Hallo iedereen, ik heb dit onderwerp geprobeerd te zoeken maar ik heb hier geen oplossing voor gevonden. Weet er iemand of het mogelijk is om met de next afstandsbediening je tv apps kan bedienen?
Ik kan de apps zoals bijvoorbeeld Netflix, Prime, YouTube op mijn Samsung tv wel openen maar als ik eenmaal in de app zit dan reageert de next afstandsbediening niet meer. Ik kan dan bijvoorbeeld niet meer scrollen in de app.
Weet er iemand of hier een oplossing voor is?
Alvast bedankt
Opgelost! Ga naar oplossing.
Nee, de Next AB bedient alleen de apps op de Next.
De AB van de Next zet alleen je TV uit en aan en het geluid van de TV harder en zachter.
Met welke knoppen van de AB van de Next kun je de apps op de TV openen?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Nee, de Next AB bedient alleen de apps op de Next.
De AB van de Next zet alleen je TV uit en aan en het geluid van de TV harder en zachter.
Met welke knoppen van de AB van de Next kun je de apps op de TV openen?
Hoi Bert, met de onderste rechterknop bron/source) op de next afstandsbediening kom je in de tv apps, maar als je er eenmaal inzit dan reageert de afstandsbediening niet meer. Weet je of dit misschien in een toekomstige update verholpen kan worden?
Want een film kijken op bijvoorbeeld Netflix via mijn Samsung tv ziet er veel beter uit dan dezelfde film kijken via de mediabox Netflix app.
"Weet je of dit misschien in een toekomstige update verholpen kan worden?"
Dit zal niet gaan werken, de AB communiceert met de Next via RF en voor de TV is alleen volume en aan en uit beschikbaar via infra rood.
De next AB is niet geschikt voor allerlei andere functies van allerlei merken en modellen TV's.
De source knop is er om een andere ingang te kiezen op je TV en als je de ingang TV hebt, dan laat die de apps zien en als je nog een keer op source drukt weer een andere ingang, vermoed ik.
Ok dat is duidelijk bedankt voor je uitleg Bert, dan zal ik dus de afstandsbediening van mijn Samsung tv erbij moeten houden als ik de tv apps wil bedienen.
Jawel, die zal je moeten blijven gebruiken als je de apps op de TV wilt blijven gebruiken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.