1
Vraag
2
Reacties
Martijn vV

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Sinds update 4.35 werkt Samsung 75Q70A smart afstandsbediening niet meer

Het is niet echt een fijne update, sinds de update 4.35 kan ik met mijn Samsung smart afstandsbediening de media box niet meer besturen. Voor de update werkte alles prima, maar nu reageert de media box next helemaal niet meer. Alles gereset, opnieuw gekoppeld … geen succes, wat een drama!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Martijn vV
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Rikst,

 

Na alle mogelijke combinaties van Canal+ tot Humax, is het uiteindelijk gelukt met de Ziggo setup, maar na 6 pogingen om een frequentie voor de afstandsbediening te kiezen. Je kunt na 3x blijkbaar nog doorgaan met "nee" selecteren als hij vraagt om de ja, nee of modelnummer. na 6x nee te hebben aangegeven als in "werkt niet" was het na de 6e keer raak. Alles werkt nu weer goed! Bedankt voor alle hulp!

Bekijk in context

4 Reacties 4
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Voor het laten werken van je AB is een simpel trucje voor, om mijn TV kan ik dat ook toepassen, ik gebruik zelf die van de Next.

Maar als je hem wilt bedienen, trek even de HDMI kabel er uit, dan er weer in, dan ziet de TV weer een nieuwe verbinding, als je die dan als Settop Box instelt, daarna krijg je de HDMI keuze poort 1, 2, 3 etc zet hem op de juiste HDMI poort zie je een vlakje in beeld met beeld van je beeld, vervolgens krijg je de vraag kanaal omhoog en omlaag, als je dit lukt is hij verbonden, anders paar keer op proberen doen. Lukt dit niet op Ziggo instelling, zet hem dan op UPC en herhaal de stappen, zo krijg je de AB weer werkend voor de Next.

Martijn vV
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je reactie Dave, maar helaas werkt dit ook niet, er is geen optie om een UPC box the selecteren. Snap ook niet helemaal waarom dit is veranderd. Alles werkte helemaal top, zag in de updates dat er wel een verandering is aangebracht mbt afstandsbedieningen, wanneer gaan ze dit weer veranderen dan?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Martijn vV

Ik snap dat jij nu niet helemaal happy bent hiermee. Toch is er met de update niets gewijzigd met de infraroodcodes die gebruikt worden voor deze koppeling. Het zou dus nog gewoon moeten werken. Zie je geen enkele mediabox meer staan als je zoekt naar beschikbare apparaten? Want je zou ook een andere mediabox van UPC/Ziggo mogen kiezen, ze gebruiken dezelfde codes. Toen het koppelen nog wel werkte, wat was de benaming van de Next toen?

Hopelijk komen er ook nog andere gebruikers voorbij die deze combi van apparatuur gebruiken zodat zij kunnen aangeven of het bij hen nog wel werkt en zo ja, welke box zij in het menu geselecteerd hebben. 

Martijn vV
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Rikst,

 

Na alle mogelijke combinaties van Canal+ tot Humax, is het uiteindelijk gelukt met de Ziggo setup, maar na 6 pogingen om een frequentie voor de afstandsbediening te kiezen. Je kunt na 3x blijkbaar nog doorgaan met "nee" selecteren als hij vraagt om de ja, nee of modelnummer. na 6x nee te hebben aangegeven als in "werkt niet" was het na de 6e keer raak. Alles werkt nu weer goed! Bedankt voor alle hulp!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic