Vraag
Reacties
MorkFromOrk
Level 2

Sinds Software update 4.41 problemen met aanzetten TV en JBL box

Hoi,

sinds de update naar 4.41 heb ik problemen met aanzetten van mijn direct aan de Mediabox next HDMI gekoppelde Philips tv en de aan de tv HDMI gekoppelde JBL 9.1 box. Alles gaat aan, het beeld schakelt aan en uit met de melding dat het geluid wordt doorgeschakeld naar de box.  Na 10 seconden valt het beeld weg en krijg dat na uit en aanschakelen ook niet meer terug (HDMI 2; geen signaal). Het enige dat dan werkt is de spanning van de media box af te halen en na 30 seconden weer aan te zetten. Kan deze bug op de backlog?

0 Kudos
22 Reacties 22
Meldingen
Aan Uit
vulliw
Level 6

Ook na de update 4.41!!!!

ik Krijg telkens voice control werkt niet met deze app ??

Dan moet ik de mediabox next opnieuw opstarten en dan werkt het weer.

Welke app veroorzaak dit dan??

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

welk type model tv ?

en staan de instellingen bij

Beeld en Geluid nog goed ?

@vulliw 

je kunt beter een eigen topic aanmaken gezien het om een ander probleem gaat zo houden we de community overzichtelijk 

0 Kudos
MorkFromOrk
Level 2
Topicstarter

Tv type is 55POS9002; een van de eerste OLED tv’s.

Dit was mijn eerste post; ik dacht dat ik een apart topic aangemerkt had met de tekst hierboven. 

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

klopt @MorkFromOrk dit is je eigen topic 

het onderstaande gedeelte was voor @vulliw  bedoeld.

hoe staat de instelling bij Beeld en Geluid, Bepaal je volume ?

0 Kudos
MorkFromOrk
Level 2
Topicstarter

Beeld en geluid staat op Philips tv. Ik zal hem eens proberen op JBL. 

0 Kudos
Marije
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hey @MorkFromOrk, welkom hier!

Toch wel lekker als je tv, Next en JBL box samen met elkaar werken, in plaats van dat ze moeite met elkaar hebben. Goed dat je hier je eigen topic hebt aangemaakt om dit probleem kenbaar te maken en te zoeken naar een oplossing. 

Ik begrijp uit je laatste berichtje dat je zaterdag nog iets hebt geprobeerd. Hoe is dat afgelopen? 

0 Kudos
MorkFromOrk
Level 2
Topicstarter

Hoi,

zondag ging alles in 1 keer aan zonder flitsen van het beeld. Ik dacht dat is OK. Maar laten we maandag nog even proberen. Maandag (en vandaag) op de rode knop reageerde niets. De TV led registreerde geen knop (terwijl die wel knipperde op de AB). Met de witte knop de tv aan gezet. De JBL gaat dan mee aan. De tv schakelde naar de JBL en gaf vervolgens “geen signaal”. Nogmaals uit en aangezet  met de rode knop: geen signaal. De aan knop van de media box gebruikt: geen signaal. Uit eindelijk de media box van de spanning afgehaald. Dat werkte. Het vreemde is dat gedurende de dag kan ik alles uit en weer aan zetten. Na een nacht niet meer. Ik heb de media box op het hoogste verbruik staan.  Succes met bug fixing. 

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

@MorkFromOrk

Ik zal eerlijk toegeven dat ik hier niet heel veel kennis van heb. Zelf gebruik ik ook geen JBL audiosysteem.

Wellicht weet @Ronihd hier iets meer over en valt het binnen zijn expertise?

0 Kudos
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.

@Jamyla  schreef:

@MorkFromOrk

Ik zal eerlijk toegeven dat ik hier niet heel veel kennis van heb. Zelf gebruik ik ook geen JBL audiosysteem.

Wellicht weet @Ronihd hier iets meer over en valt het binnen zijn expertise?

Niet helemaal , het is wel raar dat kort na een reset het werkt en later niet meer.

Wel weet ik dat je het beste alles zo ver mogelijk rechtstreeks op de hdmi porten van het toestel moet aansluiten en geen doorgaan moet gebruiken van een soundbar of anders de Philips TV vind dat niet echt leuk.

MorkFromOrk
Level 2
Topicstarter

De nieuwere tv’s met eArc moet je inderdaad de media box via de tv aansluiten. Ik kreeg een lipsync probleem, de HDMI 2 aansluiting is niet snel genoeg op deze oudere tv. Deze manier van aansluiten via de box aansluiten staat ook in JBL handleiding. Noot dat voor de 4.41 update alles naar behoren werkte. 

0 Kudos
Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@MorkFromOrk dankje voor de toelichting!

Dit is een lastige. Om één of andere reden verliest de televisie dus kort na inschakelen het HDMI signaal van de mediabox. Je kan een paar dingen testen in elk geval:

- Verander de opstarttijd instelling (menu > tandwiel > systeem > opstartsnelheid). Als de mediabox iets sneller of juist iets langzamer uit stand-by komt zou het kunnen zijn dat de communicatie tussen de televisie en mediabox niet spaak loopt en die 'geen signaal' geeft.

- Wat je ook nog kan testen is hoe het gaat als je de functionaliteit van het tegelijk inschakelen van de mediabox en televisie eens uitzet. Die optie vind je onder "Menu'' > tandwiel > Beeld en geluid > ''alle apparaten tegelijk aanzetten". Dan moet je wel de televisie los aanzetten met de witte knop op de afstandsbediening.

Kan je hier iets mee?

0 Kudos
MorkFromOrk
Level 2
Topicstarter

De tweede methode had mijn vrouw al ontdekt; dat werkt meestal (2/3 van de gevallen). CEC stond nog aan die heb ik nu uitgezet, dus kan na de volgende stand-by tijd van 5 uur testen.  

De eerste methode werkte vanochtend niet (tv en box aan met “geen signaal” op de tv). Spanning van de media box afhalen en opnieuw opstarten was de enige mogelijkheid. 

0 Kudos
MorkFromOrk
Level 2
Topicstarter

Hmm, kon net de media box niet meer los aanzetten. Dat na ongeveer 3 uur uitstaan, dus binnen de stand-by tijd. Na het opnieuw opstarten van de box kan ik hem los uit en aan doen. 

0 Kudos
MorkFromOrk
Level 2
Topicstarter

Helaas los aanzetten werkt ook niet. Ik doe eerst de tv uit, dan gaat de JBL box naar stand-by. Daarna de media box uit. De volgende dag eerst de tv aan. De media box gaat dan via de AB niet aan. Kan ik ergens op de media box zien dat hij aan of uit is?

0 Kudos
MorkFromOrk
Level 2
Topicstarter

Het lijkt erop dat eerst de media box aanzetten (rode knop) en daarna de tv (witte knop) vaker werkt. 

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@MorkFromOrk Jammer dat het nog niet het gewenste effect heeft.

Wat je nog zou kunnen doen is de koppeling tussen JBL en Mediabox tijdelijk verbreken, door een andere homecinema te kiezen via het instellingen menu van de Next. Daarna kun je  weer tussen de merken voor JBL kiezen. Wil je checken of HDMI- CEC aanstaat op jouw TV en JBL?  Verder is het van belang of de  HDMI poort op de TV HDMI-CEC ondersteund, dit geldt ook voor de kabel. 

0 Kudos
MorkFromOrk
Level 2
Topicstarter

Hoi Lotte,

het draadje is een beetje lang aan het worden, maar wat je voorstelt heb ik al geprobeerd. Wat nu werkt is willekeurig een aantal keer op de witte en de rode knop drukken. Na een aantal keer ‘no signal’ op de tv, krijg ik uiteindelijk beeld en geluid. De 4.41 update heeft blijkbaar aan de cec timing wat veranderd. Misschien zouden jullie een JBL 9.1 box moeten kopen om te testen. Kan gelijk gebruikt worden voor de next next die hopelijk Dolby Atmos ondersteund :-). 

0 Kudos
MorkFromOrk
Level 2
Topicstarter

Is het mogelijk dat ik de next mini kan uitproberen? Die heeft misschien een andere inschakel timing. 

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

de next mini eerst uitproberen is helaas niet mogelijk,

momenteel is de next mini als hoofdbox alleen bij tv start leverbaar 

wel kun je de next mini als extra box bij tv compleet en tv max voor 4 euro per maand huren en natuurlijk ook bij tv start,

de box is wel maandelijks opzegbaar 

0 Kudos