1
Vraag
2
Reacties
Billie

Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

Sharp tv knippert of valt wat langer uit

Hallo, 

 

ik heb een sharp tv model LC-32S7E-BK en een UPC mediabox.

De tv('s) heb ik gekregen van een vriend die er 1 in slaapkamer en 1 in woonkamer had. Werkten beide prima.

Nu sluit ik 1 tv bij mij aan en na verloop van tijd hoor ik een hard geluid, tak! en de tv valt even uit, en weer aan. Het begint als een soort aan/uit/aan/uit en naarmate ik tv langer aan heb valt de tv langer (1 a 2 minuten) uit. En weer aan....

 

Op de mediabox verandert niets, geen signalen of rook;-)

 

Ook als ik de andere Sharp tv (zelfde model) aansluit gebeurd hetzelfde. Vreemd genoeg werken beide tv's wel bij vriend van mij. Hij woont in andere stad en heeft andere provider.

 

Ik heb tv aangesloten gehad op HDMI en getest op beide ingangen, HDMI 1 en 2. Probleem verandert niet.

 

Mijn oude tv met zo'n dikke beeldbuis werkt prima (aansluitingen zie foto).

De foto's zijn dus niet de aansluiting van de Sharp tv, want ik werd het onvoorspelbare knipperen wel zat.

 

Wie heeft tips?

Is de tv te oud? Nee toch...

Niet geschikt voor deze mediabox?

Ligt m.i niet aan de kabels want ik heb ook andere kabels er tussen geprobeerd.

Instellingen tv? Welke?

 

Veel dank zover en groet

Billie

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

klinkt eerder als een stroomdingetje.. Direct op het stopcontact aangesloten of een stekkerdoos ertussen? Ook een ander stopcontact geprobeerd?

Bekijk in context

Billie
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

Hallo allen

 

de tv lijkt weer te werken, nu al 2 dagen

Scart er aan, stekker vervangen, kwam haperend op gang (zoekt zenders?); maar alles oke. Daarna HDMI ipv scart, ook wat haperend, maar weer alles oke

 

Next day TV aan; niks....hè??? 

 

Wat nu (ook) blijkt is het belang van de volgorde waarmee ik het aanzet. Eerst de tv, dan pas het modem. En omgekeerd bij uitschakelen (Ik loop nu ook achterwaarts de woonkamer uit)

 

Ik zou zeggen nergens meer aankomen. En ga er vanuit dat het zo goed blijft gaan.

 

Allemaal bedankt voor het meedenken!!

 

Groet Billie

 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Billie,

 

Wat een bijzonder probleem, zeg. Gelukkig heb je nog geen rooksignalen mogen waarnemen want dat zou de situatie toch een stuk zorgelijker maken, haha 😉 Fijn dat je terug kunt vallen op je oude beeldbuis televisie als back-up!

 

Het probleem dat je beschrijft komt me niet bekend voor, maar het is wel bijzonder dat je exact hetzelfde probleem ervaart op twee dezelfde Sharp televisies. Vallen de televisies helemaal uit als je het harde 'tak' geluid hoort? Kan het niet te maken hebben met de voedingsadapter die je gebruikt en misschien defect is geraakt bij de verhuizing van het toestel? Je kunt dit uitsluiten door die eens te vervangen. Uiteraard zou je dit probleem dan ook moeten ervaren zónder dat de mediabox is aangesloten. Ook dat kun je nog eens testen!

 

Verder lijkt het me niet aannemelijk dat dit probleem veroorzaakt wordt door de mediabox, al kunnen we die nu nog niet uitsluiten als mogelijke boosdoener. We horen graag van je! 🙂

 

 

Billie
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

Hallo Erik

 

zijn prima tips, ga ik proberen. Je hoort nog terug van mij

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Billie! Heb je misschien nog wat zaken kunnen testen? Hoe staat het er momenteel voor? 🙂

Billie
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

Hallo Erik,

 

ik ben/was wat druk met opleiding daarom ff geen reactie. 

 

Ook zou een dame van Ziggo helpdesk mij afgelopen dinsdag terugbellen, ze had geadviseerd om modem op 'energiestand hoog' te zetten ipv laag. Haar advies hielp niet en ze heeft ook niet teruggebeld.

 

Ik heb ook de beide HDMI poorten geprobeerd maar geven beide zelfde storing.

 

Jouw advies om tv aan te sluiten zonder modem heb ik gedaan maar tv blijft gewoon aan (zonder zenderontvangst uiteraard), geen haperingen. TV valt na een tijdje terug in de standby stand.

 

De voedingsadapter heb ik (nog) niet vervangen, de adapter is 'mijn eigen' Ziggo adapter die hoort bij mijn modem. En is dus niet meeverhuisd met de Sharp tv. Of zou de Sharp met een eigen adapter beter werken?

Zou het de Ziggo adapter zijn dan zou het tijdelijk uitvallen / knipperen van mijn tv toch ook op mijn oude tv zichtbaar moeten zijn? 

 

Ik kan adapter vervangen om dat uit te sluiten. Weet jij of Ziggo deze (gratis?) levert??

 

 

Ik ga komende tijd voor laatste keer weer eens hele riedeltje proberen, heb dan meer tijd om in rust te kijken.

En eens kijken of ik van iemand een platte tv kan lenen, zien wat er dan gebeurd. 

 

Groeten Billie

 

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @Billie

Geen probleem hoor. Alles op zijn tijd 🙂

Wat raar dat ze niet terug gebeld heeft. Afspraken maak je om je daar aan te houden. Dit is dan ook niet netjes en ik ga mijn collega hier op aanspreken. 

Jammer zeg dat welke oplossing dan ook, niet lijkt te werken. 

Begrijp ik goed dat je de adapter van de TV zelf niet hebt meeverhuisd en dat je hiervoor nu een andere adapter gebruikt? Dat zou namelijk wel een oorzaak van het probleem kunnen zijn. Adapters voor een tv kunnen wij niet nasturen. Wel voor de mediabox, maar dat is het probleem niet.
Wil je het eens testen met een officiële adapter van Sharp?

Laat maar even weten wat jouw bevindingen zijn. Ik ben benieuwd! 🙂

Billie
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

Hallo Jiri,

 

ik heb gecheckt bij iemand met dezelfde Sharp tv en model maar bij deze TV zit geen eigen adapter.

Ik dacht even dat het wel een eigen adapter zou hebben omdat deze mogelijkheid door iemand anders in dit topic ter sprake werd gebracht. Maar dat is dus niet zo........

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Goedemorgen Billie, 

Het is dus alleen een stroomkabel begrijp ik? Anders vraag ik mij namelijk af hoe de tv stroom krijgt 😄
Je hebt de mediaboxen via HDMI aangesloten. Hoe werkt het wanneer je de box via Scart aansluit?

Billie
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

Scart, goed idee! Ga ik proberen (dat ik er zelf niet opkwam). Je hoort weer van mij

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

klinkt eerder als een stroomdingetje.. Direct op het stopcontact aangesloten of een stekkerdoos ertussen? Ook een ander stopcontact geprobeerd?

Billie
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

Wel direct op stopcontact aangesloten. Ik ga op zoek naar een andere stekker.

Bedankt Alex!

Billie
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

Hallo allen

 

de tv lijkt weer te werken, nu al 2 dagen

Scart er aan, stekker vervangen, kwam haperend op gang (zoekt zenders?); maar alles oke. Daarna HDMI ipv scart, ook wat haperend, maar weer alles oke

 

Next day TV aan; niks....hè??? 

 

Wat nu (ook) blijkt is het belang van de volgorde waarmee ik het aanzet. Eerst de tv, dan pas het modem. En omgekeerd bij uitschakelen (Ik loop nu ook achterwaarts de woonkamer uit)

 

Ik zou zeggen nergens meer aankomen. En ga er vanuit dat het zo goed blijft gaan.

 

Allemaal bedankt voor het meedenken!!

 

Groet Billie

 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Billie! Dankjewel voor je terugkoppeling hier en goed om te lezen dat het nu al twee dagen goed gaat en dat je voor jezelf een soort van 'werkwijze' hebt gevonden wat ervoor zorgt dat het beter gaat. Dat is goed nieuws! Ik heb je bericht gemarkeerd als oplossing, wie weet heeft een ander er in de toekomst wat aan 🙂

Een mooie week gewenst! 

Billie
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

Het lag dus (hoogst vermoedelijk) aan de stroomkabel

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic