Jacques49
Gedreven Ontdekker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Serieopname loopt niet door

Ik neem regelmatig programma’s op en dan wil ik de hele serie opnemen. Nu was het vanavond weer dat Studio Sport eredivisie opgenomen zou moeten worden. Schets mijn verbazing dat er in de geplande opnames de titel wel stond, maar als ik er op klikte gaf hij de mededeling: jammer er zijn nog geen nieuwe opnames beschikbaar, terwijl het programma wel in de tv gids stond. Sterker nog het programma was op dat moment bezig, maar werd niet opgenomen. Ik heb dit toch wel regelmatig. Kan iemand mij uitleggen wat dit is.

2 Reacties 2
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46784Reacties
  • 2825Oplossingen
  • 10242Likes

@Jacques49 Als er een serieopname gepland is, dan moet er wel in ieder programma een serie en aflevering nummer staan en/of in de achtergrond aanwezig voor het bewaren van het programma en de serie, dit is niet altijd correct in de achtergrond en gaat de serieopname mis.
De oorzaak kan het automatisch aanleveren zijn door de zender, het bedrijf wat alle zenders verzamelt en aanlevert aan Ziggo en het verwerken door Ziggo van de aangeleverde gegevens.

Je kunt dan het programma wat niet opgenomen wordt weer opnieuw bewaren als serie of als los programma.

Dit probleem is al een flinke tijd aanwezig, gelukkig is Ziggo bezig om dit probleem op te lossen.

Maud
Community Moderator
Community Moderator
  • 1036Reacties
  • 90Oplossingen
  • 127Likes

Hi @Jacques49

Zwaar vervelend dat het programma nu niet opgenomen is 😞
Zoals ​​​​​​@Be rt al aangeeft is dit een probleem die we in onderzoek hebben. For the time being kun je het beste de afleveringen/ programma's apart selecteren, zodat je er zeker van bent dat je niks mist!