Vraag
Reacties
Condor1960
Level 16

Serieopname is niet te programmeren / plannen (workaround).

Zaterdag 09 juli op de Next getracht om de komende serie "Escape to the Country" (serie 19), BBC 1 (16.00-16.45) en "Garden Rescue" (serie 7), BBC 1 (16.45-17.30) opnieuw in te plannen. Beide series waren al geprogrammeerd als geplande serie opname maar stonden niet meer in gids en bij geplande opnames.
Een aantal malen geprobeerd maar lukt niet.

Een "tijdelijke" oplossing c.q. "workaround" ontdekt. Hierbij de doorlopen stappen:

1. bij bewuste programma tracht  "serie opnemen" te plannen,
  2. serieopname mislukt: er verschijnt geen rode cirkel bij het gekozen programma en ook niet bij de opvolgende afleveringen,
  3. ga terug naar het programma,
  4. kies daar de optie "neem deze aflevering op",
  5. de rode cirkel verschijnt als teken dat de eenmalige opname is gepland,
  6. kies bij het bewuste programma en kies hierbij de optie "annuleer de serie",
  7. hierna wederom naar het bewuste programma/ aflevering en kies opnieuw voor "serie opnemen",
  8. de bewuste aflevering alsmede alle opvolgende afleveringen staan netjes in de gids vermeld.

Er is dus iets mis met het "geheugen" binnen de software van de Next i.c.m. software op de "servers". Bij mij zijn er echte problemen ontstaan ergens in week 24 van dit jaar. Hiervoor ging bij mij, in principe, alles goed met serieopnames. Na deze week begonnen problemen met  het niet uitvoeren van geplande serieopnames, het verdwijnen van geplande opnames en het (hier genoemde) probleem van het niet in kunnen plannen van serieopnames. Er moet dus iets "aangepast" zijn aan de zijde van Ziggo vanaf die week! 
Deze "workaround" uitgevoerd op mediabox Next. Via ZiggoGo geen idee.

74 Reacties 74
Meldingen
Aan Uit
MR_CHIP
Level 19

@Alex je verwijst in een ander topic over opnames naar dit topic voor een workaround als de opname niet ingepland kan worden

maar is het niet handiger om dit topic sticky te maken zodat ook mensen die dat topic niet lezen dit makkelijk te weten komen? als is het maar tijdelijk

0 Kudos
SRF
Level 12

Hallo, dit is antwoord op mijn Opmerking. Opmerking was; In App ging het niet goed, wel via omweg, alleen in Gepland was niet zichtbaar. Via Next ging het juist wel en werd ook zichtbaar in de APP. Het probleem was al veel eerder als week 24. Naar mijn idee al sinds eind vorig jaar, begin dit jaar.

Hebben ze bij ZIGGo alle foute varianten al rij staan, in de APP en de Next box. Alles oplossen. Dan een Update voor bereiden die dan wel goed gaat werken.  

0 Kudos
Mduijm
Level 5

Ik ga eens proberen, hier ook vage problemen dat het rode cirkeltje er niet bij komt te staan.. dank je wel. 

0 Kudos
Mduijm
Level 5

mijn oplossing / work around was trouwens te programmeren via de ziggo go app, dat werkte wel, soms wel een paar keer proberen (tot 3x aan toe) en dan lukte het wel... 

0 Kudos
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

@Mduijm Er is een werkende oplossing.  Programmeer programma als een enkele opname. Gooi die weer weg. Als het goed is komt dan de vraag om de serie opname te verwijderen. Doe dat en programmeer dan de opname opnieuw als serie

Het issue is een niet zichtbare serie opname in de administratie van de Next. Bovenstaand is een manier om die te verwijderen.

0 Kudos
SRF
Level 12

Hallo, ik heb het gedaan war je schreef. Ik moest deze handeling wel 2 maal doen voordat het lukte. 

Wel blijft vraag; wanneer gaat het probleem opgelost worden?

0 Kudos
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

Dit issue is er al erg lang en speelt niet bij iedereen. Ook al zou Ziggo er aan werken dan hoor je daar niets over. 

Ik denk dat dit onder de noemer "software bug" valt. Die kan opgelost zijn maar de eventuele fouten die die bug heeft gemaakt zijn onzichtbaar voor de gebruiker. Totdat iets opeens niet lukt wat anderen wel kunnen.

Waar blijven de geplande serie opnames als een serie afgelopen is?

Die zijn na een tijd niet meer zichtbaar maar opnames starten wel als er een nieuwe aflevering komt. ??

0 Kudos
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @Mduijm , @bloemen64 en @SRF

Het probleem zou opgelost moeten zijn. Het kan alleen nog voorkomen bij programma's die voor de oplosdatum: 09-08-2022 ingepland waren. Was dit in jullie geval ook zo? Dan is dit het probleem en wil ik vragen om de geplande opnames te verwijderen en opnieuw in te plannen. 

0 Kudos
Mduijm
Level 5

Hoi @Jiri ,

We hadden het probleem vorige week bij een programma, dat is zeer ruim na de oplosdatum, maar het kan wel zijn dan mijn vrouw deze serie ook al eens eerder heeft opgenomen voor de oplosdatum. Is dat wat je bedoeld? 

Bedankt voor je reactie trouwens! 

Martijn

0 Kudos
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Ja, dat bedoel ik inderdaad. Als het voor die tijd al ingesteld is, kan dit nu nog steeds mis gaan. 

Graaf277
Level 3

Al geprobeerd werkt ook niet. Dit heb ik vorig jaar al geprobeert.

0 Kudos
SRF
Level 12

Ik heb op Mediabox Next en in de ZIGGO APP dit Probleem. Op NPO 1 stond bij van Duin op de Achterbank ingesteld als Serie Opname. We kijken Iedere Dag of de Programma's die we willen opnemen wel opgenomen worden. Daar zagen we dat deze weg was. 

We plande Serie Opname, daar kwam Rood Cirkeltje niet naar voren. Bij Enkele Opname lukte dit wel, met daarbij dat Serie wel wordt opgenomen, zonder Serie Opname te gebruiken. 

Wederom vraag, Wanneer krijgt ZIGGO het Probleem / de Problemen onder Controle.

0 Kudos
Steefb
Level 20

@SRF  schreef:

Ik heb op Mediabox Next en in de ZIGGO APP dit Probleem. Op NPO 1 stond bij van Duin op de Achterbank ingesteld als Serie Opname. 

@SRF Dit probleem wordt uitgebreid besproken in.

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier! - Ziggo Community

0 Kudos
Graaf277
Level 3

Dit heb ik ook al geprobeerd ook geen resultaat. Ik kan van een serie maar 1 aflevering opnemen en moet dan de volgende opnieuw op opnemen zetten, ongeacht welke zender ongeacht welke serie 

0 Kudos
Condor1960
Level 16
Topicstarter

@Graaf277  is dat bij alle opnames op verschillende kanalen en verschillende programma's of betreft het 1 specifieke serie c.q. programma op een zender??

Graaf277
Level 3

op alle zenders npo rtl sbs6 discovery etcetera en ook op allerlei series en ook op de tv, telefoon  en laptop doet die  het niet kortom het werkt niet.

0 Kudos
Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@Graaf277 bah, niks aan. Dan kan je natuurlijk niet optimaal van deze dienst genieten. 

@Condor1960 heb je misschien nog een handige tip?

0 Kudos
Graaf277
Level 3

Heb alles geprobeerd wat er is aangedragen als zijnde oplossing. Zelfs een nieuwe box. Maar tot op heden geen resultaat. Heb ook rondgevraagd bij kennissen en die hebben het zelfde probleem.

0 Kudos
Condor1960
Level 16
Topicstarter

@Graaf277  en @Jacob ik zou eerst eens kijken bij welk abonnement Graaf staat geregistreerd. Misschien betaald hij een duurdere abo dan dat hij geregistreerd staat bij Ziggo en dus niet kan opnemen (maar wel ZiggoGo kunnen bekijken??). Is de Next box defect (ik zie dat ie al vervangen is)?? Software niet in orde? Router presteert ondermaats?
De box resetten? Is de TV gids up-to-date? Ik denk dat dit een klusje is voor de techneuten binnen Ziggo. Een "bug" of foutieve info binnen TV gids (moet je toch opmerken) lijkt mij hier niet aan de orde.
Dat kennissen dit probleem ook hebben? Dat zou dan lokaal regionaal moeten zijn. Binnen randstad regio Leiden, Den Haag, Delft en Rotterdam ken ik geen gebruikers van Ziggo Next die dit ook ervaren.