1
Vraag
2
Reacties
arnova

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sinds enkele weken plotseling af en toe storing op TV( DVB-C)

Sinds wij terug zijn van vakantie hebben wij opeens regelmatig last van (maar niet constant) storing in ons TV beeld: regelmatig artifacten in het beeld maar geen freeze. TV's geven aan dat er voldoende signaal is maar je ziet wel de signaalkwaliteit/BER-waarde af en toe even instorten. AOP, splitter, modem, coax-versterker ed. zitten bij elkaar in de meterkast bij mij.

Wij hebben 3 TV's in huis en deze hebben allen dit probleem en komt op meerdere (alle?) zenders voor. Voor TV maken wij gebruik van DVB-C. Voor onze vakantie werkte alles nog vlekkeloos. Inmiddels heb ik zelf al eea. geprobeerd: coax-versterker vervangen, splitter vervangen, 1 tv direct aansluiten met een korte kabel (~1M) op het AOP. Alle coax-bekabeling/connectoren/splitters ed. in huis heb ik destijds (~2 jaar geleden) al vervangen door nieuwe Hirschmann (kabelkeur) kabels en connectoren. Nu heb ik tijdelijk de boel aangesloten zonder versterker en met een passieve splitter (ipv. met versterker) en dat lijkt iets beter te werken maar nog niet vlekkeloos.

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10291Posts
  • 597Oplossingen
  • 2924Likes

kijk je via kabel tv of via mediabox of ci+ module ?

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het AOP (abonnee overname punt)
meestal zit het in de meterkast of woonkamer en in geval van de meterkast loopt er een groene coax kabel naar onder de grond in

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78251Posts
  • 5291Oplossingen
  • 23316Likes

Graag alles op een foto alles wat je noemde: "AOP, splitter, modem, coax-versterker ed. zitten bij elkaar in de meterkast bij mij."

Brand het lampje nog op de versterker?

Of is het een zeer oude versterker zonder lampje?

arnova
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

20240904_145340.jpg20240904_145349.jpg20240904_212544.jpg

Kameleon1987

Level 11
  • 524Posts
  • 13Oplossingen
  • 622Likes

Goedemorgen @arnova

Deze hoofdaansluiting is sowieso niet gecertificeerd voor jouw modem, dus ik wil je adviseren met Ziggo via de chat of telefonisch contact op te nemen om deze kosteloos door een monteur te laten vernieuwen en een bijbehorende splitter plaatsen.

Je kan ook wachten tot er een moderator hier langs komt en een willekeurige datum en tijdslot voor je kiest (meestal de eerste mogelijkheid) om wat ik te plannen. Laat maar even weten wat je voorkeur heeft.

De connectors die jij op je versterker hebt zijn schroef connecties en erg gevoelig voor verstoring.

Mocht je een monteur voor je hoofdaansluiting krijgen, dan adviseer ik je hem te vragen voor compressie connectors op de kabels. Daar kunnen kosten aan zitten maar overleg dat even.

Uit de foto kan ik niet goed het lampje op de versterker zien. Kan je dat nog even helder krijgen?

Als de basis goed is, en probleem nog niet (helemaal) opgelost is, dan kijken we dan weer even verder.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78251Posts
  • 5291Oplossingen
  • 23316Likes

Storingsmonteur bestellen: Klik hier voor de storingsmonteur (ziggo.nl)