1
Vraag
2
Reacties
Vinniedelaat

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung (afstandsbediening) koppelen Ziggo Next Mini

Beste lezer,

 

Onlangs heb ik een samsung tv gekocht (Neo Qled 55qn92a). Vervolgens heb ik mijn Ziggo next mini, model nr: Arris VIP5002W gekoppeld met HDMI aan mijn Tv, echter lukt het niet om de afstandsbediening te koppelen aan de Ziggo Next Mini, helaas kan mijn afstandsbediening het model niet herkennen. Heeft iemand hier een oplossing? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Een CI+ module is alleen om in je TV de gecodeerde zenders te decoderen, die je via een coax kabel aangesloten op de TV te zien krijgt, verder heeft die geen functie.

 

Maar je hebt een Next mini, een CI+ module heeft veel minder mogelijkheden.

 

Je Samsung afstandsbediening kan mogelijk apparaten bedienen via RF = Radio Frequentie en/of Bleutooth en/of Infra Rood, ik kan zo snel niet vinden wat de mogelijkheden zijn van deze afstandsbediening op de Samsung website.

 

De Next mini is alleen te bedienen met RF en niet met infra rood.

Samsung zal in de software van de afstandsbediening de RF bedieningscodes van de Next mini moeten plaatsen, want anders kan de afstandsbediening niet communiceren met de Next mini.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Dat is nog niet mogelijk met een Samsung AB.

Samsung zal de RF gegevens aan moeten leveren aan de Samsung afstandsbediening.

Vinniedelaat
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat zijn RF gegevens, en hoe kan ik dit in werking zetten? 

Kan ik dit oplossen door gebruik te maken van een C module? 

iig bedankt voor je snelle reactie. 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Een CI+ module is alleen om in je TV de gecodeerde zenders te decoderen, die je via een coax kabel aangesloten op de TV te zien krijgt, verder heeft die geen functie.

 

Maar je hebt een Next mini, een CI+ module heeft veel minder mogelijkheden.

 

Je Samsung afstandsbediening kan mogelijk apparaten bedienen via RF = Radio Frequentie en/of Bleutooth en/of Infra Rood, ik kan zo snel niet vinden wat de mogelijkheden zijn van deze afstandsbediening op de Samsung website.

 

De Next mini is alleen te bedienen met RF en niet met infra rood.

Samsung zal in de software van de afstandsbediening de RF bedieningscodes van de Next mini moeten plaatsen, want anders kan de afstandsbediening niet communiceren met de Next mini.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic