Zigzag

Level 3
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Signaalkwaliteit veranderd?

Heeft Ziggo - weer eens - zonder het ons te vertellen de signaalkwaliteit of signaalsterkte veranderd? Sinds het verdwijnen van SD-zenders en analoge radio - dat ging ook niet netjes: op elle zender beeldstoring. Zoveel dat het beeld onherkenbaar wordt.

 

Ik heb geen zin om - zoals de vorige keer - bijna een dag bezig te zijn. Onder meer met het leggen van nieuwe kabels in huis, om er achter te komen dat Ziggo de versterkers had vervangen waardoor het signaal te sterk was geworden. Dus, als er iemenad van Ziggo meeleest, kan hij of zij mij misschien even vertellen wat er aan de hand kan zijn.

 

Uiteraard zijn reacties van de leden van de community ook welkom.

 

PS Bij de labels waaruit ik kan - en moet - kiezen ontbreekt een toepasselijk label.

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hoe kijk je TV, hoe is dat aangesloten?

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Zigzag
Topicstarter
Level 3
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor de snelle reactie. Waar vind ik de netwerkhistorie? Voor mijn begrip: wat hebben de upstream en downstream waarden te maken met de kwaliteit van het TV-signaal?

 

Op het ene kanaal is het probleem erger dan op het andere. Kort gezegd: onder 290 MHz zit het grote probleem. Wat aan de knopjes van de versterker gedraaid en de signaalkwaliteit ging 10% omhoog. Dat was de vorige keer ook de 'oplossing'. En bij de vorige keer had Ziggo iets aan het signaal gedaan.... Evan afwachten hoe het zich houdt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het complete signaal komt binnen op de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt, het modem en de TV krijgen hetzelfde signaal en halen daar uit wat ze nodig hebben.

 

Het modem heeft een zeer uitgebreide weergave van de binnenkomende en uitgaande signalen, als je TV sputtert vanwege het signaal, moet er op het modemsignaal ook iets te zien zijn van eventuele storingen, in ieder geval is op het modem zeer nauwkeurig te zien hoe sterk het binnenkomende signaal is in dBmV.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Zigzag slecht beeld is natuurlijk nooit leuk en zeker niet de bedoeling. Je zegt ''op elke zender'': is dit ook het geval met elk apparaat? Mocht je bijvoorbeeld meer tv's in huis hebben?

En hoe gaat het met Ziggo Go? Is het beeld dan wel acceptabel? En heb ook nog iets aan de tips van @Bert

Ik wil daarnaast zeker niet afgezaagd klinken, maar de ervaring leert dat veel van de kuren met het beeld toch op één of andere manier met de aansluiting te maken hebben. Zou je aub deze stappen eens willen nalopen en uitvoeren? We horen graag tot hoever je komt! 
 

Uitgelicht topic