1
Vraag
2
Reageer en help mee
F&M

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Schokkend beeld Mr. Mercedes

Ik bekijk de serie Mr. Mercedes, zit nu in aflevering 4 en heb veel schokkend/stilstaand beeld.

18 Reacties 18
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @F&M en welkom op de Community, 

Een van de meest bekeken series op dit moment, Mr. Mercedes! Hoe kijk je precies, via de box of via Ziggo GO? En welk seizoen betreft het?

Ribr81

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem alleen met seizoen 3 en alleen via de mediabox next. Streamen naar de tv zonder problemen. De overige seizoenen hebben totaal geen problemen. De aftiteling van seizoen 3 is helemaal drama. (Niet dat dat heel erg is)

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Wat vreemd @Ribr81. Wanneer je via de Ziggo Go App of browser kijkt, is het dus wel een vloeiend beeld? Heb je de Next bekabeld met het modem verbonden of via de wifi? Werkt andere content wel goed? Of beperkt het probleem zich enkel tot Mr. Mercedes? Gaat het om alle afleveringen of specifieke afleveringen? 

Ribr81

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hem bekabeld aangesloten en het gaat echt alleen om afleveringen van mr Mercedes seizoen 3 en dan ook alleen via de next box.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @Ribr81,

Goed dat je dit allemaal gecontroleerd hebt. Heb je het haperende en verstoorde beeld bij alle afleveringen van Mr Mercedes Seizoen 3 en/of zijn er nog andere seizoen waarbij het ook
speelt? 

Ribr81

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen Paul,

het zijn helaas alle afleveringen van seizoen 3 met andere series heb ik geen last van slecht beeld.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @Ribr81,

Hartelijk dank voor de aanvulling. Ik heb zelf ook even een aantal afleveringen getest op mijn eigen Mediabox Next en ik zie de storing inderdaad ook.
De afleveringen lijken dus niet goed geüpload te zijn. Kun je jouw postcode en huisnummer in de profielgegevens zetten? Dan kan ik de melding doorgeven aan de collega's
van Content zodat dit zo spoedig mogelijk wordt opgelost en jij weer storingvrij verder kunt kijken. 

Ribr81

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ok super dank je wel. Ik heb net me gegevens aangevuld.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Ribr81 Heel graag gedaan. Jij bedankt voor het delen van je contactgegevens en het melden van dit probleem. Ik heb je melding doorgestuurd naar mijn collega’s van de afdeling Content zodat dit 
opgelost kan worden. Zodra het probleem is opgelost zal ik het delen onder dit topic. 

Alvast fijne feestdagen en een gezond & gelukkig 2021 gewenst!

Groeten,

Paul 

Jazw

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het zelfde probleem met blokjes in het beeld. 

We zitten ook mr Mercedes te kijken seizoen 3

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @Jazw,

Vervelend dat jij ook last hebt van hetzelfde probleem. Het is gelukkig inmiddels bij ons bekend en we doen ons best om dit zo spoedig mogelijk op te lossen.
Groeten,

Paul

 

dinandus

Level 9
  • 297Posts
  • 0Oplossingen
  • 184Likes

Hier ook vaak beeld, seizoen 3, ik kijk de serie in UHD via de Next, met artefacts, of hoe ze dit ook noemen. Het beeld hapert dan, soms lijkt het beeld op een soort van vastlopen, het lijkt deels te bevriezen, bepaalde stukjes in beeld, terwijl de rest wel doorloopt. Dan zijn het niet eens snelle actiebeelden, maar rustige scenes die niet goed weergegeven worden. 

Ook met de aftiteling, waarbij veel zwart achtergrond beeld is, begint het gehele beeld te flikkeren. 

Het is naar zeggen een 4K serie, althans zo wordt het bij Ziggo vermeld.

Maar bij delen van de serie lijkt het stukken minder van kwaliteit.

Zelf al paar keer behalve de Next ook het modem gereset, helaas niks geholpen. 

Ook een nieuwe HDMI kabel, ondanks de door de Ziggo bij de Next bijgeleverde voldoet bracht helaas geen verbetering. 

Denk dan ook dat het in de bron van het materiaal zit, of op de servers van Ziggo zelf fout gaat? 

Als ik bijvoorbeeld een UHD serie via de AppleTV4K met de AppleTV+ stream is het beeld stukken scherper dan wat onze Next ons voorzet zijnde een 4K serie. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @dinandus,

Zo te lezen heb je last van dezelfde storing bij de serie Mr. Mercedes Seizoen 3. Mijn collega's van de afdeling content zijn hiervan op de hoogte en werken aan een oplossing.
Hopelijk kan jij dan ook weer spoedig verder kijken naar deze serie. 

Groeten,

Paul

dinandus

Level 9
  • 297Posts
  • 0Oplossingen
  • 184Likes

Al meer bekend over een mogelijke oplossing voor de beeldproblemen van de verder toffe serie? Zou hem graag afkijken in de normale UHD weergave.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @dinandus,

Mijn collega's werken nog aan een oplossing van het probleem. Ze hopen dit op korte termijn opgelost te hebben. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @F&M @dinandus @Ribr81 @Jazw,

Zojuist heb ik een terugkoppeling ontvangen van de collega's die hiermee bezig zijn geweest. Het probleem moet nu opgelost zijn en de afleveringen van Mr. Mercedes seizoen 3 moeten
het nu zonder storing doen. Laat maar weten of dit bij jullie nu ook het geval is. 

dinandus

Level 9
  • 297Posts
  • 0Oplossingen
  • 184Likes

Fijn dat het opgelost is. 

2 afleveringen van 3e seizoen nu met vloeiend beeld kunnen kijken.

In UHD ziet het er nu weer prima uit. Ook lijkt mij dat er nu betere ondertiteling gebruikt wordt, andere betere schrijfwijze, veel beter lettertype,  passend bij het beeld. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@dinandus Top dat het allemaal weer werkt zoals het hoort! Heel veel kijkplezier gewenst! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic