000037256qam30
23842000000037256qam31
24850000000037256qam32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)38.60511894822258530
2Goed (Locked)38.60511893685898624
3Goed (Locked)38.60511893688216656
4Goed (Locked)38.98311893688834337
5Goed (Locked)38.60511893686864446
6Goed (Locked)38.98311893688970610
7Goed (Locked)38.60511893681583689
8Goed (Locked)38.60511893682878587
9Goed (Locked)38.60511893689372435
10Goed (Locked)38.60511893681814594
11Goed (Locked)38.60511893686426549
12Goed (Locked)37.63611893689238662
13Goed (Locked)37.356118936898811041
14Goed (Locked)38.605118936901841101
15Goed (Locked)37.63611893682158709
16Goed (Locked)37.63611893693915702
17Goed (Locked)37.63611893696234570
18Goed (Locked)37.63611893694339535
19Goed (Locked)37.63611893694868551
20Goed (Locked)37.63611893691331514
21Goed (Locked)37.636118936915151512
22Goed (Locked)37.636118936812741036
23Goed (Locked)37.356118936909431082
24Goed (Locked)37.35611893689081

1404

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

158800000475.12064qam1
238400000465.12064qam4
345200000465.12064qam3
452000000475.12064qam2

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00010
22.00000
32.00000
42.00010

 

Kortom voor nu bedankt voor de reacties en de geboden hulp!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic