Vraag
Reacties
Oplossing
renee20
Level 3

Sinds gisteren kan ik mijn Philips Smart TV niet bedraad koppelen aan ziggo next mini

Ik heb sinds een paar maanden een Philips 9008 tv. Ik had altijd verbinding via het bedraad netwerk met mijn ziggo next mini.  Draadloos was ook ingesteld voor de tv zelf.  Gisteravond kreeg ik een update van de Philips tv zelf en nadat die was afgerond had ik geen tv signaal meer. Ik heb lopen zoeken en toen zag ik dat het bedraad netwerk niet was aangesloten. Ik heb niks verandert met kabels dus zal het een software instelling zijn.  Ik heb zowel het Ziggo modem als de next mini twee keer gereset (met een uurtje er tussen) maar dat helpt helaas niet.

Gelukkig kan ik wel draadloos verbinding maken dus ik heb gewoon tv maar de kwaliteit is toch minder dan via het bekabelde netwerk. Ik heb in de next mini de status van de verbinding bekeken maar die is zelf goed aangesloten op het Ziggo netwerk.  Een bepaalde instelling op de tv is niet goed. De grote vraag is of iemand een idee welke instelling dat is. Ik heb in de gebruikershandleiding van de tv gekeken. Daar werd ik ook niet veel wijzer van.  Als iemand tips of adviezen heeft dan graag

*** Afbeeldingen verwijderd door moderator

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
renee20
Level 3
Topicstarter

Dat klopt,  ik heb inmiddels de tv weer terug gezet naar de fabrieksinstellingen en nu werkt het weer als vanouds. Bedankt voor je reacties. Het is opgelost

Bekijk in context

12 Reacties 12
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Hoe zijn de Next Mini en TV precies aangesloten, direct op het modem of via een switch of ander apparaat? De netwerkverbinding op de TV heeft overigens niets met de Next Mini te maken. De TV laat zien dat er geen fysieke link is, dat duidt in de regel niet op een instellingsprobleem. O.b.v. het IPv6 gateway LLA op de Next Mini zie ik dat je een Compal CH7465 als modem(router) hebt. Bij dit type modem heb ik wel eens problemen ervaren met de switchpoorten. Zie je de link/activiteit-LED oplichten en knipperen op de poorten naar de Next Mini en TV?

0 Kudos
renee20
Level 3
Topicstarter

De Next Mini is via een internet kabel aangesloten op het Ziggo Modem, daar zit niks tussen.  

Vanuit de Next Mini is er een hdmi kabel die direct in de tv is aangesloten, daar zit ook niks tussen.   Draadloos heeft de TV dus wel verbinding met het Ziggo Modem, maar de bedrade weg werkt niet (meer).  Verder zitten er ook geen andere apparaten aangesloten op de tv

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

En is de UTP-kabel van de TV ook direct op het modem aangesloten? Wat geeft de poort waarop de TV aangesloten is aan?

0 Kudos
renee20
Level 3
Topicstarter

Dat klopt,  ik heb inmiddels de tv weer terug gezet naar de fabrieksinstellingen en nu werkt het weer als vanouds. Bedankt voor je reacties. Het is opgelost

Steefb
Level 20

@renee20  schreef: 

Ik heb zowel het Ziggo modem als de next mini twee keer gereset 

Niet dat het iets uitmaakt voor een oplossing, maar de mini is irrelevant voor je probleem.

Die doet niks met de internet verbinding naar je tv.

*** Afbeeldingen verwijderd door moderator

renee20
Level 3
Topicstarter

Nee dat klopt, daar heb je volledig gelijk ik, ik had ook alleen het Ziggo Modem kunnen resetten. Maar ik wilde laten zien dat er wel een internet verbinding actief is op het Ziggo Modem

Ik zit mij alleen nog af te vragen hoe ik het plaatje met het ip adres kan (laten) verwijderen. Iemand een idee of dat mogelijk is?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Je kunt berichten en reacties bewerken tot 1 uur na plaatsing, deze tijd is inmiddels verstreken. Een moderator (Ziggo-medewerker) komt vanzelf langs in dit topic en kan de foto's verwijderen.

renee20
Level 3
Topicstarter

Bedank voor je reactie Het zou mooi zijn als de foto's verwijdert kunnen worden.

0 Kudos
Roland
Community Moderator
Community Moderator

Hi @renee20

Wat fijn te lezen dat je het inmiddels hebt opgelost door een reset naar de fabrieksinstellingen. Nu wilde je graag de afbeeldingen verwijderd hebben, en dat heb ik meteen voor je gedaan 🙂

renee20
Level 3
Topicstarter

Ik ben ook blij dat het weer werkt. Op de een of andere manier was de update van Philips niet helemaal goed. Hartelijk bedankt Roland voor het verwijderen van de afbeeldingen. Je weet tegenwoordig niet wat andere mensen eventueel met IP gegevens ed allemaal (kunnen) doen. Ik zal daar de mogelijke volgende keer bij vragen rekening mee houden. Met vriendelijke groet

CPV
Level 9

Nog een mogelijke oplossing voor een volgende keer:

Zo te zien heb je niet de TV even van de stroom gehaald.

Op mijn Samsung TV was ik op een bepaald moment de wifi verbinding kwijt en kreeg hem niet meer aan de praat.

Op het Samsung forum was de suggestie om de TV een paar minuten van stroom te halen, daarna kreeg de TV een 'reset' bij opstarten. Dat loste het probleem op.

Je kunt dit ook proberen, het is minder ingrijpend dan de fabrieksinstellingen.

renee20
Level 3
Topicstarter

Hartelijk bedankt voor de tip CPV. Ik heb de stroom er inderdaad niet vanaf gehaald.  Als het weer gaat gebeuren dan zal ik die truc proberen.  Ik vermoed dat de tv binnenkort zelf weer de update gaat uitvoeren.  Als het probleem zich dan herhaald ga ik eerst jouw tip proberen, maar ik hoop dat het gewoon blijft werken dit keer..

0 Kudos