1
Vraag
2
Reacties
NielsAarts1982

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Signaal 2e Mediabox (boven) valt geregeld weg

Beneden hebben we de Mediabox XL neergezet, gekoppeld via een door Ziggo zelf aangelegde Coaxkabel naar de meterkast. De Mediabox zelf is met HDMI gekoppeld aan de Smart televisie.

Boven hebben we een 2e mediabox aangesloten (ook via de monteur van Ziggo zelf gedaan), maar hier valt het signaal vaak weg. Het beeld komt van haperend terug of zonder geluid. De enige optie is om de stekker uit het stopcontact te halen en de mediabox weer opnieuw op te laten starten.

De 2e mediabox is met een coaxkabel verbonden. In de meterkast is een splitter aangebracht (door de monteur van Ziggo) om de signalen te verdelen naar de televisie beneden en boven. Beneden hebben we nog nooit problemen ondervonden overigens.

Wat moet er gebeuren om het signaal op de 2e televisie stabiel te laten zijn?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey NielsAarts1982 . Oh jee. Dan gaat het helemaal mis inmiddels!
Nu zie ik dat je zonet contact gehad hebt met de klantenservice en er een nieuwe mediabox onderweg is.

Laat je ons weten hoe het gaat met de nieuwe? 🙂

Bekijk in context

8 Reacties 8
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey NielsAarts1982 . Welkom op de Ziggo Community!
Goed dat je even contact opneemt over het steeds wegvallen van het signaal op je tweede mediabox. Want dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Je geeft aan dat de tweede mediabox ook aangesloten is door een monteur. Hoe lang is dit geleden? En heeft het toen eerst wel een tijd goed gewerkt, of is dit altijd al de situatie geweest?
Om wat voor tweede mediabox gaat het (merk/type)?

En heb je eventueel de mogelijkheid om deze tweede mediabox (tenzij het een Ziggo Extra Mediabox XL is) eens aan te sluiten op de plek van de eerste mediabox om te testen hoe het dan gaat? 🙂

We horen graag van je!
NielsAarts1982
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Lycke Ziggo ,

Ongeveer een maand of 2 à 3 geleden. Het heeft toen kortstondig gewerkt, maar nu hapert het signaal (of de mediabox) telkens wanneer we de televisie en de box aanzetten (dagelijks dus); grootste probleem is waarschijnlijk dat deze box de 'grote' broer nodig heeft om te kunnen functioneren.

Volgens mij gaat het om de volgende box:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/extra-mediabox/

Het testen van de extra mediabox op de plaats van de originele Mediabox XL is dus niet mogelijk...

Groet,
Niels
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ik vraag mij af of het écht de extra mediabox XL is want die wordt al langer dan "een paar maanden" niet meer geleverd. Volgens mij al bijna een half jaar zelfs.
NielsAarts1982
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Nick999,

Dat is zeker wel het geval, omdat we de 2e mediabox al in gebruik hadden in het oude huis (waar ook problemen waren, maar minder vaak als in dit nieuwe huis). We hebben de extra mediabox dus al 1,5 jaar.

Groet,
Niels
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Oh, dat verklaart het dan :sunglasses:
Want de extra XL is juist gestopt omdat er erg veel problemen mee waren.
Wat je kunt proberen is een zgn Frontpanel reset. Die helpt bij mijn buren ook vaak om het apparaat weer gord te laten werken.
Ronald Ziggo Legt hier uit hor dat in zijn werk gaat :

https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/rood-rec-lampje-blijft-branden-extra-mediabox-18962#post180963
NielsAarts1982
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Lycke Ziggo ,

Op aanraden van Nick999 heb ik getracht de extra Mediabox te herstarten, maar nu ineens komt er in beeld dat ik een software update moet uitvoeren. Het probleem is dat dat via een netwerkkabel moet, maar de extra Mediabox is aangesloten met een Coaxkabel. Dit biedt dus helaas geen uitkomst en de melding verdwijnt nu ook niet meer.

Hoe kan dit opgelost worden? Op internet is er niets te vinden van een oplossing voor dit probleem.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey NielsAarts1982 . Oh jee. Dan gaat het helemaal mis inmiddels!
Nu zie ik dat je zonet contact gehad hebt met de klantenservice en er een nieuwe mediabox onderweg is.

Laat je ons weten hoe het gaat met de nieuwe? 🙂
NielsAarts1982
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De nieuwe Extra Mediabox heeft het probleem verholpen!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic