1
Vraag
2
Reageer en help mee
Condor1960

Level 16
Expert
  • 2014Posts
  • 4Oplossingen
  • 880Likes

Serieopname is niet te programmeren/ plannen (workaround).

Zaterdag 09 juli op de Next getracht om de komende serie "Escape to the Country" (serie 19), BBC 1 (16.00-16.45) en "Garden Rescue" (serie 7), BBC 1 (16.45-17.30) opnieuw in te plannen. Beide series waren al geprogrammeerd als geplande serie opname maar stonden niet meer in gids en bij geplande opnames.
Een aantal malen geprobeerd maar lukt niet.

Een "tijdelijke" oplossing c.q. "workaround" ontdekt. Hierbij de doorlopen stappen:

1. bij bewuste programma tracht  "serie opnemen" te plannen,
  2. serieopname mislukt er verschijnt geen rode cirkel bij het gekozen programma ook niet bij de opvolgende afleveringen,
  3. ga terug naar het programma,
  4. kies daar de optie "neem deze aflevering op",
  5. de rode cirkel verschijnt als teken dat de eenmalige opname is gepland,
  6. kies bij het bewuste programma en kies hierbij de optie "annuleer de serie",
  7. hierna wederom naar het bewuste programma/ aflevering en kies opnieuw voor "serie opnemen",
  8. de bewuste aflevering alsmede alle opvolgende afleveringen staan netjes in de gids vermeld.

Er is dus iets mis met het "geheugen" binnen de software van de Next i.c.m. software op de "servers". Bij mij zijn er echte problemen ontstaan ergens in week 24 van dit jaar. Hiervoor ging bij mij, in principe, alles goed met serieopnames. Na deze week begonnen problemen met  het niet uitvoeren van geplande serieopnames, het verdwijnen van geplande opnames en het (hier genoemde) probleem van het niet in kunnen plannen van serieopnames. Er moet dus iets "aangepast" zijn aan de zijde van Ziggo vanaf die week! 
Deze "workaround" uitgevoerd op mediabox Next. Via ZiggoGo geen idee.

36 Reacties 36
Graaf277

Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo heb sinds 25 februari de nextmini als box vd tv. Aangesloten op modem met de bijgeleverde kabel. Speedtest geeft net over 100mb aan. Dus dat lijkt toch ok? Dit was aangedragen door een Ziggomedewerker als oplossing maar dus ook niet!

Graaf277

Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Een kennis woont in Leusden  andere hier in de regio Epe.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 2836Posts
  • 232Oplossingen
  • 975Likes

@Graaf277 dankje voor de aanvullingen.

Ik zie bij de gegevens dat er meer tips zijn gegeven, zoals het bekabeld aansluiten van de Next Mini. Ook zou er een paar dagen geleden telefonisch contact zijn geweest waarbij één en ander is gezegd of besproken wat tot een oplossing kan bijdragen. Dat had geen effect? Anders lijkt me opnieuw toch een afspraak met een monteur de volgende logische stap. 

Graaf277

Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ben vorige week gebeld door een monteur van Ziggo die gaf aan dat naar zijn mening hier een monteur niets aan kan doen. Hij had zelf ook dit probleem en is van mening dat het in de software zit. Het heeft hier vd update van vorige zomer ook goed gewerkt!

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 2836Posts
  • 232Oplossingen
  • 975Likes

@Graaf277 akkoord, dankje. Dan is het dus kennelijk afwachten tot de volgende update in de steigers staat. 

Graaf277

Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Die is net aangekondigd maar wordt niets genoemd mbt mijn probleem! Vind het toch al erg lang duren vanaf juli vorig jaar.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 2836Posts
  • 232Oplossingen
  • 975Likes

@Graaf277 ik ben na wat uitzoekerwerk er wel achter dat een software update losstaat van de kuren met het opnemen, dat zit hem namelijk in de EPG/gids.

Heb je enkele recente voorbeelden voor ons?

- welk programma

- welke zender

- het tijdsstip 

Dan zoeken we samen verder! 

Graaf277

Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ja zoals reeds vermeld  heb ik het op Npo1 dat was de serie 'de stamhouder'  op sbs6

De serie 'Urk' en 'massa is kassa' op discovery 'de viking returns'  'ice cold catch' ' White water' enzo nog diverse series

Condor1960
Topicstarter
Level 16
Expert
  • 2014Posts
  • 4Oplossingen
  • 880Likes

@Graaf277 en @Jacob  ik zie dat het om een Next Mini gaat. 
Als eerste is het van belang dat de (grote) Next en de Next mini (en tegenwoordig de Horizon) eigenlijk helemaal niets opnemen. Er wordt via de TV gids een reservering gedaan om een bepaald programma terug te zien vanuit de "cloud". Dus via de keuze die je in de TV gids maakt wordt het programma en of aflevering een jaar lang gereserveerd om dat terug te zien. Er gaat dus iets fout tussen de communicatie met de Next (mini) plus het ZiggoGo account en die reservering in de "cloud".
Resumé van probleem is dat Graaf niet kan opnemen via nieuwe Next minibox, niet via de oude box, niet via ZiggoGO.
Opnemen is eigenlijk een reservering maken om een stukje info/ reservering in de "cloud" te gebruiken.
Ik heb geen idee hoe dit "reserveren" werkt. Ik kan mij voorstellen dat een klant via zijn klant ID/ klantnummer deze reservering doet. Wellicht door Ziggo te overwegen om bij dit probleem van Graaf (of soortgelijke problemen bij anderen) een heel nieuw klantnummer en/ of ID aan te maken en dan te bezien of de opname/ reservering in de "cloud" wel lukt? Ofwel gewoon een admin foutje i.p.v. technisch probleem?

Steefb

Level 19
Expert
  • 13942Posts
  • 2712Oplossingen
  • 5770Likes

Ik vermoed dat vanaf heden via geplande opnames series verwijderd kunnen worden waardoor de serie opnames ook weer kunnen. En deze workaround niet meer nodig is.

Feature geactiveerd: Geplande opnames zonder aankomende aflevering worden nu ook getoond in je geplande opnames

Aanvankelijk zat in software-update een feature waardoor geplande opnames zonder een aankomende afleveringen nu ook zichtbaar zijn in je opname menu. Deze feature was niet (goed) geactiveerd vanwege onderliggende problemen. Naar verwachting wordt hievoor aankomende nacht (13 op 14 maart) een wijziging gedaan in ons achterliggende systeem. Als dit succesvol is, dan is deze feature daarna actief voor alle mediaboxen met software-update 4.46

Condor1960
Topicstarter
Level 16
Expert
  • 2014Posts
  • 4Oplossingen
  • 880Likes

@Graaf277 en @Jacob zie deze post van @Steefb.

Graaf277 kan je middels dit proces bij jou alle geplande (serie)opnames verwijderen en hierna opnieuw inplannen? Wellicht biedt dit soelaas!

Graaf277

Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Tja en als het niet werkt ben ik die enkele serie die nu het wel doet ook kwijt!

Graaf277

Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nee hoor het werkt nog steeds niet!

Condor1960
Topicstarter
Level 16
Expert
  • 2014Posts
  • 4Oplossingen
  • 880Likes

@Graaf277  ja dan wordt het zo helder als erwtensoep. Er is geen sprake van een admin fout want je kan wel enkelvoudige opnames maken en soms ook een serieopname, de box is al vervangen, het is geen software ding want heeeeeel veel andere abonnees kunnen wel serieopnames maken en met nieuwe feature om alle geplande opnames te verwijderen werkt ook niet. Dat was volgens mij het laatste redmiddel want dan 1 verstorende ingeplande opname was dan weg. 

Ik hoop dat Ziggo alles op alles gaat zetten om dit probleem op te lossen.

We horen graag hoe het verder gaat verlopen. Succes!

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 3899Posts
  • 461Oplossingen
  • 1333Likes

Goedemorgen @Graaf277 

We zijn nu een week verder en hebben niets meer van je vernomen. Hoe gaat het de afgelopen week met opnames inplannen?

Graaf277

Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Heb de moed opgegeven, ben er 8 maanden mee bezig geweest ben er klaar mee.

Condor1960
Topicstarter
Level 16
Expert
  • 2014Posts
  • 4Oplossingen
  • 880Likes

@Graaf277 ik vind het al heel erg knap dat je het zo lang hebt uitgehouden. Andere provider nemen!!??!! Of een ouderwetse Humax decoder??!!!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat is je favoriete seizoen?

Uitgelicht topic