1
Vraag
2
Reacties
Jazzy66

Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Scartaansluiting Next

Ik heb net een ander abonnement afgesloten met de Mediabox Next erbij. Ik zie nu dat hij geen ouderwetse scartaansluiting heeft, wel een miniscart. Ik heb nog een DVD-recorder, waarmee ik bijv. 24 uur van de 24 uur van Le Mans opneem, en dit in porties kijk. Zonder scartaansluiting gaat dit niet meer. Ik wil hem niet wegdoen, dus mijn vraag is: bestaat er een adapter van gewone scart naar miniscart?

Heeeeel graag tips hierover

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Ontzettend graag gedaan @Jazzy66. Bij deze heb ik de betreffende kabel voor je aangevraagd. Deze zit binnen 3 werkdagen in de bus! 🙂

Bekijk in context

21 Reacties 21
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De eigenlijke aansluiting is zover ik weet x pin DIN het aantal pinnen en de juiste nummering is wel van belang. Deze link is 9 pins

https://www.bol.com/be/nl/p/speaka-professional-din-aansluiting-scart-av-aansluitkabel-1-50-m-zwart/...

 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes
Jazzy66
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Hoi Steef, ik had al van alles gegoogeld, maar kan de betreffende kabel niet vinden. Wel van alles dat erop lijkt. Ik blijf zoeken. Dankjewel voor de tip. Groetjes, Stef.

Jazzy66
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Hoi RoWL, heb net gekeken. Dit is 'em, geloof ik. Helaas uitverkocht, maar ik blijf zoeken. Dankjewel voor de tip, groetjes, Stef.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

In dit draad staat, nadat men een mini-scart kabel van Ziggo heeft ontvangen :


@Hansie1964  schreef:
Mini-scart kabel gisteren binnen gekregen . De pin lay-out ( 9 pins ) van de din-plug van de 'ziggo' kabel zag er hetzelfde uit als de pin lay-put van de 'reichelt' kabel . Ziggo kabel aangesloten op de scart-in aansluiting van een oude tv en het werkt . Dus waarschijnlijk zit er in de ziggo-kabel toch een 'brugje' ,die nodig is om de boel werkend te krijgen . Hoefde de box ook niet opnieuw op te starten . Net zoals met de horizonbox pakt hij automatisch de scart-out als de receiver uit staat...

Misschien kan @Ziggo aangeven wat de werkelijke ader layout is van de mini-scart van de Next. Of een merk & type noemen dat wel werkt of de juiste kabel in haar webwinkel te koop aanbieden ). Zo is de kans op een ( onnodige ) teleurstelling veel kleiner.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Jazzy66,

 

Tof dat je over bent naar de Next! Laat ik direct met de deur in huis vallen: Deze scartkabel kunnen we je kosteloos vanuit Ziggo sturen 🙂 Ik kan dit in orde maken zodra je abonnement volledig aan onze kant is verwerkt, dus ik zet het in de agenda voor volgende week.

Jazzy66
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Hoi Alex, je bent een kei! Nu hoef ik niet eens te zoeken, en dan is het ook nog kosteloos.

Erg fijn dat dit kan. Hel erg bedankt hiervoor, en een heel fijn weekend. Blijf gezond.😀

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Ontzettend graag gedaan @Jazzy66. Bij deze heb ik de betreffende kabel voor je aangevraagd. Deze zit binnen 3 werkdagen in de bus! 🙂

Jazzy66
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

😀😀😀😀Thanx!

lou

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Cecilia, ik heb zojuist abo om laten zetten naar complete Next. Zie dat de Next niet geleverd word met Scart kabel. heb deze wel nodig. Kun je dit alsnog bijvoegen. Klantnummer ***

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Hallo @lou verwijder even je klantnummer. Zet dit NOOIT online! Lukt het niet doet een moderator dit voor je. 

Zet je gegevens even in je profiel. Daar kan alleen Ziggo het lezen. Ik zal @Alex vragen ook naar jou dan een verloopkabel (scart) naar je toe te zenden voor de Next. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @lou,

 

Ik heb zojuist de scart-kabel naar je opgestuurd! Hoop dat je veel plezier gaat beleven aan de Next 🙂

lou

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Alex, dankjewel!

weanad

Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Alex ook ik ben pas i.b.v de next,ik zou ook graag in aanmerking willen komen van de mini-scart aansluiting!

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@weanad Ik weet niet of @Alex het leest, maar nu in ieder geval wel... 😀

Staan je gegevens juist in je profiel? Zo niet, doe dit dan nog even. Alleen mensen van Ziggo kunnen dit inkijken. 

weanad

Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Willem-A1 bedoel je in mijn profiel?zoja alleen met postcode en huisnummer.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Ja, ik bedoel inderdaad je eigen profiel. Maar komt goed. Alex of een collega pakt het wel op. 

weanad

Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dank je👍

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic