mtjcompagner

Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Sinds 3 weken ziggo, wij hebben nu alleen een wazig vlak op het philips beeldscherm

 
24 Reacties 24
Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

Als je geholpen wil worden zou iets meer info welkom zijn.

mtjcompagner
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb alles al gedaan, kabels gecheckt tv is geüpdate... Mijn vraag is of dit bekend is bij meerdere gebruikers. De tv is een philips tv 55pus7502/12. Voorheen kpn en nooit geen problemen gehad... Dus kan het zijn dat de mediabox en philips niet goed samengaan.. Of kan er misschien nog een update voor de mediabox komen?

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Heb je alleen een wazig vlak, of is het beeld wazig? Als het gaat over de mediabox Next staat deze op 1080i of p op 4k of automatisch of betreft het de Mediabox XL?

mtjcompagner
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

In het midden van het beeldscherm is een ongeveer 50 cm breed vlak te zien wat iets donkerder is als de rest van het beeld... Het loopt ook van boven naar beneden. Misschien dat het in het beeldscherm zit, het is alleen zo dat we sinds 3 weken ziggo hebben en dit voorheen bij kpn zich niet voordeed. Het is vooral goed te zien bij het voetbal of bij racerij lees formule 1... 

mtjcompagner
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het is een wazig vlak, heb alles al geprobeerd, 1080i,1080p, 720 en automatisch.. Weet alleen niet hoe ik eventueel 4k zou kunnen uitzetten. 

mtjcompagner
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het is een mediabox xl

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

KPN en Ziggo zijn natuurlijk niet de grootste vrienden.  Maar dat zal de tv niet deren.

Bij gekke, vreemde, issues is het altijd handig om de mediabox een poosje, zo'n 30 sec, van de spanning te halen.

 

Het beschreven issue heb ik nog niet vaker gezien op dit forum.

 

Nog een vraag over de laatste 3 weken. Speelde dit issue toen niet? 

mtjcompagner
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

En opzich is het beeld van dat vlak ok, het is alleen iets donkerder als het overige beeld. Alleen je ziet continu de lijnen van het vlak van boven naar beneden 

mtjcompagner
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het is mij pas opgevallen bij het voetbal, bij een groot  groen beeld en bij bijvoorbeeld het lichte asfalt bij een formule 1 race 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@mtjcompagner  schreef:

In het midden van het beeldscherm is een ongeveer 50 cm breed vlak te zien wat iets donkerder is als de rest van het beeld... Het loopt ook van boven naar beneden. Misschien dat het in het beeldscherm zit, het is alleen zo dat we sinds 3 weken ziggo hebben en dit voorheen bij kpn zich niet voordeed. Het is vooral goed te zien bij het voetbal of bij racerij lees formule 1... 


Dit zit over de reguliere uitzending heen begrijp ik dat goed?

mtjcompagner
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Als er veel kleuren zijn bijv. Formule 1 café of talkshows dan valt het haast niet op

mtjcompagner
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat klopt idd, precies uitgelijnd in het midden en opzich het beeld van dit vlak is prima.. Je ziet alleen de afscheidings lijnen... Dus links en rechts van het vlak is het een fractie lichter. En het kan natuurlijk altijd in het tv scherm zitten, maar sinds 3 weken ziggo en daarvoor bij kpn is het nooit opgevallen.. Misschien is het signaal van ziggo fijner of gevoeliger... 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Op basis van de omschrijving kan het in het beeldscherm zitten. Inbranding van een menu scherm bijvoorbeeld.

Het betreft een Android TV zover ik dat juist heb. Als je via de playstore de Ziggo Go TV app installeerd zie je dan dezelfde waas, een andere app zoals Youtube is ook goed, puur om de mediabox uit te sluiten.

 

Een foto kan helpen.

mtjcompagner
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat ga ik idd nog even proberen... Zal zo een foto maken, ik denk alleen dat het moeilijk te zien is

mtjcompagner
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb geprobeerd een foto te maken, maar daar is het praktisch niet op te zien... 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@mtjcompagner bedankt voor al je inzet!

Het is inderdaad wel merkwaardig, dat ben ik met je eens. Zomaar even een idee: heb je de mogelijkheid om eens een andere HDMI-kabel te testen? En zoja, wil je ons delen wat het resultaat is? Ervaar je dit trouwens ook als je de Mediabox xl even ontkoppelt en direct via de kabel tv kijkt? (dit kan je testen door je coaxkabel direct in je tv te pluggen, vrijwel alle tv's kunnen dan moeiteloos het signaal doorgeven).

We horen het graag!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Is het een VA beeldscherm in de TV?

 

Ik heb dit ook met de Next op mijn beeldscherm, ik zal eens proberen of ik met een ander apparaat, aangesloten op het beeldscherm, hetzelfde heb in de donkergrijze kleuren.

 

Ziet het eruit als dit?

Hieronder is het overdreven te zien door de camera instelling.

 

1111.png

mtjcompagner
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dit is precies wat het is... 

DSC_1979.JPG

 je ziet een duidelijke afscheiding

 

mtjcompagner
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik ga dit zeker nog proberen, hdmi kabel al gewisseld dit bood geen soelaas.. Misschien dat het beeld signaal gevoeliger is dan bij kpn... Ik hou je op de hoogte grt marcel 

Uitgelicht topic