Chriswolf
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Serie opnemen met Mediabox Next

Er gebeurt niet steeds hetzelfde als ik een serie opneem. Ik neem bijvoorbeeld RTL Nieuws van 19:30 uur als serie op. Tot voor kort ging dat goed. Nadat een opname mislukte, heb ik het opnieuw ingesteld en nu wordt ook het late nieuws opgenomen. Hetzelfde gebeurt met het vroege nieuws, maar dan op grotere schaal. Ik wil het RTL nieuws van 07:00 uur als serie opnemen. Ook dat ging aanvankelijk goed (namelijk: alleen die aflevering werd dagelijks opgenomen), maar als ik nu de serie opneem, worden alle afleveringen in de ochtend opgenomen (dus ook 07:30 uur, 08:00 uur enz.). Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Expert
Expert
  • 8689Reacties
  • 1548Oplossingen
  • 2525Likes
5 Reacties 5
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 43545Reacties
  • 2532Oplossingen
  • 9268Likes

Dat kun je niet zelf.

Alles wordt bewaard in de cloud en er komt een vinkje te staan bij een programma dat je het mag terugkijken tot een jaar of tot je het verwijderd uit je bewaard lijst.

Als er geen goede serie en aflevering in de achtergrond gekoppeld is aan een programma, dan gaan serieopnames foutlopen, het is al een langlopend probleem, dan weer klein, dan weer groot, afhankelijk wat je wilt opnemen.

Ziggo zal dit in de achtergrond moeten oplossen.

Marije Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2244Reacties
  • 292Oplossingen
  • 396Likes

Hey @Chriswolf, welkom hier! 

Super irritant dat het niet goed gaat als je series opneemt. Ik kan mij voorstellen dat je erg baalt wanneer je meerdere afleveringen in de reeks mist. Op die manier wordt serie kijken je wel erg lastig gemaakt. 

Er staat omtrent het opnemen van series al een tijdje een bekend probleem open. Het lijkt er heel sterk op dat je daar last van hebt. Achter de schermen is het team hard bezig om hier verbeteringen in aan te brengen. Dat eist alleen een hoop tijd op, gezien ook de andere verbeteringen die aangebracht moeten worden. Dit blijft dus nog even een work in progress. 

De enige manier om er nu zeker van te zijn dat je alle opnames mee neemt, is om ze los in te stellen via de tv gids (of Ziggo GO). 

Sorry voor het ongemak! 

frankholland
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ook bij mij hetzelfde probleem. Vanavond op NED1 de oefenwedstrijd van het Nederlands elftal opgenomen. In de "guide" zijn de eerste en tweede helft TWEE aparte programma's ( en de rust tussenin ook). Hij ziet het dan, vermoed ik, als een serie en heeft alleen de eerste helft opgenomen. Sterker nog klik je in de guide op de eerste helft of op de tweede helft dan zie je bij de details allebei dezelfde tijd staan......

Ik moet er niet aan denken dat dit niet is opgelost voordat het EK begint as Vrijdag

frankholland
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

nog even een aanvulling. Dit is dus NA de software-update 4.32

Steefb
Expert
Expert
  • 8689Reacties
  • 1548Oplossingen
  • 2525Likes