1
Vraag
2
Reacties
poezebroek

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Sinds eergisteren traag internet met Next (foutcodes o.a.CS 9042)

Sinds eergisteren gaat het terugkijken met de mediabox Next niet meer goed. Waar ik in eerste instantie gelijk het programma kon ‘aanklikken’ krijg ik nu een grijs scherm, vervolgens het programma dat ik wil bekijken, klik ik op ‘bekijken’ dan duurt het alsnog een hele tijd voordat het programma start (als het al start) en stopt het programma om te herladen. Eerst nergens last van en nu lijkt het alsof er iets niet helemaal okee meer is.

Ik heb Giganet (sinds vorige maand) en het internetsignaal is goed maar ga ik naar de diagnostiek dan is de internetverbinding TRAAG. 

Uiteraard heb ik de klantenservice gebeld, heb internet gereset, en Next naar de fabrieksinstellingen (en kreeg daar de melding CS9042). Alle kabels nagelopen (zitten er goed in en de mediabox Next is bekabeld, ook met WIFI blijft het signaal TRAAG).

Ik heb inmiddels alles geprobeerd om het terugkijken weer als vanouds te laten verlopen tot en met de tips die ik hier op het forum heb gekregen. Maar nada.

De Next staat gewoon naast de TV en binnen een meter staat de gigabox er (geen idee hoe dat ding heet), is dus bekabeld met de kabel van UPC (ik heb een nieuwe kabel besteld en probeer die natuurlijk ook nog) en a.s. dinsdag komt er een monteur (er is niet verteld dat dit 50 euro gaat kosten dus ik probeer dat het liefst te vermijden).

Wat kan er aan de hand zijn? Internet via WIFI (op 1 hoog) gaat verder probleemloos en het is alleen via de NEXT dat er nu ‘out of the blue’ problemen zijn bij het terugkijken. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Buiten het internet zelf heb je ook te maken met de video servers van Ziggo. Die kunnen wel teveel belast worden nu er zoveel mensen thuis zijn.

Er zijn meerdere servers dus niet iedereen heeft er last van.

Kan ook zijn dat ze bezig zijn om de VK blokkade op te zetten en dat daardoor de verbinding niet meer lekker loopt.

Morgen mag/kan je niet meer via de ZiggoApp tv kijken in VK. Is niet meer EU.

Bekijk in context

7 Reacties 7
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Buiten het internet zelf heb je ook te maken met de video servers van Ziggo. Die kunnen wel teveel belast worden nu er zoveel mensen thuis zijn.

Er zijn meerdere servers dus niet iedereen heeft er last van.

Kan ook zijn dat ze bezig zijn om de VK blokkade op te zetten en dat daardoor de verbinding niet meer lekker loopt.

Morgen mag/kan je niet meer via de ZiggoApp tv kijken in VK. Is niet meer EU.

poezebroek
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Als dat het probleem zou kunnen zijn *meerdere mensen die thuis zijn* dan is het wel heel plotseling ontstaan. Dan zouden er toch meerdere mensen in mijn wijk hier last van moeten hebben en zou de klantenservice dat toch wel weten dat dit probleem zich voordoet in mijn wijk. 

Ik zit niet in de UK dus dat kan het probleem niet zijn. Het gaat echt alleen om het terugkijken via de next en de melding dat de verbinding TRAAG is. 

Het er verder geen last van met het kijken naar Netflix of Prime. Het gaat echt alleen om de NEXT.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

De keren dat ik iets gemeld heb wist de klantenservice ook niets. Terwijl onze hele buurt zonder kabel zat en er 3 buren gebeld hadden.

Het lijkt echt een server issue.

poezebroek
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dus eigenlijk zou ik moeten informeren bij mijn buren? Denk dat ik de monteur maar afzeg.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
poezebroek wrote:

Dus eigenlijk zou ik moeten informeren bij mijn buren? Denk dat ik de monteur maar afzeg.

Als Netflix op de Next goed werkt dan blijft alleen het server stuk over. Soms komt zoiets bij de allestoringen pagina boven water.

 https://allestoringen.nl/storing/ziggo/

https://allestoringen.nl/storing/ziggo/kaart/

Of op de Ziggo storing pagina. https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen

Maar vaak is er wel iets aan de hand maar wordt er niets gemeld door Ziggo.

Probeer anders de snelheids test van Netflix op de Next. Die test de verbinding naar Netflix.

"Ondersteuning" zit aan de linkerkant in het menu net boven "afsluiten". Daarna "controleer je netwerk". Alles boven 30 Mbit/s zou goed genoeg moeten zijn.

Ik heb maar 250/25 en zie zo'n 120 Mbit.

 

poezebroek
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vannacht zat ik plots weer op de oude en goede verbinding. Monteur wordt afgebeld want ik denk dat het inderdaad een server dingetje is. Dank je wel en de test doe ik als io goed wakker ben 🙂

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemorgen @poezebroek, welkom op de Community! 
 

Goed dat je ons hebt gevonden met je vraag! Ik zie dat @bloemen64 alle super met je mee heeft gedacht en al van veel informatie heeft voorzien. 

Fijn om te lezen dat alles inmiddels weer naar behoren werkt. Ik zie dat het is gelukt met het annuleren van de afspraak. Als er in de toekomst iets gaande is weet je ons te vinden. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic