1
Vraag
2
Reageer en help mee
hemodaric

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Screen mirroring

Sinds ik een nieuwe modem sagemcom F3896LG heb geïnstalleerd krijgt mijn telefoon wel verbinding met de tv op screen mirroring maar na 1min schiet de tv naar zender telefoon blijft wel verbonden als ik dit met internet bundel van telefoon uitvoer werkt het wel maar ten koste van mijn bundel . Ziggo weet het niet en samsung heeft een reset uitgevoerd maar zonder resultaat kan iemand mij vertellen wat ik hier aan kan doen ? Met vriendelijke groet : Hemo

16 Reacties 16
Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 446Posts
  • 41Oplossingen
  • 194Likes

Dag @hemodaric en welkom op de Community! Je kijkt dus tv via screen mirroring. Qua situatie springt het dus na 1 minuut van het beeld wat je erop wilt hebben terug naar de zender waar het eerst opstond? Wat is verder het merk en type van zowel je tv als je telefoon? Dan zullen we kijken te achterhalen waardoor dit zo gebeurd. 

hemodaric
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn tv is een samsung ue55hu7200 en mijn telefoon is een samsung galaxy A71 voor de nieuwe modem werkte het perfect

hemodaric
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Ryan

Mijn tv is een samsung ue55hu7200 en mijn telefoon is een samsung galaxy A71 voor de nieuwe modem werkte het perfect

Garihd

Level 16
  • 2110Posts
  • 74Oplossingen
  • 1175Likes

@hemodaric   schreef:

Dit verbaasd mij eigenlijk. Want het wordt officieel niet ondersteund. Het is mij met diverse samsung tablets in combinatie met de Ziggo Go app nooit gelukt ik kreeg altijd een zwart scherm. 

Met screen mirroring wordt een directe verbinding gemaakt met de wifi hardware van de tv zelf. Het kan misgaan omdat de telefoon niet goed tegelijk met de TV en de Sagemcom kan communiceren blijkbaar lukte dat met de vorige modem/router wel. Dat wordt bevestigd omdat het wel werkt als er een mobiele data verbinding wordt gebruikt. Dat hoeft er maar 1 data stream via de wifi chip en antenne van de smartphone.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4269Posts
  • 348Oplossingen
  • 1722Likes

@hemodaric  kan je iets met de laatste aanvulling, als ik vragen mag?

hemodaric
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee eigenlijk niet ik blijf het raar vinden dat met de internet bundel het wel werkt maar met WiFi niet maar met internet bundel is geen optie dan ben ik er zo doorheen

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4269Posts
  • 348Oplossingen
  • 1722Likes

@hemodaric  hm, frappant. Maar ik snap dat dit lastig is.

Heeft @Garihd wellicht een aanvulling of tip? Strooi maar raak! 

Garihd

Level 16
  • 2110Posts
  • 74Oplossingen
  • 1175Likes

@hemodaric   schreef:

Nee eigenlijk niet ik blijf het raar vinden dat met de internet bundel het wel werkt maar met WiFi niet maar met internet bundel is geen optie dan ben ik er zo doorheen

Het blijft mij verbazen dat dit hoe dan ook werkt. Wordt dit met de website gedaan of de Ziggo Go app? Of wordt het meer in het algemeen bedoeld?

@hemodaric  welk Ziggo modem was er eerder in gebruik? De tv lijkt alleen 2,4 ghz te ondersteunen, echter zal het meer in de telefoon gezocht moeten worden.

Ik heb op dit moment even geen verdere suggesties.

Ik kan natuurlijk een Google Chromecast adviseren, maar dat zal niet de gewenste oplossing zijn.

hemodaric
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gewoon WiFi verbinding met screen mirroring het enige wat er is verandert is de modum hiervoor had ik van ziggo cbn CH7465LG-ZG en nu ook van ziggo de sagemcom F3896LG maar deze geeft alleen problemen

Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 446Posts
  • 41Oplossingen
  • 194Likes

@hemodaric Nu ben ik toch benieuwd naar iets. Met welk netwerk is zowel je Samsung ue55hu7200 TV en je Samsung Galaxy A71 verbonden? Met de optie screenmirroring is het van belang dat de apparaten op dezelfde Wi-Fi zitten en dat beiden apparaten ook volledig up-to-date zijn. 

hemodaric
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beide zitten op h

@Ryan  schreef:

@hemodaric Nu ben ik toch benieuwd naar iets. Met welk netwerk is zowel je Samsung ue55hu7200 TV en je Samsung Galaxy A71 verbonden? Met de optie screenmirroring is het van belang dat de apparaten op dezelfde Wi-Fi zitten en dat beiden apparaten ook volledig up-to-date zijn. 

Beiden zitten op hetzelfde netwerk om het nog vreemder te maken soms blijft mijn telefoon verbonden met de tv maar schiet screen mirroring terug naar tv zender waar deze op stond het rare is dat dit met het internet bundel wel gewoon werkt
Garihd

Level 16
  • 2110Posts
  • 74Oplossingen
  • 1175Likes

Hoe is de Sagemcom ingesteld? Met de beveiliging wordt wpa2 of wpa3 gebruikt?

Staat er een vinkje bij kanaal optimalisatie?

Had uw Compal gescheiden ssid's voor 2,4 ghz en 5 ghz, wat ook nog mee kan spelen is dat de Sagemcom wel een mixed mode optie heeft maar geen optie zonder het 802.11 ax protocol.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1179Posts
  • 119Oplossingen
  • 574Likes

Hi @hemodaric  we zijn inmiddels weer een paar dagen verder en we zijn natuurlijk erg benieuwd of het inmiddels gelukt is. Heb je de tips van @Garihd nog bekeken en daar iets aan gehad? We horen het graag van je 🙂 

hemodaric
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee , helaas niet ondanks de goede adviezen van een aantal mensen ik denk mij er maar bij neer te leggen het is wat het is . Ben nu aan het kijken om mijn telefoon direct op de tv aan te sluiten met een kabel hdmi - usb mogelijk is dat de oplossing 

Vriendelijke groet : hemodaric

Garihd

Level 16
  • 2110Posts
  • 74Oplossingen
  • 1175Likes

@hemodaric   schreef:

Nee , helaas niet ondanks de goede adviezen van een aantal mensen ik denk mij er maar bij neer te leggen het is wat het is . Ben nu aan het kijken om mijn telefoon direct op de tv aan te sluiten met een kabel hdmi - usb mogelijk is dat de oplossing 

Vriendelijke groet : hemodaric

Helaas zal dat naar alle waarschijnlijkheid ook niet werken voor Ziggo Go, voor andere toepassingen mogelijk wel.

Nog even voor de duidelijkheid de verbinding met de nieuwe modem/router valt alleen weg als screenmirroring wordt gebruikt? Bij ander gebruik blijft de verbinding in stand?

Marinus

Level 15
  • 1033Posts
  • 32Oplossingen
  • 337Likes

@hemodaric  

Wat was je oude router?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic