Vraag
Reacties
Aankondigingen
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
Danielvanmunste
Level 4

Sinds update 5.18 haperend beeld op Next Mini

Sinds de update 5.18 haperend beeld, niet vloeiend via next mini. App ziggo go op google streamer heeft dat probleem niet . Fijne update dus weer . NOT.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
24 Reacties 24
Sluisie
Level 7

Hallo @Danielvanmunste,

mag ik vragen hoe je de next mini hebt aangesloten?

Bekabeld of via Wifi?

0 Kudos
Danielvanmunste
Level 4
Topicstarter

Bekabeld, zoals als jaren. De vorige software gaf dit probleem niet .

0 Kudos
Sluisie
Level 7

Okay, bekabeld is beste uiteraard.

Heb je de next mini al even paar minuten stroomloos gehad?

0 Kudos
Danielvanmunste
Level 4
Topicstarter
  • Zeker
0 Kudos
UsenetA
Level 5

k heb nog helemaal geen email ontvangen dat v5.18 landelijk uitgerold wordt.

Had dit niet in de besloten groep gemoeten?

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

@UsenetA  schreef:

k heb nog helemaal geen email ontvangen dat v5.18 landelijk uitgerold wordt.

Had dit niet in de besloten groep gemoeten?

Zoals je duidelijk kan lezen wordt die al uitgerold 

https://community.ziggo.nl/t5/Producttips-Updates/De-Ziggo-Next-Mini-alles-over-de-laatste-software-...

UsenetA
Level 5

Dat had je toch wel wat vriendelijker kunnen schrijven?

Link naar het blog had voldoende geweest.

Zelf gebruik ik overigens geen Mini, dus misschien vandaar geen mail vanuit Ziggo.

Maar ja, dat verzuimt Ziggo wel vaker natuurlijk. Ik doe het zelf wel weer.

Ach ja. Dank je wel hè!

Danielvanmunste
Level 4
Topicstarter

Het eerste is altijd, welke kabeltjes, wifi of vast. Ipv we gaan eens kijken of de update het kan veroorzaken. Schuld ligt altijd bij de klant. 

Steefb
Level 20

@Danielvanmunste  schreef:

Het eerste is altijd, welke kabeltjes, wifi of vast. Ipv we gaan eens kijken of de update het kan veroorzaken. Schuld ligt altijd bij de klant. 

1 Als een update zoiets veroorzaakt verwacht je veel meer meldingen.

2 Er wordt niet over schuld gesproken, kabeltjes en/of slechte wifi of internet zijn nu eenmaal de grootste veroorzaker van dit soort klachten.

3 Een verbinding niet goed kun je zelf verhelpen, om uit te sluiten dat het bij je eigen installatie zit.

Gio2903
Level 17

je krijgt deze mail volgens mij alleen als je een next/next mini hebt

Danielvanmunste
Level 4
Topicstarter

Denk dat als iemand de update opmerkt,ook wel een beetje bij de pinken is wat aansluiting etc betreft 😉

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Ik heb deze mail ook gehad, en ik heb een Next en een mini het gaat om de software uitrol die is gedaan. @Gio2903 😉

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Wat het beste is om te doen als je op wifi of bekabeld zit, even je modem herstart, daarna je je Mini aanzetten.

Druk dan op de :ab_hoofdmenu: knop en vervolgens op het :interface_go_instellingen: op rechts en ga dan naar tabblad Systeem.

Klik onderaan op Fabrieksherstel en klik deze aan, je Next krijgt dan herinstallatie.

Opname's blijven bewaard alleen Apps opnieuw inloggen.

Belangrijk wel dat je internet stabiel is de Wifi of bekabeld aansluiten voor je deze actie uitvoert. Dan zou het beter moeten werken.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

@UsenetA 

Zelfs in Noord-Holland hebben we de Mail ook gehad, en ja Ziggo verzend zoveel mails dat soms vergeten wordt of in een ongewenste map verdwijnt, of je hebt hem niet gehad, en gelukkig zijn er ook topic's voor.

Ik vind je reactie op zich wel te begrijpen maar om het zelf te doen, je weet dat de Landelijke uitrol begint in Limburg Brabant en vanzelf omhoog gaat per provincie, dit wordt stap gewijds gedaan en kan dus zijn dat het 3 tot 5 werkdagen duurt en met de pinkster er tussen iets langer.

Hopelijk bereikt de mail jou ook. want ik zag iets anders en jij hebt de landelijke software al. 

0 Kudos
Sluisie
Level 7

Voel me toch een beetje aangesproken door je reactie.

Sorry dat ik je geprobeert heb te helpen met het zoeken en helder krijgen waar het probleem ligt.

Zal je vanaf nu en in de toekomst niet meer helpen.

0 Kudos
Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @Danielvanmunste , bedankt voor het aanmaken van dit topic wanneer je tegen dit probleem aanloopt. Het is begrijpelijk dat je deze vraag zo stelt wanneer alles wel goed werkte voor de update.

Ervaar je dit probleem met het haperend beeld alleen tijdens het live televisie kijken, of alleen bij het bekijken van opnames of allebeide?

We herkennen dit probleem niet met onze update. Vanuit onze testers hebben we dit ook niet naar voren zien komen en hierover zie ik zo snel ook geen andere vergelijkbare meldingen. 

Ik zie dat in dit topic al een aantal goede vragen zijn gesteld om de oorzaak te achterhalen. Heb je de tip van @Dave al uitgevoerd?

Lucy91
Level 4

Als je zegt "niet vloeiend" bedoel je dan de programma's die je kijkt of de menu's van de Next Mini? Want als het dat laatste is lijkt het erg op het probleem wat ik en meerdere anderen hebben met de vorige update, zie https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Na-de-update-naar-5-16-reageert-de-Next-Mini-veel-trager/td-p...

Dat bleek helaas bewust te zijn gedaan door Ziggo (gezien wat zij zeggen in dat topic; bovendien zien zij geen problemen in onze filmpjes) dus als je het over hetzelfde hebt ben ik bang dat dit ook bij de nieuwe update er gewoon bij hoort.

0 Kudos
UsenetA
Level 5

Beste Dave (was vroeger Davy toch?),

Anyway, wij hebben v5.18 nog niet hoor.

Wij zitten nog op v5.16. Ik heb wel 'Stuur mij geen e-mails' aangevinkt.

Maar zoiets basaals als informatie over een software update moet te allen tijde gestuurd worden toch?

Verder nieuws van de community hoef en wil ik niet, maar een software update moet mijns inziens helemaal los staan van de community.

0 Kudos
UsenetA
Level 5

@Gio2903  schreef:

je krijgt deze mail volgens mij alleen als je een next/next mini hebt

Wij hebben een Next en ik zie na wat struinwerk dat v5.18 ook voor de normale Next is.

0 Kudos