1
Vraag
2
Reacties
DE5HTJES

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Serie Netflix niet meer zichtbaar

We hebben het volgende probleem:

Sinds twee weken is  een serie van Netflix niet meer zichtbaar te bekijken via de medianextbox van ziggo. Het ziet er zo uit:Je kunt niets meer alleen trailer afspelenJe kunt niets meer alleen trailer afspelen

Dit is wel mogelijk via de smarttv en andere apparaten zonder gebruik van wifi. We hebben contact gehad met netflix en ze melden het volgende:

 

CDBB2AF8-5CBF-40DB-9655-3B61C88ED030.jpegE1AAE26A-66C3-48CF-A49A-B22613D0DB4A.jpeg


Gisteren is ons modem vervangen en zijn er wifi boosters geinstalleerd. Echter is het probleem hier niet mee verholpen. Graag een oplossing hiervoor

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Beste @DE5HTJES,

 

Ik neem aan dat u geen VPN of Proxy in uw netwerk gebruikt.

 

Klopt het dat alleen Netflix Originals weergegeven & afspeelbaar zijn geworden op alle apparaten binnen uw thuis netwerk en zodra u via uw mobiel netwerk verbindt alles weer beschikbaar is?

 

Zo ja, dan heeft Netflix uw IP of zelfs de range opgenomen in het Anti "Proxy & VPN" detectie systeem, zie hierover dit artikel: Netflix is adding residential IP addresses to its VPN blocklists | Ars Technica

 

Leg een klacht neer bij Netflix, de snelste oplossing is uw modem rond de lease periode van het stroom te halen en deze hierna weer in te pluggen zodat deze een ander IP adres ontvangt. De lease periode kunt u achter halen door op de Connectbox in te loggen en naar de beheer informatie pagina te gaan.

 

MVG

Bekijk in context

55 Reacties 55
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

de next is gekoppeld via wifi?

het is aanbevolen de next bekabeld met internet te verbinden voor een snelle en stabiele verbinding 

 

heb je de next al 30 seconde van de stroom

gehad ?

DE5HTJES
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

De Next is bekabeld en niet gekoppeld via wifi. We hebben dit uitgezet maar helaas geen effect. De serie blijft onzichtbaar en is dus wel zichtbaar via smarttv zonder de Next.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het antwoord vanuit Netflix komt deels vreemd over dit moet dan bijna aan de meest recente update van de Next liggen. Dan klopt de opmerking over wifi en netwerkverbinding  gezien via de Next, de eigen smart tv zal naar ik verwacht deze titels ook bij een wifi verbinding tonen. Dat is behalve het draadloze niet anders dan bekabeld.

 

De modem en de boosters staan hier buiten dat durf ik met vrij grote zekerheid te zeggen.

 

Dit is echt iets in de combinatie van de Netflix app op de Next. Mischien helpt het om bij Netflix een keer af en aan te melden.

DE5HTJES
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ook dit hebben we allemaal al eens gedaan. Het blijft vreemd dat de serie wel opkomt als we niet via de wifi werken. Ook op ons vakantieadres kregen we de serie wel in onze lijst te zien. We begrijpen er helemaal niets van.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@DE5HTJES  schreef:

Ook dit hebben we allemaal al eens gedaan. Het blijft vreemd dat de serie wel opkomt als we niet via de wifi werken. Ook op ons vakantieadres kregen we de serie wel in onze lijst te zien. We begrijpen er helemaal niets van.


Bedoel daarmee de Next niet via wifi of ook eigen apparaten? Hoe keek je op het vakantie adres?

 

Als ik je eerdere reacties goed lees zit dit puur in de Next of deze nu via wifi of bedraad is verbonden. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ik vind de Serie in 1 klik met de naam in te toetsen, alleen heeft de serie misschien ander uiterlijk waardoor je niet kan vinden, hier is die gewoon aanwezig. Mijn Next staat bekabeld en staat op Netflix.

 

(Als je dan echt niet kan vinden, log even uit Netflix op de Media Box ) ga dan naar je foto en klik op account en vervolgens kan je deze opties even checken.

Kijk even op de PC naar je Download Apparaten en welke actief zijn:

Recente Streaming geeft een overzicht van wie er is ingelogd en zelfs waar men is ingelogd:

Om Netflix te verversen kan je Uitloggen op Alle Apparaten kiezen:

Schermafbeelding 2021-08-22 om 12.56.39.png

 

Als je Uitlog op alle apparaten hebt gekozen, wordt je Media Box ook uitgelogd, dan is het advies, om even op de Homeknop te drukken, en dan TV Apps aan klikken en ga dan naar de optie APP STORE en kies hier Netflix, nu kan je ook een code invoeren die op inlog staat, dit kan je via de PC doen en niet mobiel. Of gewoon ouderwets inloggen. Eenmaal ingelogd via de Appstore kan je daarna kanaal 150 weer gebruiken en hopelijk zie je jou Serie nu wel staan.

 

IMG_7576.jpg

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Goede uitleg, dat is exact zoals ik het bedoelde. En wat ik ergens al hoopte ligt het niet direct aan de Next, hopenlijk lukt het zo.

DE5HTJES
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Op het vakantieadres keken we op tv of tablet netflix via wifi park

DE5HTJES
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Wij keken deze serie al een aantal afleveringen en ineens was dit niet meer mogelijk. Als we de titel nu intoetsen via next komt er niets. Ook geen ander uiterlijk. We begrijpen je uitleg niet m.b.t. App downloaden deze zit toch standaard op next en op smart tv.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Dave, zou je het nog eens kunnen uitleggen, zodat @DE5HJTES het kan uit proberen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Maud  gaan we doen.

 

@DE5HTJES 

Stap 1: Ga naar de Media Box Next en zet hem op kanaal 150

Stap 2: Ga met de pijl toets naar links en klik op Zoeken

Voer daar La cocinera de Castamar

Dan zou de foto van de serie tevoorschijn moeten komen, klik hem aan en afspelen maar

 

IMG_7606.jpg

 

Als hij dat niet tevoorschijn komt druk dan even op de Homeknop van de afstandsbediening, ga naar tandwiel op rechts en kies dan tabblad Netwerk

Kies eerst even de Diagnostiek om te kijken of de Next wel met internet is verbonden.

Zo ja niks aan de hand, Zo Nee dan even kiezen op Wifi of bekabeld (Let op als je wifi kiest en bekabeling zit er in zal hij niet op wifi geaccepteerd worden, de bekabeling voor Wifi moet er uit.)

 

Ik hoop dat het zo lukt, anders tag je maar even me naam met een @ ervoor

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@DE5HTJES Wat ook wel eens kan helpen: is je gebruiker icoon opnieuw ( bij wie kijkt er) te selecteren. of evt afmelden/afsluiten en opnieuw inloggen kan je ook even uittesten.

DE5HTJES
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ook deze optie hebben we reeds uitgevoerd.

DE5HTJES
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Dave! Helaas heeft dit ook niet tot de oplossing geleid. Het blijft nogmaals vreemd.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Dan vraag ik me af hoe is de Media Box verbonden.

 

Met Wifi of Data, kunt u misschien een foto maken van als u op de Homeknop drukt, dan tandwiel op rechts en dan naar Netwerk en diagnostiek,

Kunt u daarvan even een foto van maken, ik heb een idee dat hij niet met wifi is verbonden.

 

Ik heb het even bij Ziggo Moderator neergelegd, om de Next even te benaderen, kijken of dat lukken wilt. Als de Next niet benaderbaar is, dan horen we dat van de moderator, is hij wel benaderbaar dan ga ik andere voorstel doen. Als u even wacht tot moderator het topic oppakt heel graag.

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Beste @DE5HTJES,

 

Ik neem aan dat u geen VPN of Proxy in uw netwerk gebruikt.

 

Klopt het dat alleen Netflix Originals weergegeven & afspeelbaar zijn geworden op alle apparaten binnen uw thuis netwerk en zodra u via uw mobiel netwerk verbindt alles weer beschikbaar is?

 

Zo ja, dan heeft Netflix uw IP of zelfs de range opgenomen in het Anti "Proxy & VPN" detectie systeem, zie hierover dit artikel: Netflix is adding residential IP addresses to its VPN blocklists | Ars Technica

 

Leg een klacht neer bij Netflix, de snelste oplossing is uw modem rond de lease periode van het stroom te halen en deze hierna weer in te pluggen zodat deze een ander IP adres ontvangt. De lease periode kunt u achter halen door op de Connectbox in te loggen en naar de beheer informatie pagina te gaan.

 

MVG

DE5HTJES
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Dave, de next is verbonden met utp en wifi, werkt goed.

dat is geenprobleem dus..

DE5HTJES
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Jonathan, dit lijkt idd het probleem te zijn (helaas) . al het andere hebben we geprobeerd zonder resultaat. Het lease dingetje kan ik niet nagaan helaas.

 

MAAR: het werkt weer, we snappen er niets van…

 

dank voor jullie hulp allemaal!!!

 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Maar wat staat er dan in het menu netwerk aangeven? De next werk of met upt of Wifi. 1 van die 2 . dus dat lijkt mij stug @DE5HTJES 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic