Vraag
Reacties
Aankondigingen
Kees-JanL
Level 1

Screensaver beeindigen

Hallo,

de Next Mini valt op willekeurige tijden in een screensaver.

maar wat ik ook die op de afstandsbediening, die screensaver eindigt niet bij activiteit.

wat moet/kan ik doen op de afstandsbediening om de screensaver te beëindigen?

let op: ik vraag niet om de screensaver UIT te zetten; ik heb al begrepen dat dat niet mogelijk is...

0 Kudos
20 Reacties 20
Meldingen
Aan Uit
Steefb
Level 20

Het zal je tv zijn, pas daar de instelling aan, of gebruik de ab. van je tv,

0 Kudos
Kees-JanL
Level 1
Topicstarter

Nee, het is de screensaver van de Next Mini... (!)

0 Kudos
HBO Fan
Level 15

@Kees-JanL 

Kunt u een foto van deze screensaver posten? Dat kan helpen in het verkrijgen van het juiste advies denk ik.

Kees-JanL
Level 1
Topicstarter

Het is beeldvullende reclame (films, TV programma's,...) die met geen mogelijkheid te beëindigen is.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Vreemde / niet voorkomende actie van de Next.

Bij vreemde acties is vaak de oplossing:

Haal de Next 30 seconden van de stroom.

Geen resultaat, dan de fabrieksinstellingen.

Geen resultaat, laat het hier weten.

0 Kudos
Kees-JanL
Level 1
Topicstarter

Ja, dat was de enige manier om weer de normale werking van de Next mini te verkrijgen. maar ja, als dat meermaals voorkomt dan gaat de WAF wel héél hard onderuit.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Vandaar geen resultaat, laat het hier weten, dan kan Ziggo er dieper induiken.

0 Kudos
PeterH2020
Level 10

Alleen bij radio wordt een screensaver gebruikt met bewegend beeld.

Kun je een foto plaatsen van wat je ziet?

Marco
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @Kees-JanL, super dat je al meerdere dingen hebt geprobeerd om van de screensaver af te komen / uit te zetten.

Zou je zoals eerder aangegeven een foto of video kunnen plaatsen?

Kees-JanL
Level 1
Topicstarter

Ja, zodra dit weer gebeurd dan zal ik een video maken.

inmiddels ook foutcode CS2514 tijdens TV kijken, "Kijk vanaf begin", terugkijken van een opname.

Ik kan iedere keer die Next mini opstarten, maar zoals gezegd gaat de WAF onderuit!

0 Kudos
panda_snorkel
Level 10

Goedemiddag Kees-JanL, 

Ik weet niet of u zelf al heeft opgezocht wat de foutcode CS5214 betekent, dus dat heb ik voor u opgezocht en ik heb op de website van Ziggo de volgende uitleg gevonden: 

Foutcode CS2514

1. Herstart de mediabox

Zet de mediabox uit met de aan-uitknop op de achterkant van het apparaat. Wacht tenminste tien seconden voor je de box weer aanzet. Heeft jouw mediabox geen aan-uitknop? Haal dan de stroom tenminste tien seconden van de box.

Het kan enkele minuten duren totdat de mediabox opgestart is.

• De Mediabox XL is weer klaar voor gebruik als je een oranje kleur ziet onder de voorzijde. Het lampje OFFLINE is na het starten te zien. Dit is geen probleem, het lampje brandt hooguit een paar minuten. Als het lampje na een half uur nog brandt, ga verder met de volgende stap.
  • Op de Mediabox Next heeft de standby-knop een lampje. Dat brandt blauw als de box weer klaar voor gebruik is.

Schakel de mediabox weer in met de afstandsbediening of met de stand-by knop aan de voorzijde.

2. Is je mediabox via wifi verbonden?

Het is mogelijk dat je bij een verbinding via wifi ontdekt dat het wifi-signaal in de buurt van je box niet sterk genoeg (meer) is. Dit veroorzaakt storingen en kan de wifi-snelheid op andere apparaten vertragen. Voor de beste tv-ervaring èn betere wifi op je andere apparaten, sluit je de mediabox aan met de internetkabel. We denken graag met je mee hoe je dit het beste zou kunnen doen.

0 Kudos
panda_snorkel
Level 10

Ik ga trouwens nog voor u proberen of ik een oplossing kan vinden voor uw probleem, als ik resultaat heb dan zal ik het in dit topic plaatsen. Hopelijk kunnen we dit probleem oplossen, ik weet niet of andere klanten ook last hebben van dit probleem ik gelukkig niet. U hoort van mij 🙂

0 Kudos
Kees-JanL
Level 1
Topicstarter

tja, die had ik al gevonden. Maar ik kan toch moeilijk 3,4 keer per dag die mediabox herstarten, net als m'n vrouw eventjes TV wil kijken?!

en ja, de Next is via WiFi verbonden, maar ook via de kabel krijgen we "Deze zender doet het even niet"...

0 Kudos
PeterH2020
Level 10

Welk type modem heb je?

Is het de witte waarbij de Lan ( aan de achterkant ) chroom omlijst zijn?

0 Kudos
Kees-JanL
Level 1
Topicstarter

deze: 

Screenshot 2024-11-15 060914.png

0 Kudos
Ryan
Community Moderator
Community Moderator

Hey @Kees-JanL We zijn alweer wat dagen verder zag ik. Hoe is de situatie nu? Als dit nog verder bekeken moet worden, stuur gerust nog een reactie terug!

0 Kudos
Kees-JanL
Level 1
Topicstarter

inmiddels een WiFi-pod6 ter bruikleen gekregen. staat onder de TV. maar nog steeds error CS2010, CS2014, CS2017, CS2514.

0 Kudos
Roland
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Kees-JanL

Ontzettend balen dat de nieuwe Wifipod 6 niet tot het gewenste resultaat heeft geleid. Nu vroeg ik mij eerlijk gezegd af of je bekabeld ook dezelfde meldingen krijgt? Dus van je Mediabox een kabel naar ons modem ( mocht dit een optie zijn) 

Had je overigens ook al even gekeken op deze pagina voor handige tips en tricks? 

0 Kudos
Kees-JanL
Level 1
Topicstarter
0 Kudos