Sinds ik na mijn verhuizing de Nextmini heb kan ik op de afstandsbediening het geluid niet meer regelen.
Ik heb een samsung tv welke het met de Horizon altijd goed gedaan heeft.
Ook werkt de 2de Nextmini in de slaapkamer op mijn Sony tv wel goed.
Ik ben 79 jaar en word door Ziggo nu al een halfjaar van het kastje naar de muur gestuurd.
Batterijen vernieuwen, afstandsbediening vernieuwd, 3x monteur geweest, afstandsbediening met tv gekoppeld, afstandsbediening met tv serienummer gekoppeld, moet na een half jaar maar weer wachten op vernieuwde up-dates van de Nextmini of nieuwe tv kopen. De vroegere Horizon kan niet meer geleverd worden.
Wie weet raad of kan mij helpen?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Welk model is je TV?
Hallo Bert, Samsung UHD TV 7 serie UE 40 NU 7190
Gekocht december 2018 voor € 465,=
Is er wel eens bij het koppelen Samsung als merk en UE40 als model geprobeerd via deze steppen? Afstandsbediening aan tv koppelen| Klantenservice | Ziggo
Ik ken deze TV niet, nu hopen dat er iemand langs komt die een oplossing hiervoor weet.
Halo Bert, jazeker veel moeite moeten doen om het model nummer wat op de achterkant van de tv staat te ontcijferen, maar helaas.
Heeft u al gecontroleerd of uw software van uw tv up to date is en heeft u idem gecontroleerd of de software van uw Next Mini up to date is? Wellicht zou u dit kunnen controleren voor de zekerheid en als u dan erachter komt dat het inderdaad niet up to date is; zou een update van een of beide apparaten uw probleem kunnen oplossen.
Hallo, Ziggo monteur heeft alles gecontroleerd maar ik zal nog een keer kijken of ik dat zelf ook nog weer kan doen.
Wat u ook zou kunnen doen is om uw afstandsbediening tijdelijk te ontkoppelen door uw afstandsbediening te koppelen aan een fictieve andere tv en dan weer terug te koppelen aan uw tv zoals aan de hand van @Bert zijn voorbeeld. Dit kan uw instellingen van uw afstandsbediening doen resetten.
Hallo Panda, geweldig voor het meedenken maar ik durf dat niet alleen te doen, ben bang dat hij het daarna misschien helemaal niet meer doet ipv alleen het geluid regelmatig niet werkt,Tevens is het heel raar dat de 3 Ziggo monteurs die hier geweest zijn dat niet hebben gedaan.
Met de 2 afstandsbedieningen van Ziggo en mijn Samsung kan ik me redden maar fijn en handig is dat zeker niet.
Leverancier van de tv is ook al wezen kijken maar zegt terecht aan de tv mankeert niks aar van de Ziggo apparatuur heeft hij geen verstand.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.