Sinds eergisteren gaat het terugkijken met de mediabox Next niet meer goed. Waar ik in eerste instantie gelijk het programma kon ‘aanklikken’ krijg ik nu een grijs scherm, vervolgens het programma dat ik wil bekijken, klik ik op ‘bekijken’ dan duurt het alsnog een hele tijd voordat het programma start (als het al start) en stopt het programma om te herladen. Eerst nergens last van en nu lijkt het alsof er iets niet helemaal okee meer is.
Ik heb Giganet (sinds vorige maand) en het internetsignaal is goed maar ga ik naar de diagnostiek dan is de internetverbinding TRAAG.
Uiteraard heb ik de klantenservice gebeld, heb internet gereset, en Next naar de fabrieksinstellingen (en kreeg daar de melding CS9042). Alle kabels nagelopen (zitten er goed in en de mediabox Next is bekabeld, ook met WIFI blijft het signaal TRAAG).
Ik heb inmiddels alles geprobeerd om het terugkijken weer als vanouds te laten verlopen tot en met de tips die ik hier op het forum heb gekregen. Maar nada.
De Next staat gewoon naast de TV en binnen een meter staat de gigabox er (geen idee hoe dat ding heet), is dus bekabeld met de kabel van UPC (ik heb een nieuwe kabel besteld en probeer die natuurlijk ook nog) en a.s. dinsdag komt er een monteur (er is niet verteld dat dit 50 euro gaat kosten dus ik probeer dat het liefst te vermijden).
Wat kan er aan de hand zijn? Internet via WIFI (op 1 hoog) gaat verder probleemloos en het is alleen via de NEXT dat er nu ‘out of the blue’ problemen zijn bij het terugkijken.