Sinds de 4.40 update op de next werkt mijn Samsung afstandsbediening niet goed meer.
het betreft het switchen van het kanaal.
Het heeft altijd goed gewerkt, ben al sinds de next er is gebruiker hiervan.
Een collega van de helpdesk gaf aan dat er sinds de update geen ondersteuning meer zou zijn voor de Samsung afstandsbediening en ik de next afstandsbediening moet gebruiken.
Dit vind ik vreemd en heb uiteindelijk door een support chat collega hierheen verwezen.
Kunnen jullie mij hier vertellen waarom deze keuze is gemaakt en hoe dit opgelost kan worden voor mij zodat ik de eigen afstandsbediening kan gebruiken?
Al de gevonden tips op het Samsung community forum heb ik al meermaals uitgevoerd. dan werkt het heel even uit het niets werkt het dan opeens niet meer.
Ik heb uitgesloten dat het aan de afstandsbediening ligt want deze werkt op alle smartfuncties van de t van zelf alsmede ziggo tv kijken via de ci module.
Ik heb een Samsung Qled tv (2018)
alvast bedankt voor de reactie.
Mvg
Mathijs
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hey @MWP.
Ik ben even navraag gaan doen. Mijn eerste gedachte; het gaat om een niet-Ziggo afstandsbediening. Die ondersteunen we nooit. Betekent niet dat het niet werkt, maar de werking wordt niet gegarandeerd. In 4.4 zijn geen wijzigingen geweest voor afstandsbedieningen van derden.
Reactie vanuit de engineers:
We bieden alleen garantie op apparatuur die door Ziggo is geleverd aan de klant. Deze apparatuur is op elkaar afgestemd en wordt continue getest. Het is wel mogelijk dat andere apparatuur (waaronder remote controles van derden) ook (tijdelijk) ondersteund wordt. Echter we kunnen geen garantie bieden dat dit altijd het geval is. Het kan voorkomen dat er doordat er een update uitgevoerd wordt aan de klant van Ziggo of de andere leverancier de “externe” apparatuur niet meer wordt ondersteund.
Hi @Lycke,
Dank voor je reactie. Ik zal ook Samsung zelf hier eens over contacten. Lijkt mij goed dat Samsung hier ook iets mee doet richting de leveranciers (in mijn geval Arris).
Wat voor nu werkt is:
- Eerst de tv aan dan pas de Next; werkt die na een tijdje op eens niet meer dan stroom er af en er weer op.
Als laatste heb ik nogmaals UPC ipv Ziggo als provider gekozen en dat lijkt stabieler en heb ik minder last van uitval van de afstandsbediening.
gr
Mathijs
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wat je het beste kan doen is het volgende:
Pak je Samsung Afstandsbediening erbij en zie onderstaande optie:
Zet de Media Box Next aan
Haal de HDMI voor een paar minuten uit de Next
Doe daarna weer de HDMI weer in de Next
Nu gaat je TV Bron detecteren en kan zijn dat hij op Handmatig instellen aangeeft, als ie dit aangeeft klik op handmatig.
Dan vraagt hij om de Provider > Ziggo
Daarna vraagt hij met welke HDMI hij verbonden is je krijgt in vierkantje beeld Rechts onder, van je Next te zien als je met de afstandsbediening van Samsung naar beneden of op HDMI 1 schakeld, klik dan op OK met de Samsung AB
Dan krijg je de vraag om Kanaal omhoog/omlaag met je Samsung AB bij elke poging als niet lukt krijg je nieuwe, anders voer je model nummer van je TV in en kanaal omhoog en omlaag, als hij dit dan doet, is je Samsung AB gekoppeld aan de Next.
Klik dan OK of selecteer accepteer.
Als deze stap niet werkt zet dan de Provider op UPC
Hi Dave,
Je genoemde stappen heb ik al meermaals uitgevoerd. Soms meerdere malen achterelkaar om uiteindelijk het juiste modelnummer te kunnen selecteren.
Het werk dan ook weer, maar naar een tijdje op eens niet meer.
Wat lijkt te werken is om de mediabox van het stroom te halen en weer aan te doen. 9/10 keer werkt die dan weer. Zonder het hele installatie proces zoals beschreven weer opnieuw te hoeven doen.
Geen fijne oplossing, maar de afstandsbediening van de Next op de Samsung gebruiken vind ik persoonlijk niks, blijft vaak hangen op de smart functies van de tv zelf waardoor ik met 2 afstandsbedieningen moet werken.
Gr,
Ik ga dit even voorleggen deze tekst uit je topic, dan hoop ik dat er een Ziggo medewerker misschien een oplossing voor heeft.
en collega van de helpdesk gaf aan dat er sinds de update geen ondersteuning meer zou zijn voor de Samsung afstandsbediening en ik de next afstandsbediening moet gebruiken.
Dank voor je reactie ik wacht af.
Groet,
De vraag ligt bij de engineers van Ziggo die gaan even uitzoeken. Enige wat niet handig was dat de medewerker dit had vermeld. Het kan gebeuren dat nieuwere Samsung TV's nog niet verwerkt zijn in de Next systeem. Maar ze komen er op terug.
Hey @MWP.
Ik ben even navraag gaan doen. Mijn eerste gedachte; het gaat om een niet-Ziggo afstandsbediening. Die ondersteunen we nooit. Betekent niet dat het niet werkt, maar de werking wordt niet gegarandeerd. In 4.4 zijn geen wijzigingen geweest voor afstandsbedieningen van derden.
Reactie vanuit de engineers:
We bieden alleen garantie op apparatuur die door Ziggo is geleverd aan de klant. Deze apparatuur is op elkaar afgestemd en wordt continue getest. Het is wel mogelijk dat andere apparatuur (waaronder remote controles van derden) ook (tijdelijk) ondersteund wordt. Echter we kunnen geen garantie bieden dat dit altijd het geval is. Het kan voorkomen dat er doordat er een update uitgevoerd wordt aan de klant van Ziggo of de andere leverancier de “externe” apparatuur niet meer wordt ondersteund.
Dank je wel @Lycke voor je feedback 😊😉
Hi @Lycke,
Dank voor je reactie. Ik zal ook Samsung zelf hier eens over contacten. Lijkt mij goed dat Samsung hier ook iets mee doet richting de leveranciers (in mijn geval Arris).
Wat voor nu werkt is:
- Eerst de tv aan dan pas de Next; werkt die na een tijdje op eens niet meer dan stroom er af en er weer op.
Als laatste heb ik nogmaals UPC ipv Ziggo als provider gekozen en dat lijkt stabieler en heb ik minder last van uitval van de afstandsbediening.
gr
Mathijs
Hi @Dave ,
Voor nu gebruik ik de zojuist
bovenstaand beschreven oplossing en leg het issue ook voor aan Samsung.
Dank voor de assistentie.
voor nu markeer ik het topic als opgelost.
Groet,
Mathijs
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.