Vraag
Reacties
kuiper.w
Level 2

Sinds ik de mini next gebruik kan ik het geluid op de afstandsbediening niet meer goed gebruiken

Sinds ik na mijn verhuizing de Nextmini heb kan ik op de afstandsbediening het geluid niet meer regelen.

Ik heb een samsung tv welke het met de Horizon altijd goed gedaan heeft.

Ook werkt de 2de Nextmini in de slaapkamer op mijn Sony tv wel goed.

Ik ben 79 jaar en word door Ziggo nu al een halfjaar van het kastje naar de muur gestuurd.

Batterijen vernieuwen, afstandsbediening vernieuwd, 3x monteur geweest, afstandsbediening met tv gekoppeld, afstandsbediening met tv serienummer gekoppeld, moet na een half jaar maar weer wachten op vernieuwde up-dates van de Nextmini of nieuwe tv kopen. De vroegere Horizon kan niet meer geleverd worden.

Wie weet raad of kan mij helpen?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
16 Reacties 16
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Welk model is je TV?

0 Kudos
kuiper.w
Level 2
Topicstarter

Hallo Bert, Samsung UHD TV 7 serie UE 40 NU 7190

Gekocht december 2018 voor € 465,=

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Is er wel eens bij het koppelen Samsung als merk en UE40 als model geprobeerd via deze steppen? Afstandsbediening aan tv koppelen| Klantenservice | Ziggo

 

Ik ken deze TV niet, nu hopen dat er iemand langs komt die een oplossing hiervoor weet.

0 Kudos
kuiper.w
Level 2
Topicstarter

Halo Bert, jazeker veel moeite moeten doen om het model nummer wat op de achterkant van de tv staat te ontcijferen, maar helaas.

panda_snorkel
Level 10

Heeft u al gecontroleerd of uw software van uw tv up to date is en heeft u idem gecontroleerd of de software van uw Next Mini up to date is? Wellicht zou u dit kunnen controleren voor de zekerheid en als u dan erachter komt dat het inderdaad niet up to date is; zou een update van een of beide apparaten uw probleem kunnen oplossen.

0 Kudos
kuiper.w
Level 2
Topicstarter

Hallo, Ziggo monteur heeft alles gecontroleerd maar ik zal nog een keer kijken of ik dat zelf ook nog weer kan doen.

panda_snorkel
Level 10

Wat u ook zou kunnen doen is om uw afstandsbediening tijdelijk te ontkoppelen door uw afstandsbediening te koppelen aan een fictieve andere tv en dan weer terug te koppelen aan uw tv zoals aan de hand van @Bert zijn voorbeeld. Dit kan uw instellingen van uw afstandsbediening doen resetten. 

kuiper.w
Level 2
Topicstarter

Hallo Panda, geweldig voor het meedenken maar ik durf dat niet alleen te doen, ben bang dat hij het daarna misschien helemaal niet meer doet ipv alleen het geluid regelmatig niet werkt,Tevens is het heel raar dat de 3 Ziggo monteurs die hier geweest zijn dat niet hebben gedaan. 

Met de 2 afstandsbedieningen van Ziggo en mijn Samsung kan ik me redden maar fijn en handig is dat zeker niet.

Leverancier van de tv is ook al wezen kijken maar zegt terecht aan de tv mankeert niks aar van de Ziggo apparatuur heeft hij geen verstand.

Judith
Community Moderator
Community Moderator

Wat jammer dat het maar niet wil lukken met de afstandsbediening @kuiper.w en zo te zien heb je al veel geprobeerd om dit probleem op te lossen. Nu zie ik dat we inmiddels alweer een paar dagen verder zijn, en ik ben nieuwsgierig of je dit probleem nog steeds ervaart. Laat je het ons weten? 

0 Kudos
kuiper.w
Level 2
Topicstarter

Hallo Judith, helaas priobleem is er nog steeds met een nieuwe tv kopen kan/wil Ziggo mij ook niet garanderen dat het probleem dan opgelost is, in de slaapkamer heb ik met mijn oudere Sony tv geen enkel probleem. Balen als een stekker, bovenstaande tips durf ik als digibeet alleen niet ut te voeren.

 

 

 

0 Kudos
Judith
Community Moderator
Community Moderator

We willen niet dat je baalt als een steker @kuiper.w , dat kost alleen maar energie. Nu zie ik in onze systemen dat er contact is geweest met onze klachten afdeling vanwege issues met de Next Mini en dat er hierover contact met je zal worden gehouden en er een afspraak met een monteur zal worden ingepland. Dan hoef je in ieder geval zelf niet allerlei dingen uit te voeren die je niet aandurft, dat kun je fijn aan de monteur overlaten! 

0 Kudos
kuiper.w
Level 2
Topicstarter

Dat klinkt goed hopelijk kan de vierde monteur mij helpen, alvast bedankt.

0 Kudos
PeterH2020
Level 11

Gaat de tv wel uit als je rode knop indrukt nadat alles aan is geweest? Zo ja, kijk dan even bij  Huisje/Menu ---> tandwiel/ instellingen ---> beeld en geluid ---> dan naar onderen scrollen en wat staat er bij bepaal je volume? Deze zou moeten staan op samsung tv.

0 Kudos
kuiper.w
Level 2
Topicstarter

Goedemorgen Peter, bedankt voor het meedenken maar helaas.

Tv gaat niet uit als ik op de rode Ziggo knop druk.

Toch nog even verder naar jouw aanwijzingen gekeken en er staat bij volume inderdaad wel Samsung indertijd zelfs met een Ziggo monteur nog met het model/type nummer ingevoerd. Maar helaas.

0 Kudos
Judith
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @kuiper.w, ik zie dat er een monteur is geweest en ben enorm nieuwsgierig naar je bevindingen. Is het probleem opgelost en is de afstandsbediening weer te gebruiken zoals het hoort en kun je het geluid weer regelen? We horen het graag van je, ook als je nog vragen hebt of je loopt toch nog tegen problemen aan; we zijn er om je te helpen. 

kuiper.w
Level 2
Topicstarter

Hallo Judith,

gelukkig, ik ben heel blij, eindelijk probleem opgelost. Monteur kwam erachter dat de ontvanger van mijn Samsung tv onder de tv zit.

Wanneer ik de afstandsbediening gebruik moet ik hem heel goed op de onderkant van de te richten om de tv zijn  opdrachten te laten uitvoeren.

Mede door het doorzettingsvermogen van Cesco Boekhorst is het nu opgelost. 

Bedankt allen voor het meedenken.