borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes

Series in Movies&Series alleen in Stereo?

Ik weet niet of dit al eerder is aangekaart maar het is mij opgevallen dat het geluid van heel veel series op Movies&Series alleen in Stereo zijn en niet in b.v. Dolby 5.1.
Ik was naar de serie “The Pacific” aan het kijken op de Next via mijn Denon receiver en de receiver gaf aan dat het geluid Stereo was.
Ik dacht dat ik de instelling van mijn receiver verkeert had staan dus ik schakelde terug naar NPO1 op de Next en toen gaf de receiver wel netjes DD5.1 aan.
Nu heb ik deze serie ook op DVD maar mijn DVD-speler heb ik een tijdje uitgeleend dus kijk ik via Movies&Series maar op de DVD-box staat dat de Engelse taal in 5.1 is en alleen de Spaanse en Poolse in 2.0 zijn.
Ik heb ook een paar andere series gestart waarvan ik weet dat ze in 5.1 zijn en ook die gaven alleen Stereo aan.
Films heb ik niet geprobeerd.
Nu is mijn vraag, heb ik ergens een instelling verkeerd staan of is Movies&Series echt alleen is Stereo te bekijken?
Aan de instellingen van mijn Denon receiver ligt het niet, dat heb ik al getest en uitgesloten.

64 Reacties 64
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

@Peter32  schreef:

Kijk ik vervolgens de "Infiltrator" waarvan het dolby digital geluid wel klopt springt de ondertitels continue van kleine leters naar grote letters en weer terug. Een geweldige filmavond vanavond 😞


Deze film is op een humax wel te zien met ingebakken ondertitels die niet in grootte verschillen. Op ziggogotv ( met dd 2.0 ) zijn de ondertitels niet ingebakken maar zie ik ook geen grootteverschillen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Goedemorgen allen. 

Het is angstaanjagend stil in dit topic. Sorry :-(. We hebben intern wat doorgezet en vragen gesteld, maar helaas nog geen reactie ontvangen. Hierdoor is dit topic wat naar de achtergrond verschoven. 
Ik heb zojuist even de betrokken partijen aan hun haren getrokken en gevraagd of we alsnog reactie kunnen krijgen. Wordt vervolgd, dus! 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ik heb reactie! 

 

De film Assassin’s Creed die is opnieuw verwerkt en heeft nu Surround geluid.

 

Van de overige titels hebben wij alleen stereo beschikbaar, helaas is dit qua vermelding niet goed meegekomen in het menu.

Inmiddels is de helft van deze titels al van het platform af. Alleen Beverly Hills Cop, The Hunt for Red October en Watchmen zijn nog beschikbaar tot eind deze maand. Aangezien het voor ons geen makkelijke handmatige handeling is om het op dit moment aan te passen het menu en de titels nog maar kort op het platform zullen staan, zullen wij deze titels voor nu niet opnieuw verwerken.

Dan weten jullie in elk geval even hoe het ervoor staat :-). 

Peter32

Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Lyke. Ik heb de film kunnen kijken en luisteren zoals bedoeld. Jammer dat de andere films niet meer worden hersteld maar ik begrijp het wel. Ik heb echter nog wel een vraag. Hoe is het geborgd dat in de toekomst dit niet meer voorkomt.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Daar kan ik je helaas niets over zeggen, @Peter32 . Niet omdat ik het niet wil, maar simpelweg omdat ik hier geen verdere informatie over heb. Het is in elk geval goed dat we de signalen die we hier doorkrijgen, kunnen doorzetten zodat er kritisch naar gekeken wordt :-). 

Uitgelicht topic