1
Vraag
2
Reageer en help mee
TPR

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Screensaver(s)?

De oranje cirkels van de screensaver (radio app) storen mij; hebben anderen dit ook? Bij het luisteren van de radio kijk je toch niet naar de TV.
De optie om te kiezen is misschien een idee / meerdere screensavers / dimmed (kodi) ?
8 Reacties 8
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Waarom storen de cirkels in de app je, want hier heb ik het ook als de radio lang aan staat.

Nu is het standaard als de radio speelt er 1 screensaver af, maar er zal in de toekomst zekers wel meer opties bij komen, daar hebben we de gebruiker voor die in de community hun feedback geven en waar Ziggo weer wat aan kan doen.

Geef het even de tijd. Komt goed.
TPR
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Top.

Wat me stoort, is dat wanneer je radio luistert, de TV toch branduren maakt, en dus ook meer verbruikt. Stel je doet dit een paar uur per dag, tikt dit mooi aan en is de TV eerder op (zonde).

Mijn woonkamer TV (Samsung) heeft hier gelukkig een functie voor (alleen geluid, geen beeld). Het zou misschien een uitkomst zijn, als de nieuwe Mediabox dit zelf zou kunnen en/of dmv een melding: "Je gaat nu radio luisteren; druk 2x op OK om het beeld weer aan te zetten" (ik noem maar wat..) Of de optie om te zelf kiezen.

Het zappen tussen stations tijdens het luisteren, mis ik ook. Gewoon even met P+ / P-. Ook is het jammer dat wanneer je weer naar het menu gaat tijdens het gebruik van de radio-app, de box weer op TV kijken springt. Waarschijnlijk is dit moeilijk te fixen, aangezien de radio nu een app is ipv losse zenders zoals voorheen.

Mocht ik bestaande topics gemist hebben hierover, excuses voor het ongemak. Voor de rest is ie top; hier gaan we de klant blij mee maken.

Groet,
Een mede FUT-tester.
Antil0pe

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Helemaal meen eens. Helaas zat er in de update van deze week ook nog geen verbetering. 4 maanden terug schreef Ziggo nog dat er een bij een nieuwe update (wanneer/welke onduidelijk) hiervoor een oplossing zou komen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
TPR
Luister je bij het gebruik van radio naar het geluid van de TV zelf?
Zo ja, dan moet de TV aan staan. Daar helpt geen lieve moedertje aan.

Of gebruik je een Receiver of Soundbar voor het geluid?
Dan kun je naar de radio luisteren zonder de TV aan te hoeven zetten. Ben je af van die screen saver.

Met de TV uit, roep je op de Next makkelijk een radiozender op met de naam van de zender via Voice Control. Of met 'radio' gevolgd door de naam van de zender. Try it out.

Als de Next met HDMI aan Receiver of Soundbar is aangesloten, en vervolgens Receiver of Soundbar met HDMI aan de TV, kan je altijd naar het geluid van de Next luisteren zonder de TV aan te hoeven zetten.

Het kan zijn dat de audio-link die je normaal gebruikt niet werkt, als de TV uit staat.
Dat is zo als de Next aan TV hangt. Bijvoorbeeld als je voor audio een HDMI-ARC koppeling gebruikt tussen TV en Receiver of Soundbar.
In dat geval kun je dan een aparte extra optische S/PDIF audio koppeling maken tussen Next en Soundbar of Receiver. Of je maakt een extra analoge audio koppeling.
Ongeveer gelijk verhaal als je al een S/PDIF koppeling gebruikt van TV naar Soundbar of Receiver.

Kortom: het is maar net hoe je de boel qua audio hebt aangesloten, wat je opties zullen zijn om radio te kunnen luisteren zonder de TV aan te hoeven zetten.
Het kan.


Tot slot nog een simpel voorbeeld. Ik gebruik voor audio een analoge koppeling van TV naar een Stereo versterker. Die is voor al mijn bronnen die aan de TV hangen. Dat is meer dan de Next alleen. Dolby vind ik niet nodig.
Als ik zonder de TV aan te hoeven zetten, via de Next naar de Radio zou willen luisteren, moet ik een extra analoge koppeling maken tussen Next en versterker.
TPR
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Bedankt voor je reactie.

Ik heb er bewust voor gekozen om mijn aktieve monitors direct op de TV aan te sluiten, oa omdat ik er dan geen amp/receiver meer tussen nodig heb. Enige puntje is dat ik dergelijke opties dus niet meer heb :smile:

In ieder geval, screendimmer/-saver is gewenst.
Gaucho

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
TPR wrote:
De oranje cirkels van de screensaver (radio app) storen mij; hebben anderen dit ook? Bij het luisteren van de radio kijk je toch niet naar de TV.
De optie om te kiezen is misschien een idee / meerdere screensavers / dimmed (kodi) ?

Hier storen die oranje screensaver circels ook in hoge mate...
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Gaucho
Dan zet je de TV toch uit?
Of luister je via de speakers van de TV?
hardi67

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Sinds vrijdag heb ik de Ziggo next en heb hem zo gekoppelt dat het geluid via mij surroundsysteem gaat en zet gewoon hem op radio en tv uit
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic