DE5HTJES

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Serie Netflix niet meer zichtbaar

We hebben het volgende probleem:

Sinds twee weken is  een serie van Netflix niet meer zichtbaar te bekijken via de medianextbox van ziggo. Het ziet er zo uit:Je kunt niets meer alleen trailer afspelenJe kunt niets meer alleen trailer afspelen

Dit is wel mogelijk via de smarttv en andere apparaten zonder gebruik van wifi. We hebben contact gehad met netflix en ze melden het volgende:

 

CDBB2AF8-5CBF-40DB-9655-3B61C88ED030.jpegE1AAE26A-66C3-48CF-A49A-B22613D0DB4A.jpeg


Gisteren is ons modem vervangen en zijn er wifi boosters geinstalleerd. Echter is het probleem hier niet mee verholpen. Graag een oplossing hiervoor

52 Reacties 52
DE5HTJES
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Deze avond was het ineens wel weer zichtbaar en valt ons ook op dat er weer streepjes zichtbaar zijn bij doorspoelen van een opname. Dit is ook enige tijd weggeweest. We hopen dat het nu zo blijft. We hebben zelf niets gewijzigd.

Bekijk in context

DE5HTJES
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Helaas is het sinds dit weekend weer dat we hetzelfde probleem hebben. De serie is weer niet en onvindbaar met zoekfunctie. Totaal onduidelijk, om moedeloos van te worden.

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15958Posts
  • 685Oplossingen
  • 3857Likes

Wat is er er veranderd op zich van de laatste keer.

Heb je modem al even van de stroom gehaald

De Next even stroomloos daarna modem herstarten en vervolgens de Next.

 

Hoe sluit je Netflix af door te zappen of door de backtoets en dan op afsluiten onderaan te klikken.

 

Je geeft aan dat de Next met Wifi en UTP is verbonden, kan maar op 1 manier, als de kabel er in zit dan kies je voor bekabeling, en connect hem nog een keer. Met de kabel wordt wifi uitgeschakeld.

 

Zijn andere kanalen wel goed als Videoland, Amazone Prime, en werkt On Demand ook gewoon zoals het moet, dan zou ik op de Home Knop drukken, naar tandwiel op rechts en vervolgens tabblad Systeem en hem even in Fabrieksherstel zetten. Apps worden hiermee allemaal uitgelogd en opnames blijven wel bewaard.

DE5HTJES
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Dave! We kunnen nu wel weer alle stappen gaan doen die we reeds eerder hebben gedaan, maar dit heeft geen enkel effect. Het was zonder dat wij iets veranderd hebben opgelost vorige keer en nu is het ineens weer hetzelfde zonder dat wij iets gewijzigd hebben. Zit het probleem dan bij Ziggo of bij Netflix?, daar wordt waarschijnlijk steeds iets verandert lijkt erop.

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15958Posts
  • 685Oplossingen
  • 3857Likes

Dan zal ik toch @Jonathan-458  even de tag geven, die had vorige keer al de oplossing en zal weer zelfde probleem zijn.

RoWi.
Expert
Expert
  • 9980Posts
  • 432Oplossingen
  • 2590Likes

Dan zal de provider, Ziggo dus dit moeten oplossen met Netflix, daar hoeft de klant niet achteraan te zitten, Ziggo verstrekt ons het IP adres en bij Ziggo kan dit soms heel vaak wisselen. Naar Netflix wijzen is te kort door de bocht.

Een eigen TV maakt zover ik weet van hetzelfde publiek IP adres gebruik als de Next. Aangezien de eigen TV de vorige keer ook geen probleem had is het door Jonathan genoemde in mijn beleving niet het probleem geweest. Of de Next maakt een hele vreemde verbinding met Netflix. 

 

robbo
Super Expert
Super Expert
  • 16557Posts
  • 703Oplossingen
  • 2977Likes

@DE5HTJES @Kan je het volgende eens proberen. De box even stroomloos zetten. Als deze aanstaat. Dus niet in de standby modes

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15958Posts
  • 685Oplossingen
  • 3857Likes

@DE5HTJES 

Ik heb topic weer onder de aandacht van de Ziggo Moderators, meer dan dit kan ik niet doen, het moet opgelost worden en hoop
dat dit snel zo zal zijn.

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 1171Posts
  • 113Oplossingen
  • 303Likes

Zo te lezen gaat het nog steeds niet goed @DE5HTJES! Wij hebben meegekeken maar lopen ook een beetje vast. De monteur is langs geweest en heeft tijdens zijn bezoek de bekabeling en de hoofdaansluiting up to date gemaakt. De mediabox Next is bekabeld aangesloten, dus ook daaraan kan het niet liggen. Tevens hebben we gecheckt of je op IPv4 only staat maar ook dit is het geval. 

 

 

Er is geen sprake van meerdere storingsmeldingen, waardoor ik het niet aan kan melden als een algemene issue. Had je iets aan de tip van @robbo ? 

DE5HTJES
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Lotte, we hebben inmiddels alles al uitgeprobeerd. Vandaag is het zoals eerder wel weer zichtbaar en opvraagbaar. Wij geven het op!

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15958Posts
  • 685Oplossingen
  • 3857Likes

Misschien rare vraag maar je weet nooit, hoeveel schermen als iemand een serie kijkt, worden er door meerdere 1 account gebruikt gelijktijdig met kijken van de serie. Hoeveel accounts kunnen jullie afnemen 2 of maximaal 4.

DE5HTJES
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

2 accounts en bij beide accounts hetzelfde probleem.

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15958Posts
  • 685Oplossingen
  • 3857Likes

Oke maar bij die 2 accounts staan niet meer apparaten open zeg maar, dat de kids andere mensen, of je account hebt uitgeleend. Zie misschien spoken, maar zijn de kleine dingen, want dit hebben wij ook keer gehad, password veranderd en dat account opgezegd en het was over. 

DE5HTJES
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Beste Dave,

 

we zien de connectie niet dat iemand anders ons account gebruikt. Dan zou de serie ook niet zichtbaar zijn toch. We hebben overigens ons password gewijzigd recent dus niet mogelijk.  Erg jammer dat we er uiteindelijk niet achter komen met allen waar het nu aan ligt.

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15958Posts
  • 685Oplossingen
  • 3857Likes

Was even vraagje. Dan houd dit op, ik heb nog 1 troef in handen. Op de Next als je op homeknop drukt, dan tandwiel op rechts en vervolgens info, zou je foto kunnen maken van de gegevens maar ook nummer heel veel nullen dan cijfers dat is Netflix ID van de Media Box. Ik ga even vragen of ze deze naar de Community Test Specialisten kunnen doorzetten. Dat is enige nog wat ik kan doen en anders moet er andere Next komen (dat kan ik niet beloven) 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 5501Posts
  • 1307Oplossingen
  • 1747Likes

Hi @DE5HTJES 

Hmm, zo snel het probleem weer is teruggekomen is het nu sinds gisteren dus ook weer verdwenen. Het blijft een gekke situatie zo. 

Wel hebben we nog een aantal zaken gecontroleerd. Bij het uitlezen van de Mediabox Next zie ik in elk geval niets vreemds. Bekabeld aangesloten, geen probleem in snelheid in elk geval.

Bij uitlezen van het modem zie ik wel dat een TP-link is aangesloten. Dus goed om te dubbelchecken of je de Next wel rechtstreeks met het modem hebt verbonden en niet via de TP-link. Al is het maar om het uit te sluiten, want je wilt een zo kaal/simpel mogelijke situatie eerst maken om te kijken of dat werkt. 

Je kan in Netflix ook een netwerkcontrole doen en Netflix opnieuw laden

  • Netflix > open menu links > Ondersteuning > Controleer je netwerk. Is dit allemaal goed?
  • Netflix > open menu links > Ondersteuning > Netflix opnieuw laden. Speelt het probleem hierna?
Er moet haast wel ergens in jouw netwerk iets zitten waar een proxy, vpn, firewall of andere blokkade zit. Helaas kun je op de mediabox Next niet zien wat het publieke IP is, want dan zouden we snel kunnen zien of er een VPN of iets actief is. 

Een nieuwe Mediabox Next zal vanwege bovenstaande ook geen oplossing bieden.
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15958Posts
  • 685Oplossingen
  • 3857Likes

@Cecilia  & @DE5HTJES  die kan je wel zien bij de Media Box Next

 

Druk op Home Knop

Ga naar Tandwiel op rechts

Vervolgens tabblad Netwerk en klik op Diagnostiek

 

Als het goed is zie je dan

IPv4 adres van je Media Box Next 192.168.178.

bij mij is het 42/24 bij kan het andere zijn zie ook foto.

IPv4 gateway adres 192.168.178.1 - is het Modem

 

IMG_7813.jpg

 

RoWi.
Expert
Expert
  • 9980Posts
  • 432Oplossingen
  • 2590Likes

@Dave! Dat is niet het publiek ip adres, dat is het lokale adres door de Connectbox uit gegeven, het publiek ip adres zou via de Next hetzelfde moeten zijn als wat wordt aangegeven in de Connectbox.

 

Te acherhalen via whatsmyip bijvoorbeeld. 

 

 

DE5HTJES
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Dave! @Cecilia Zie bijgaande foto. De TP link is destijds aangesloten door monteur dus niets raars dan toch.AC6AA707-BD8F-497F-8A96-5C877591B1C7.jpeg

robbo
Super Expert
Super Expert
  • 16557Posts
  • 703Oplossingen
  • 2977Likes

@DE5HTJES Even nieuwsgierig . Wat geeft de Netflix app zelf aan in het menu instellingen > netwerk. bij selectie worden servers gecontroleerd en de snelheid. ( dit berichtje/vraagje even tussen de drukke bezigheden geplaatst. Dus kan even duren dat ik antwoord geef. 

Uitgelicht topic