titomj

Raadgever
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Samsung soundbar HW-A530 probleem

Goededag ik heb een vraag ik heb een samsung soundbar HW-A530 en de mediabox van ziggo de next sinds een paar dagen nu is alles geïnstalleerd door een ziggo monteur maar nu het grote probleem als ik mijn soundbar HW-A530 aanzet verschijnt er Tv ARC zoals het hoort maar om de zoveel tijd gaat de tv op zwart beeld en dan even later weer beeld en geluid en zo gaat dat door weet iemand een oplossing daar voor 

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
titomj
topicstarter
Raadgever
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik had ergens gelezen over een hdmi cec killer er tussen zetten met dit probleem nu heb ik er een besteld bij bol en geplaast en echt het werkt alle problemen weg 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 11670Posts
  • 910Oplossingen
  • 4137Likes

Hey @titomj. Welkom hier! 

Wat irritant dat je set-up nog niet werkt naar behoren. Daar moeten we vast en zeker gezamenlijk iets aan kunnen doen. 

Nu zie ik nog niet 100% voor me wat er exact gebeurt. En voor ik met allemaal vragen en tips kom die misschien de plank misslaan door een verkeerd beeld, wil ik dat toch even goed hebben. 

Je zet dus de tv en de soundbar aan. Dan werkt alles goed maar af en toe gaat het beeld ineens op zwart (het geluid ook uit?) om na een paar seconden of dergelijke weer terug te komen? Krijg je in die tijd ook iets van een melding in beeld te zien? En zie ik zo goed voor me wat er gebeurt, of zit het anders? 

titomj
topicstarter
Raadgever
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Schakelen  naar audiosysteem en luidsprekers actief 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 11670Posts
  • 910Oplossingen
  • 4137Likes

Ik begrijp je laatste bericht niet helemaal, @titomj. Het lijkt of er een stuk tekst weggevallen is ofzo. Wil je het nog eens proberen? 

titomj
topicstarter
Raadgever
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Als ik de tv aanzet komt er op de soundbar HW-A530 te staan tvarc dat hoort ook zo en op de tv verschijnt dan onder in beeld schakelen naar audiosysteem en weer daarna luidsprekers actief en dan gaat het even goed en krijg ik zwart beeld en een paar seconden later is het beeld weer terug en dan een tijdje later weer zwart beeld en zo gaat dat de hele tijd door 

titomj
topicstarter
Raadgever
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

U heeft zeker de oplossing ook niet omdat ik niets meer hoor 

youriy
Expert
Expert
  • 1970Posts
  • 110Oplossingen
  • 338Likes

Je moet iig even beschrijven hoe alles is aangesloten.

titomj
topicstarter
Raadgever
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Op de tv arc1naar de next Op de tv arc2 naar de soundbar en de optische kabel van de soundbar naar de next 

PAC-MAN

Raadgever
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ik denk dat je het te goed hebt aangesloten, je stuurt nu twee keer het geluid van de Next naar de soudbar: 1x via HDMI ARC en 1x via de optische kabel.

De Next levert geluid die hoef je niet aan te sluiten op een HDMI arc poort, op en HDMI arc poort sluit je apparatuur aan die geluid ontvangt.

Ik zou om te beginnen de optische kabel los halen en kijken wat er dan gebeurd. Als dat niet helpt de Next aansluiten op een HDMI poort zonder ARC. Als dat niet werkt de Next alleen optisch aansluiten op de soundbar.

Succes!

titomj
topicstarter
Raadgever
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik had ergens gelezen over een hdmi cec killer er tussen zetten met dit probleem nu heb ik er een besteld bij bol en geplaast en echt het werkt alle problemen weg 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Alles over de Next Mini

Hier ontdek je alles over de Next Mini. Voor jou hebben we alle onderwerpen op een rijtje gezet, van stembesturing tot aan het stroomverbruik. De afstandsbediening met Voice Control Hoe maak je handig...

Geplaatst in Tips van Ziggo