Sinds de update 5.18 haperend beeld, niet vloeiend via next mini. App ziggo go op google streamer heeft dat probleem niet . Fijne update dus weer . NOT.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Bekabeld, zoals als jaren. De vorige software gaf dit probleem niet .
Okay, bekabeld is beste uiteraard.
Heb je de next mini al even paar minuten stroomloos gehad?
k heb nog helemaal geen email ontvangen dat v5.18 landelijk uitgerold wordt.
Had dit niet in de besloten groep gemoeten?
@UsenetA schreef:k heb nog helemaal geen email ontvangen dat v5.18 landelijk uitgerold wordt.
Had dit niet in de besloten groep gemoeten?
Zoals je duidelijk kan lezen wordt die al uitgerold
Dat had je toch wel wat vriendelijker kunnen schrijven?
Link naar het blog had voldoende geweest.
Zelf gebruik ik overigens geen Mini, dus misschien vandaar geen mail vanuit Ziggo.
Maar ja, dat verzuimt Ziggo wel vaker natuurlijk. Ik doe het zelf wel weer.
Ach ja. Dank je wel hè!
Het eerste is altijd, welke kabeltjes, wifi of vast. Ipv we gaan eens kijken of de update het kan veroorzaken. Schuld ligt altijd bij de klant.
@Danielvanmunste schreef:Het eerste is altijd, welke kabeltjes, wifi of vast. Ipv we gaan eens kijken of de update het kan veroorzaken. Schuld ligt altijd bij de klant.
1 Als een update zoiets veroorzaakt verwacht je veel meer meldingen.
2 Er wordt niet over schuld gesproken, kabeltjes en/of slechte wifi of internet zijn nu eenmaal de grootste veroorzaker van dit soort klachten.
3 Een verbinding niet goed kun je zelf verhelpen, om uit te sluiten dat het bij je eigen installatie zit.
je krijgt deze mail volgens mij alleen als je een next/next mini hebt
Denk dat als iemand de update opmerkt,ook wel een beetje bij de pinken is wat aansluiting etc betreft 😉
Ik heb deze mail ook gehad, en ik heb een Next en een mini het gaat om de software uitrol die is gedaan. @Gio2903 😉
Wat het beste is om te doen als je op wifi of bekabeld zit, even je modem herstart, daarna je je Mini aanzetten.
Druk dan op de knop en vervolgens op het
op rechts en ga dan naar tabblad Systeem.
Klik onderaan op Fabrieksherstel en klik deze aan, je Next krijgt dan herinstallatie.
Opname's blijven bewaard alleen Apps opnieuw inloggen.
Belangrijk wel dat je internet stabiel is de Wifi of bekabeld aansluiten voor je deze actie uitvoert. Dan zou het beter moeten werken.
Zelfs in Noord-Holland hebben we de Mail ook gehad, en ja Ziggo verzend zoveel mails dat soms vergeten wordt of in een ongewenste map verdwijnt, of je hebt hem niet gehad, en gelukkig zijn er ook topic's voor.
Ik vind je reactie op zich wel te begrijpen maar om het zelf te doen, je weet dat de Landelijke uitrol begint in Limburg Brabant en vanzelf omhoog gaat per provincie, dit wordt stap gewijds gedaan en kan dus zijn dat het 3 tot 5 werkdagen duurt en met de pinkster er tussen iets langer.
Hopelijk bereikt de mail jou ook. want ik zag iets anders en jij hebt de landelijke software al.
Voel me toch een beetje aangesproken door je reactie.
Sorry dat ik je geprobeert heb te helpen met het zoeken en helder krijgen waar het probleem ligt.
Zal je vanaf nu en in de toekomst niet meer helpen.
Hallo @Danielvanmunste , bedankt voor het aanmaken van dit topic wanneer je tegen dit probleem aanloopt. Het is begrijpelijk dat je deze vraag zo stelt wanneer alles wel goed werkte voor de update.
Ervaar je dit probleem met het haperend beeld alleen tijdens het live televisie kijken, of alleen bij het bekijken van opnames of allebeide?
We herkennen dit probleem niet met onze update. Vanuit onze testers hebben we dit ook niet naar voren zien komen en hierover zie ik zo snel ook geen andere vergelijkbare meldingen.
Ik zie dat in dit topic al een aantal goede vragen zijn gesteld om de oorzaak te achterhalen. Heb je de tip van @Dave al uitgevoerd?
Als je zegt "niet vloeiend" bedoel je dan de programma's die je kijkt of de menu's van de Next Mini? Want als het dat laatste is lijkt het erg op het probleem wat ik en meerdere anderen hebben met de vorige update, zie https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Na-de-update-naar-5-16-reageert-de-Next-Mini-veel-trager/td-p...
Dat bleek helaas bewust te zijn gedaan door Ziggo (gezien wat zij zeggen in dat topic; bovendien zien zij geen problemen in onze filmpjes) dus als je het over hetzelfde hebt ben ik bang dat dit ook bij de nieuwe update er gewoon bij hoort.
Beste Dave (was vroeger Davy toch?),
Anyway, wij hebben v5.18 nog niet hoor.
Wij zitten nog op v5.16. Ik heb wel 'Stuur mij geen e-mails' aangevinkt.
Maar zoiets basaals als informatie over een software update moet te allen tijde gestuurd worden toch?
Verder nieuws van de community hoef en wil ik niet, maar een software update moet mijns inziens helemaal los staan van de community.
@Gio2903 schreef:je krijgt deze mail volgens mij alleen als je een next/next mini hebt
Wij hebben een Next en ik zie na wat struinwerk dat v5.18 ook voor de normale Next is.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.