jgutlich

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Samsung met one connect box geeft geen beeld

De TV blijft na alles geprobeerd te hebben het volgende aangeven.

 

Rechtstreeks foto 1: 

Kabel vervangen (door Ziggo monteur)

Geeft aan geen signaal !

TV al diverse malen in fabrieksinstelling en dan netjes alle stappen doorlopen.

 

Via mediabox foto 2:

 

HDMI  high speed (2.0) kabel gebruikt.

Via de mediabox krijg ik alleen het menuscherm maar geen beeld en geluid.

 

 

RechtstreeksRechtstreeksvia mediaboxvia mediabox

 

Kabel beneden aangesloten op de andere TV. prima !

Kaart in de andere TV. prima !

Mediabox op andere TV. prima !

Beeld op TV via apps. Prima !!!

Signaal op de box. prima !

 

Monteur Ziggo kreeg het ook niet voor elkaar !!  

 

Wat nu ?

 

Met vriendelijke groet van Johan Gutlich

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jgutlich
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het is gelukt !!!

 

Het blijkt dus dat de one connect kabels niet compatible zijn.

 

Een oude kabel hoort bij een oude box/tv dus nu ik de oude kabel gebruik is het opgelost.

 

Allen bedankt voor het meedenken.

 

mvrgr,

 

Johan.

 

Bekijk in context

8 Reacties 8
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

De Samsung-monteur erbij halen?

Is er een bron waarmee je wel beeld krijgt?

Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

Waarschijnlijk (is menselijk) vergeten te kijken of de HDMI aansluiting overeenkomt met de gekozen (in het menu tv) HDMI ingang.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @jgutlich, een heel warm welkom op de Ziggo Community! Wat jammer dat je het niet aan de praat krijgt. Ik zie dat @youriy, je een aantal vragen heeft gesteld, heb je het antwoord op deze vragen? 

 

@Ferdy Bossy kaart ook een belangrijk punt aan, heb je dit gecheckt? We horen het graag van je! 

jgutlich
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Goedemorgen Youriy,

 

Nee ook de DVD speler werkt niet.

Na contact met Samsung blijkt dat er verschillende One connect box kabels zijn.

Ik heb de nieuwe kabel op de oude TV gebruikt en dat is waarschijnlijk het probleem.

Wel gek want de oude kabel werkt wel op de nieuwe TV.

Nu ga ik de kabels omwisselen en kijken of het dan wel werkt !

 

mvrgr,

 

Johan

 

Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

Goedemiddag Johan, is het gelukt? Heb je nog steeds geen beeld, controleer dan of het 'n HDMI 2.1 versie kabel is. Want downwards compatible gaat hier waarschijnlijk niet op.

Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

HDMI 2.1geprobeerd?

jgutlich
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het is gelukt !!!

 

Het blijkt dus dat de one connect kabels niet compatible zijn.

 

Een oude kabel hoort bij een oude box/tv dus nu ik de oude kabel gebruik is het opgelost.

 

Allen bedankt voor het meedenken.

 

mvrgr,

 

Johan.

 

Erik10

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Wat bedoel je met 'dat de one connect kabel' niet compatibel is? Deze is onderdeel van de TV (verbinding connect box met tv). Dat moet voor verbinding met Ziggo media box next niet uitmaken. Het betekent hooguit dat Ziggo box een signaal aan de connect box aanbiedt wat deze niet mee om kan gaan, toch? Welke kabel zou je dan moeten vervangen?

Uitgelicht topic